Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg skal harryhandle i Sverige til helgen, og har i den forbindelse lyst til å brainstorme litt rundt hva som lønner seg å kjøpe.

Kylligfilet, bacon etc. er obligatorisk, men har oga lyst til å kjøpe gode melke- og glutenfrie produkter som feks ulike frø og melblandinger etc.

Hva lønner det seg å kjøpe med i Sverige når en har gluten- og melkeintoleranse? Er kosttilskudd også billigere der?

:)

Endret av yoga
Skrevet

Hei.

Jeg skal harryhandle i Sverige til helgen, og har i den forbindelse lyst til å brainstorme litt rundt hva som lønner seg å kjøpe.

Kylligfilet, bacon etc. er obligatorisk, men har oga lyst til å kjøpe gode melke- og glutenfrie produkter som feks ulike frø og melblandinger etc.

Hva lønner det seg å kjøpe med i Sverige når en har gluten- og melkeintoleranse? Er kosttilskudd også billigere der?

:)

Kalkun bacon er en bra ting å få med seg. I sverige har de også laktosefri cottage cheese og en mengde andre laktosefrie produkter. Bra utvalg i allergi avdelingen når det gjelder, korn, frø og mel. Jeg bare går å kikker på alle alternativene og plukker etter det som ser spennende ut. Himalaya salt og urtesalt er billigere i sverige og kan være greit å få med seg. Kosttilskudd blir også ganske mye rimeligere når du kommer over grensa. "Ramløsa" de boksene på brett er greit å ha stående til varmere dager, trening eller når man skal ut i skog og mark.

Legger med en link jeg fant over laktosefrie produkter og diverse.

http://utenmelk.no/wiki2/index.php?pagename=Handleliste%20mat

Skrevet (endret)

Kjøpte havreyoghurt med jordbærsmak og havredrikk med mango (ikke smakt på enda) forrige gang jeg var i Sverige, i nedre matbutikken på Nordbysenteret. Tåler verken soya eller melk så det var en fin overraskelse å finne en slags yoghurt. Det må sies at den smakte noget spesielt så tenkte å mose litt jordbær eller annen frukt og kanskje ha litt stevia i.

Fin tråd dette :)

Redigert: skriveleif

Endret av Jinta
Skrevet

Vi handler inn mel, frokostblandinger, havregryn, rundstykker, hamburgerbrød, pizzabunner, pasta, kjeks og div annet. Generellt er glutenfrie varer mye billigere i Sverige enn i Norge.

Skrevet

Tusen takk for svar og takk for link! :)

Da skal jeg på leten etter spennende og ny glutenfrie produkter. Jeg er veldig glad i å gå i store matbutikker, så dette gleder jeg meg til. :)

Jeg reagerer også på melkeproteinet (kasein) så jeg kan ikke bruke laktosefrie produkter, men trolig finnes det også et godt utvalg av soyaprodukter.

Kalkunbacon høres spennende ut!

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøpe karbonadedeig, det er mye billigere I Sverige, I enkelte butikker kverner de den fersk. Jeg bruker alltid karbonadedeig istedenfor Kjøttdeig, det smaker mye bedre og er mye sunnere enn kjøttdeig!

Når deg gjelder glutenfritt, er det sikkert lurt å kjøpe inn masse glutenfritt brød pg fryse det ned. Ellers så har de glutenfrie kjeks som er kjempe gode. De har også en del glutenfri "halvfabrikkata' som f. eks glutenfritt pannekakerøre, brødmiks o.l

Og selvfølgelig kjøp masse godis :)

Vitaminer og lignende er også mye billigere der.

God harryhandel

Skrevet

Harryhandelen er nå unnagjort og for en herlig affære.

Fikk fylt opp med kosttilskudd, kjøtt i alle farger og fasonger, spennende glutenfrie produkter, frø (sesamfrø, quinoa etc etc.) til en relativt billig penge.

Takk for alle tips! De kom godt med! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...