AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Dette er skikkelig slitsomt.. Familien vet ikke at vi allerede er prøvere. Både min og hans familie maser. Hva skal man si til sånt? Vi har vært sammen i snart 6 år, så de ar vel ventet lenge.....
Rhiannon Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Ja, for det er jo gjort i en håndvending å bli gravid... Misliker folk som maser om sånt. Jeg hadde vel svart noe sånt som 'når dere slutter å mase', bare for å få dem til å tie stille... Men det spørs jo hvilken tone dere har med dem da. Jeg har tidvis måtte ta den med min mor, at nå orker jeg ikke mer av den typen samtale, og hvis hun ikke kan komme med noe annet å si så er det ikke vits i å snakke med henne. Nå er hun den eneste masekoppen hos oss, og det er mer hint enn mas, så det går som regel greit når hun får den beskjeden. Hva sier gubben din om det?
Gjest Spinell Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Folk er utrolige til å legge seg opp i ting de ikke har noe med! Jeg er blant de som aldri har tenkt å bli prøver, engang. Da er det heller ikke akkurat festlig med disse spørsmålene. Man dirrer av lyst til å hyle "Det har ikke du noe med! Pass dine egne saker." Den snilleste "mind your own business"-frasen er vel: "Om det skjer får du tidsnok vite det, skjønner du " En mer nøytral versjon kan også være "Jotakk, vi har det veldig bra som vi har det nå, vi. Hva framtida bringer får vi se når den kommer." (Kjekk å bruke for de mest tilfeldige utenforstående som finner det forgodt å mene ting om barn. Kan fint brukes enten man prøver eller ikke.) Endret 8. mars 2012 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Gah, slikt mas er slitsomt. DETHARIKKEDUNOEMED!
Oliven Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Er vel også av de som ikke har tenkt å bli prøver, men etter nok mas fra sambos familie så sa jeg bare til et par av de at de burde tenke seg litt om før de maste sånn på folk fordi det er ikke alle som er sikre på om de kan bli gravide og har lyst til å dele det med hele verden. Blitt stille etterpå ihvertfall 1
angelou Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 "Det er ikke bare å bestille dem vettu"... og da blir folk merkelig stille... 8
Rhiannon Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 "Det er ikke bare å bestille dem vettu"... og da blir folk merkelig stille... Haha, den likte jeg!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Ja, for det er jo gjort i en håndvending å bli gravid... Misliker folk som maser om sånt. Jeg hadde vel svart noe sånt som 'når dere slutter å mase', bare for å få dem til å tie stille... Men det spørs jo hvilken tone dere har med dem da. Jeg har tidvis måtte ta den med min mor, at nå orker jeg ikke mer av den typen samtale, og hvis hun ikke kan komme med noe annet å si så er det ikke vits i å snakke med henne. Nå er hun den eneste masekoppen hos oss, og det er mer hint enn mas, så det går som regel greit når hun får den beskjeden. Hva sier gubben din om det? Har bare himler med øynene, prøver å ikke bry seg...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Jeg pleier å svare at de har så dårlig utvalg på Ellos for tida. Folk blir som regel sure og mener jeg er frekk, men de slutter da som regel å mase en stund. 1
Solbærpiken Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Jeg synes og det er plagsomt. Sambo sa til slutt ganske tydelig ifra til sin mor at vi ikke orka å være med dem hvis hun ikke slutta, det er en stund siden og vi har sluppet mer mas. Ikke noe gøy å høre at hun er skuffet over sin eneste sønn og at hun angrer på at hun ikke fikk fler fordi han ikke gir henne barnebarn. Det er jo ikke alle som vil fortelle at man prøver, og jeg synes ikke det var noe gøy med mas før vi bestemte oss heller.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Jeg synes og det er plagsomt. Sambo sa til slutt ganske tydelig ifra til sin mor at vi ikke orka å være med dem hvis hun ikke slutta, det er en stund siden og vi har sluppet mer mas. Ikke noe gøy å høre at hun er skuffet over sin eneste sønn og at hun angrer på at hun ikke fikk fler fordi han ikke gir henne barnebarn. Det er jo ikke alle som vil fortelle at man prøver, og jeg synes ikke det var noe gøy med mas før vi bestemte oss heller. Det hørtes jommen meg ut som en trivelig dame! (og en kommende i overkant slitsom bestemor..) 1
bittelura Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Min frase ble utbrukt etterhvert: Vi jobber med saken...!! Har bestilt!! De tenkte nok ikke på at hver gang de spurte så gråt hjertet mitt Jeg skal ALDRI spørre noen om det...
håpefullprøver Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 Hans familie har mast om dette siden jeg møtte dem! Hjelper ikke veldig på humøret etter å ha opplevd en SA! Jeg har bare begynt å svare: "Ja, hadde det bare vært så enkelt!" Og når vennepar som allerede har barn begynner å mase, spesielt dem som selv sa "ooops, det var et uhell" når de ble gravide, så svarer jeg alltid: "Det er ikke like lett for alle skjønner du"! Det pleier som regel å fungere, men svigers gir seg aldri! Men samboeren min er heldigvis veldig flink på å styre samtalene over på noe annet!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Vi har blitt mast på i mange, mange år. Svigermor som har snakket mye om hvordan hun savner barnebarn(samboer er enebarn), at hun var misunnelig på venninna som ble bestemor....osv. Tilogmed i juleselskapet måtte jeg sitte og høre på masse argumenter til hvorfor vi absolutt måtte få barn. Tilslutt ble jeg fysisk kvalm at hele opplegget(hadde lyst til å kaste opp når samtaleemnet kom på banen, atter en gang), og måtte be samboer si skikkelig ifra til henne. Jeg begynte jo å grue meg til hvert eneste besøk..... Jeg er nok litt redd for at om vi kan få ett barn, så blir det umiddelbart mas om nr. 2 fra alle kanter....merker det i kantinen, hvordan kolleger legger seg oppi andre anliggende. "dere må jo få nr. 2 nå, så er du ferdig med det, det gjorde jeg"...... Jeg blir helt sjokkert igrunnen. Ser jo bare de som nylig har født og er på besøk med den nye babyen sitter der og får helt angst av tanken.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 Hinting fra familie om at vi burde få barn har vi hatt en liten stund. Søsken som har spurt når de blir tante\onkel har jeg bare svart at de får høre med de andre søskene. Mannen har hatt "vi jobber med saken" som svar når folk som spør om det er en liten på vei snart. Jeg prøver å ungå mest mulig snakk, men får noen spørsmål her og der. I det siste har jeg vel bare svart at vi tar ting som de kommer.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har ikke tenkt å få barn selv, men unngår alltid å spørre andre om det etter å ha vært en skulder å gråte på for flere venninner i lange prøverørsprosesser. Ene venninnen min hadde det akkurat som deg ts, og hun sprakk i et familieselskap med slekt fra begge sider (tror det var hans bursdag). Sa rett ut at de hadde prøvd å få barn i flere år, vært gjennom tre prøverør, og at hun gråt seg i søvn etter at besøk og samtaler der dett med "syns dere snart skal få barn, det er jo på tide samtalene" kom opp. Deretter ga hun beskjed om at fremtidig mas ville medføre null kontakt med et eventuelt barnebarn, og at de tidsnok skulle få beskjed. Så ba hun besøket om å gå hjem, så hun kunne gråte i fred. Etter det har de ikke spurt, og to år senere er det heller ikke kommet noen barn... Gi beskjed, det kan spare deg for mange tårer og vonde følelser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå