fridr Skrevet 8. mars 2012 #41 Skrevet 8. mars 2012 Det er irriterende, for jeg er slank og har en pen kropp ellers, men slapper jeg av ser jeg jo høygravid ut. Så jeg gjemmer meg fort bort i klær og føler meg uvel. Som å lese om seg selv! Men er litt glad for at jeg ikke er alene... Hater magen min
KaDust Skrevet 8. mars 2012 #42 Skrevet 8. mars 2012 Som å lese om seg selv! Men er litt glad for at jeg ikke er alene... Hater magen min Jeg og.
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #44 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Hva er det dere med oppblåst mage er mest plaget med, at magen stikker ut, eller har dere mye annet ubehag også? For mitt problem er mest at jeg får så urolig mage, den rumler i vei og så får jeg masse luft, og jeg begynner å hikke ofte og. Føler meg skikkelig uvel når magen er sånn, nesten kvalm. Orker ikke å gjøre noe fornuftig da. Går også sjeldent på do, av og til er det derimot veldig akutt, etter jeg har spist... :gjeiper: Det ble mye detaljer, gitt :gjeiper: Men noen flere som har sånn mage som meg, eller er dere mest plaget av at magen blir stor? Endret 8. mars 2012 av Lilu
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #45 Skrevet 8. mars 2012 I tillegg til at jeg ser gravid ut så våkner jeg med vondt i magen og må på do etter mat. (bløt bæsj)
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #46 Skrevet 8. mars 2012 I tillegg til at jeg ser gravid ut så våkner jeg med vondt i magen og må på do etter mat. (bløt bæsj) Huff da, jeg må og sånn på do etter mat av og til, ekkelt. Skjønner ikke hvorfor magen min må hate meg sånn
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #47 Skrevet 8. mars 2012 Huff da, jeg må og sånn på do etter mat av og til, ekkelt. Skjønner ikke hvorfor magen min må hate meg sånn Me neither. =( Begynte helt plutselig. Tør ikke spise på restauranter eller noe. Plutselig kommer det og da er det umulig å holde igjen.. -_-
KaDust Skrevet 9. mars 2012 #48 Skrevet 9. mars 2012 Jeg er mest plaget med at magen står sånn ut, for jeg får vondt i huden av at den blir dratt så mye. Også er det kjipt å få mageknip hver uke fordi man aldri klarer å drite ordentlig.
fridr Skrevet 9. mars 2012 #49 Skrevet 9. mars 2012 Ikke bare det at jeg ser gravid ut, og ikke passer noen av klærne mine lenger, jeg har også veldig vondt i magen. Selv om jeg er slank og str. M for det meste, kan jeg bare bruke de aller største trusene, ellers klemmer de på magen min og er ubehagelig. Ingen bukser passer meg heller, siden magen stikker så mye ut. I tillgg er jeg ofte plaget med mye (og illeluktende) luft, pluss dobesøk til helt idiotiske tider... Det som hjalp meg var relativ streng lavkarbo, faktisk... Da ble jeg helt frisk i magen, og den ble flat igjen. Men problemet med dét igjen, var at jeg hadde mensen hele tida og ble veldig matlei... Får se hva jeg finner på!
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 9. mars 2012 #50 Skrevet 9. mars 2012 Det jeg plages med, er at når magen min er så oppblåst, må jeg opp flere størrelser i klær. Normalt sett bruker jeg størrelse small og medium, men pga magen må jeg ofte opp i large og x-large. Jeg blir rett og slett urtolig uproporsjonert, og det ser ikke bra ut. Når det er ekstra ille, så er det også smerter med i bildet, kjennes som en blanding av skikkelig knip og at huden strekkes. Har også noen ganger slike problemer som andre nevner med dobesøk, men det er blitt bedre etter jeg kuttet på fettet i maten + begynte å trene styrke. Jeg har tenkt litt på å bestille meg en time på Balderklinikken, men har ikke råd for øyeblikket. Må jo betale reisepenger også Noen andre som har vært der? Tenker litt at om jeg får det svart på hvitt, at "dette må du gjøre, dette må du holde deg unna" så er det lettere å gjennomføre enn å skulle gjøre det på egenhånd. Er forresten litt greit å se at flere sliter med det samme
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #51 Skrevet 9. mars 2012 Har dere sjekket om det er ting dere ikke tåler? Jeg kan bli oppblåst av "høykarbo" som boller, ting med mye sukker og sånt, men er ikke så plaget at jeg trenger ta hensyn til det (dessuten spiser jeg jevnt over sunt). Om man ikke tåler laktose er det jo også mye en kan reagere på, med akutte dobehov og sånt. Noen tips generelt (utover å prøve å finne ut av allergier og intoleranser): * finn en balanse når det gjelder fiberinntak. For lite eller for mye fiber kan gi problemer. Fiber er det mye av i grønnsaker og grovt korn blant annet. * fysisk aktivitet er ofte bra for fordøyelsen. I tillegg kan en jo trene opp magemusklene slik at de holder ting mer på plass... * prøv å ha gode rutiner på måltider, spis til noenlunde faste tider eller i hvert fall et omtrentlig fast antall måltider pr dag. * unngå brus og kullsyre
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 9. mars 2012 #52 Skrevet 9. mars 2012 Er det forresten noen som vet om en tilsvarende klinikk til Balderklinikken på vestlandet?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #53 Skrevet 11. mars 2012 Jeg tenket umiddelbart at det du skrev du hadde spist den dagen TS (første innlegget ditt)var litt lite..? Kanskje du er underernært? Da kan man få utstående mage..
Sool Skrevet 11. mars 2012 #54 Skrevet 11. mars 2012 Kanskje du har en allergi ? Gluten ? Jeg selv blir også sånn og enda større enn din mage også når jeg spiser brød spesielt og andre melk/hvete produkter :S
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #55 Skrevet 11. mars 2012 Jeg tenket umiddelbart at det du skrev du hadde spist den dagen TS (første innlegget ditt)var litt lite..? Kanskje du er underernært? Da kan man få utstående mage.. Så det vil si at hvis man begynner å spise mer for å bli ikke-underernært så vil magen trekke innover igjen?
Sommerfugl90 Skrevet 11. mars 2012 #56 Skrevet 11. mars 2012 Føler med deg! Har hatt samme problemet LENGE! Har heldigvis funnet ut at det hjelper spise glutenfritt og nesten melkefritt (for meg iallfall). Veier 50 kg og har ganske synlige ribbein og med magen jeg hadde så jeg veldig gravid ut. Ganske sært. Lykke til med ditt (og andres) tilfelle! :-)
KaDust Skrevet 12. mars 2012 #57 Skrevet 12. mars 2012 Så det vil si at hvis man begynner å spise mer for å bli ikke-underernært så vil magen trekke innover igjen? Dersom underernæring er problemet, ja.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #58 Skrevet 12. mars 2012 Jeg kan se helt lik ut(er like slank som deg ellers) - og jeg har prøvd å kutte ut gluten og melk uten nytte. Prøvde i over ett år, samtidig med vektreduksjon. Altså, melken var jeg intolerant mot - men det reduserte ikke størrelsen på magen når det er oppblåst fordiom. Jeg anbefaler deg ikke å kutte ut matvarer utfra måfå, det kan gi mangelsykdommer og hindre deg i å finne ut hva årsaken faktisk er.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #59 Skrevet 12. mars 2012 Hva er det dere med oppblåst mage er mest plaget med, at magen stikker ut, eller har dere mye annet ubehag også? For mitt problem er mest at jeg får så urolig mage, den rumler i vei og så får jeg masse luft, og jeg begynner å hikke ofte og. Føler meg skikkelig uvel når magen er sånn, nesten kvalm. Orker ikke å gjøre noe fornuftig da. Går også sjeldent på do, av og til er det derimot veldig akutt, etter jeg har spist... :gjeiper: Det ble mye detaljer, gitt :gjeiper: Men noen flere som har sånn mage som meg, eller er dere mest plaget av at magen blir stor? AB over her.... Hikking har jeg aldri vært borti, men ja - det er veldig ubehagelig og vondt. Jeg føler meg helt høygravid(uten at jeg vet hvordan det føles) - presser liksom i hele magen, og man blir slapp og uvel, gjerne kvalm. I perioder slet jeg veldig med forsinket fordøyelse - som går ut på at alt må ut på en gang, ble utrolig varm, kaldsvettet, fikk gjerne sterk kvalme og brekninger og ble bare utrolig slapp i timesvis etterpå. Trodde hver gang jeg hadde omgangssyke, men en spesialist sa det var forsinket fordøyelse. Jeg blir som sagt mye verre av melk(ikke bittesmå mengder i sauser/smør etc) - men blir ikke bedre heller av å kutte det ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå