mil Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hei dere! Jeg er ikke gammel jeg er ikke overvektig! jeg trener fast håndball 3 ganger i ukene! problemet mitt er at jeg har litt bulene mage liksom nederst altså det er ganske flatt oppe under puppene og nedover der også der ved navlen så buler det ut det er ikke snakk om mye men nok! jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal få det bort! Har dere noen øvelser jeg kan gjøre vær kveld før jeg legger meg eller på treningsstudio? Og så er det også under armene problemet jeg er UTROLIG sterk i armene og skjønner ikke hvor det fettet kommer fra har dere også noen øvelser her jeg kan gjøre for og få det bort? hjemme eller på treningsstudio? TUUSEN TAKK PÅ FORHÅND! :)
Gjest döderlein Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Regner med at det kommer av at du er et menneske, ikke noe mer vanskelig forklaring. Vi er ikke perfekte.
Tullepia Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Signerer döderlein. Mange har litt bulende mage nederst, det er helt normalt. Det er ikke fordi du er overvektig, men fordi kroppen din har den fasongen. Litt fett oppe ved armene er også normalt for jenter. Du kan prøve å trene tung styrketrening på armene for å bygge litt muskler, så får du formet kroppen litt og slik "skjult" fettet. Styrketrening er uansett noe hele kroppen din vil ha godt av. 1
mil Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2012 nei du skjønner nok ikke fasongen min er ikke sånn! Jeg kjenner at dette er FETT! Så ja jeg kan få det bort!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Dette er nok i stor grad genetisk bestemt, og det er vanskelig for mange kvinner å kvitte seg med den lille bulken med fett nederst på magen. 1
hemmelinemmeli Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Men kjære deg, du SKAL jo ha litt fett, det er normalt, og sunt! Alle har litt fett på kroppen, og det er individuelt hvor vi lagrer det. Fortsett og tren, spis sunt, og jobb heller med selvbildet! 2
Tullepia Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 nei du skjønner nok ikke fasongen min er ikke sånn! Jeg kjenner at dette er FETT! Så ja jeg kan få det bort! Kvinner skal ha litt fett for å være sunne og friske. Det henger sammen med biologien: de er skapt til å føde og amme barn, noe som krever ekstra energilagre. Du er helt normal. Fortsett å trene slik du gjør, så holder du deg sprek og sunn.
Gjest *Maja* Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Skal du ha bort fettet og se fit ut må du trene ned fettprosenten og bygge opp muskelmassen. Det er viktig at du spiser: Gode proteiner(egg,kylling, fisk, karboandedeig etc) Rene råvarer(masse grønt) Sunt fett(solsikkeolje, avocado, valnøtter, kokosmelk etc) Trege karbs(fullkorn, grovbakst, brun pasta etc) Drikk kun vann og spis frukt om søtsuget slår til. I tilllegg kan jeg anbefale intervall trening, da det både brenner fett og bygger muskler. Jeg har selv en "spisedag" i uka. Da spiser jeg normalt frem til middag men unner meg da pizza, lasagna, godis etc. Har MASSE energi og overskudd til en hard økt dagen etter, samt at det gjør det lettere å holde en sunn hverdag(en skal da leve litt også ) Det har iallefall funket for meg 1
mil Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2012 Tuuuuuuuuuuuuuuusen takk til deg over!!!! Tror du har gitt meg det mest fornuftige svaret til nå :)
Gjest *Maja* Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Tuuuuuuuuuuuuuuusen takk til deg over!!!! Tror du har gitt meg det mest fornuftige svaret til nå :) Lykke til
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 I tilllegg kan jeg anbefale intervall trening, da det både brenner fett og bygger muskler. Intervalltrening bygger IKKE muskler. 1
Gjest *Maja* Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 Intervalltrening bygger IKKE muskler. Klart det bygger. Ikke som ved styrketrening, men all eksplosiv trening bygger muskler. Intervall er eksplosivt om en sprinter. 1
Ego Skrevet 10. mars 2012 #14 Skrevet 10. mars 2012 Tuuuuuuuuuuuuuuusen takk til deg over!!!! Tror du har gitt meg det mest fornuftige svaret til nå :) Så at enkelte prøver å forklare at det er helt normalt for jenter/kvinner med en liten forhøyning nederst på magen er ikke fornuftig? Jeg er stadig imponert over *Maja*, men må huske på at det også krever mye innsats over tid. Om du er villig til å gjøre det som trengs, så for all del - lykke til - men prøv også å tenke på at din kropp ikke nødvendigvis vil ha det spesielt bra om du skal veldig lavt i fettprosent. Vi er alle forskjellige.
Gjest *Maja* Skrevet 10. mars 2012 #15 Skrevet 10. mars 2012 Så at enkelte prøver å forklare at det er helt normalt for jenter/kvinner med en liten forhøyning nederst på magen er ikke fornuftig? Jeg er stadig imponert over *Maja*, men må huske på at det også krever mye innsats over tid. Om du er villig til å gjøre det som trengs, så for all del - lykke til - men prøv også å tenke på at din kropp ikke nødvendigvis vil ha det spesielt bra om du skal veldig lavt i fettprosent. Vi er alle forskjellige. Joda Det er riktig som du sier at det er normalt med liten bul nederst, men det er jo individuelt hvordan vi vil kroppen skal se ut. Jeg kunne også ha sagt at det ikke er alle som har bygning/gener til å få helt flat mage, ikke alle har evner til å få en markert mage engang, men det var så mange som hadde svart rundt selve spørsmålet. Derfor ville jeg bare svare på akkurat det TS lurte på. Når det er sagt tar det laaaang tid om en vil gjøre det på den rette måten. Det er streng kost og mye trening. Kosten har jeg MÅTTE være streng på pga. irritabel tarm; det er ikke noe jeg hadde valgt frivellig; samt at jeg trener mer en gjennomsnitts kvinnen med å løpe i snitt 5 mil i uka, samt at jeg har startet med Yoga og Pilates.
Ego Skrevet 10. mars 2012 #16 Skrevet 10. mars 2012 Joda Det er riktig som du sier at det er normalt med liten bul nederst, men det er jo individuelt hvordan vi vil kroppen skal se ut. Jeg kunne også ha sagt at det ikke er alle som har bygning/gener til å få helt flat mage, ikke alle har evner til å få en markert mage engang, men det var så mange som hadde svart rundt selve spørsmålet. Derfor ville jeg bare svare på akkurat det TS lurte på. Når det er sagt tar det laaaang tid om en vil gjøre det på den rette måten. Det er streng kost og mye trening. Kosten har jeg MÅTTE være streng på pga. irritabel tarm; det er ikke noe jeg hadde valgt frivellig; samt at jeg trener mer en gjennomsnitts kvinnen med å løpe i snitt 5 mil i uka, samt at jeg har startet med Yoga og Pilates. Du hadde helt klart et bra svar til TS, ingenting å utsette på det! Jeg mener bare at TS må tenke litt over hvor mye hun er villig til å gjøre for å få formet kroppen som hun vil. Ut fra startinnlegget virker det som hun mest håper på forholdsvis enkle løsninger - og det er viktig å få fram hvor mye arbeid som må legges i det. Personlig ville jeg aldri klart å finne motivasjonen til å følge ditt trenings- og kostholdsopplegg, så kudos til deg!
mil Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 10. mars 2012 Du over, jeg er fult klar over hva det kreves!! Hele familien min trener! Pappa er boxer, broren min bryter, andre broren min turner, jeg trener håndball. Jeg VET VET VET VET jeg kan klare det frem til sommeren jeg må bare sette en GRENSE, for hva jeg spiser! Jeg spiser egentlig liiite mate men moren til venninna mi forer meg rett og slett! Og det må hun slutte med og jeg har sagt ifra om! Jeg er veldig sterk og tååler mye! Jeg skal begynne med trening på studio til uka! Og jeg skal foretelle dere om hvordan det går 15.juni 3 dager før jeg reiser, så kan vi se om jeg greide det eller ikke!! Jeg har troa på meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå