momo Skrevet 12. januar 2004 #1 Del Skrevet 12. januar 2004 Er det noen av dere som vet hvordan str på ringer i USA er? Eller hvordan få gjort om det til norsk str. Så de hadde str fra 4-12, men det skjønner jeg ingenting av. Tror jeg bruker str 16 her er det noen som vet hva jeg bruker i USA da? :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 12. januar 2004 #2 Del Skrevet 12. januar 2004 kanskje her? :http://www.onlineconversion.com/ring_size.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. januar 2004 #3 Del Skrevet 13. januar 2004 Se her! Vi brukte et skyvelær og fant ut at størrelsene vi må ha er 10,5 og 8! Men når vi målte sånn det står forklart der, fikk vi noe helt annet! Men jeg stoler på skyvelæret! Ellers ville jeg gått til en gullsmed! De måler sikkert for deg! Men tror ikke str. 16, er en norsk str...Her brukes mm, feks. en USA 8 er 56!Tror jeg da! Kan nok være tryggest å gå til gullsmed.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 13. januar 2004 #4 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg lurte også litt på det med str 16 osv.. jeg har størrelse 53 i alle fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 13. januar 2004 #5 Del Skrevet 13. januar 2004 Gå til en gullsmed for å prøve. Det er så små forskjeller på ringstørrelsene, så det er vanskelig å velge uten å prøve det på fingeren selv. Det er dessuten forskjell på om en ring er rund eller rett inni, så det vil også gi forskjellig ringstørrelse. Undersøk derfor først hvordan ringen du har valgt er inni. (De er sikkert hjelpsomme selv om du ikke skal kjøpe ringen i den butikken. Nå rett etter jul er det jo uansett så lite å gjøre...) Hvorfor kjøper du forresten ikke ringen i Norge? Er det så mye penger å spare på det? Husk forresten å få et diamantsertifikat hvis du kjøper en ring med en stor diamant på (butikkene gidder vansligvis ikke skrive ut et sertifikat hvis det er en liten diamant). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. januar 2004 #6 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvorfor kjøper du forresten ikke ringen i Norge? Er det så mye penger å spare på det? Var sikkert ikke meg du siktet til, men vi skal heller ikke kjøpe våre i Norge! Skal ha platina ringer og de er over dobbelt så dyre her..Derfor gjør vi det slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 13. januar 2004 #7 Del Skrevet 13. januar 2004 [ Skal ha platina ringer og de er over dobbelt så dyre her.. vi ønsker oss også platinaringer, men vi har ikke en gang sett slike ringer i Norge (har kikket på gifteringer i flere gullsmedkjeder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 13. januar 2004 #8 Del Skrevet 13. januar 2004 Fy fillern! Så mye å spare?! Det blir jo innkjøpsprisen for butikkene i Norge, det jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 13. januar 2004 #9 Del Skrevet 13. januar 2004 Fy fillern! Så mye å spare?! Det blir jo innkjøpsprisen for butikkene i Norge, det jo! husk nå på porto, mva og toll, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. januar 2004 #10 Del Skrevet 13. januar 2004 Er en gullsmed der jeg bor som kan skaffe alt jeg vil, men til og med han sa at jeg heller burde kjøpe i USA hvis jeg hadde muligheten til det! Han visste om en som kunne skaffe platinaringer, men det ble kjempe dyrt! Men så så jeg at 9na her inne hadde kjøpt platina ringer i Oslo, så jeg rignte den gullsmeden(på Paleet) og den eneste ringen han hadde var det nesten 9000kr for....Jeg har tremenningen min i Usa og hun skal sende ringene til meg! Skal bestille herfra, men de sender ikke til Norge! Nå som dollarkursen er så lav, kommer de på ca. 6400kr for begge..Så det er en del rimeligere ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. januar 2004 #11 Del Skrevet 13. januar 2004 Er platina så "billig" som 9000 i Norge?! Det synes jeg var et kupp! Min kostet 16.000, og det var til innkjøpspris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi har også lyst på platina, og det er ikke aktuelt for oss og bruke 9000 kr pr ring, når man får det veldig billig fra USA. :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 13. januar 2004 #13 Del Skrevet 13. januar 2004 men at du skal få dem billig fra usa forutsetter at du reiser dit å kjøper dem selv eller får noen du kjenner til å ta dem med man kan jo selv ha med seg varer for inntil 6000 kr pr pers tollfritt når man reiser, men via post blir det både toll og mva, som gjør varen svært mye dyrere dersom ringene tilsammen blir på over 6000 kr kan ikke en person ha med begge to.. husk at i denne 6000 kr beløpsgrensen inngår også dutyfree shopping og andre ting man har kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå