AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Hvis jeg føler meg oppblåst så pleier jeg å ta et glass Samarin slik at jeg får ut en skikkelig stor rap Innbiller meg at det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #22 Skrevet 8. mars 2012 Hvis jeg føler meg oppblåst så pleier jeg å ta et glass Samarin slik at jeg får ut en skikkelig stor rap Innbiller meg at det hjelper. Men det hjelper ikke å rape ut det som ligger i tarmen. Det må ut andre veien, og det er ikke alltid like fort gjort.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #23 Skrevet 8. mars 2012 Men det hjelper ikke å rape ut det som ligger i tarmen. Det må ut andre veien, og det er ikke alltid like fort gjort. Ok, da skjønner jeg at en rap ikke vil hjelpe Et par bokser med IFA kan hjelpe med å få det ut den andre veien Hvis ikke så bør man kanskje kjøpe avføringspiller.
Minya Skrevet 8. mars 2012 #24 Skrevet 8. mars 2012 Imogas, for å hjelpe gassen på vei ut, eller bare vente til du går rundt som en annen Evinrude *prutt-prutt-prutt* Hadde det problemet for en måneds tid siden eller noe sånt, var så oppblåst at jeg begynte å mistenke p-pillebarn, men etter en ukes tid begynte jeg å fise noe så alvorlig, pluss at jeg satt er par turer på dass, magen var flat igjen etter et par dager med det uvesenet XD
KaDust Skrevet 8. mars 2012 #25 Skrevet 8. mars 2012 Imogas, for å hjelpe gassen på vei ut, eller bare vente til du går rundt som en annen Evinrude *prutt-prutt-prutt* Hadde det problemet for en måneds tid siden eller noe sånt, var så oppblåst at jeg begynte å mistenke p-pillebarn, men etter en ukes tid begynte jeg å fise noe så alvorlig, pluss at jeg satt er par turer på dass, magen var flat igjen etter et par dager med det uvesenet XD Jeg kan gå sånn i flere dager uten at jeg blir noe flatere.
Minya Skrevet 8. mars 2012 #26 Skrevet 8. mars 2012 Jeg kan gå sånn i flere dager uten at jeg blir noe flatere. Prøv Imogas og mindre pasta/ris/lyst brød. Jeg hadde hatt et par-tre uker med litt ræva kosthold, mens jeg nå er flinkere til å spise variert og litt mer frukt og grønt. Har ikke vært oppblåst siden da.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #27 Skrevet 8. mars 2012 Har hatt sånn mage helt fra jeg var i 12-13 års alderen. Er rundt 35 nå. I tillegg har jeg litt flesk utenpå så slipper jeg magen ut ser jeg virkelig gravid ut. Holder inn magen bestandig. Aner ikke om det er unormalt eller hva årsaken kan være.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #28 Skrevet 8. mars 2012 Nå pleier jeg ikke å bli like oppblåst, men i perioder kan jeg føle meg ganske uvel og å magen min egentlig ønsker seg 10 ganger så stor plass. Jeg fikk et tips av en venninne om å blande noen dråper sitron med varmt vann (kan tilsettes litt kaldt slik at man kan drikke det raskere) og drikke dette om morgenen før en får i seg noe annen drikke eller mat. Vet ikke helt hva dette hjelper for, men etter jeg startet med dette har jeg så og si ikke slitt med oppblåsthet! så vært å prøve
KaDust Skrevet 8. mars 2012 #29 Skrevet 8. mars 2012 Prøv Imogas og mindre pasta/ris/lyst brød. Jeg hadde hatt et par-tre uker med litt ræva kosthold, mens jeg nå er flinkere til å spise variert og litt mer frukt og grønt. Har ikke vært oppblåst siden da. Hjelper ikke. :gjeiper: Jeg har gått på glutenfri-diett, eggefri og melkefri-diett. Ingenting av det hjalp en dritt, og jeg spiser veldig sunt. Aldri lyst brød (med mindre det er lyst fordi det er bakt av bygghvetemel e.l. finnes mange sunne mel-sorter som er lyse men ikke hvete), og Imogas ga heller ikke noe utslag når jeg prøvde det. Jeg spiser veldig variert, mye grønt og næringsrik mat generelt siden jeg trener 5-6 dager i uker. Så nope, det er ikke kostholdet som er problemet her!
Minya Skrevet 8. mars 2012 #30 Skrevet 8. mars 2012 Hjelper ikke. :gjeiper: Jeg har gått på glutenfri-diett, eggefri og melkefri-diett. Ingenting av det hjalp en dritt, og jeg spiser veldig sunt. Aldri lyst brød (med mindre det er lyst fordi det er bakt av bygghvetemel e.l. finnes mange sunne mel-sorter som er lyse men ikke hvete), og Imogas ga heller ikke noe utslag når jeg prøvde det. Jeg spiser veldig variert, mye grønt og næringsrik mat generelt siden jeg trener 5-6 dager i uker. Så nope, det er ikke kostholdet som er problemet her! Aaaw, kanskje du bare er full av dritt? (sorry, den var stygg og teit, men måtte ut ) Men fra spøk til løk, det høres ut som magen din er sint på deg og ikke vil samarbeide ihvertfall. Må være slitsomt å ha det sånn hele tiden.
kareen Skrevet 8. mars 2012 #31 Skrevet 8. mars 2012 Det er melk/melkeprotein/melkepulver/mysepulver i nesten all slags mat i dag. Da jeg kuttet ut dette var jeg aldri oppblåst lenger! Melk er jo ikke naturlig for oss. Fra naturens siden er det meningen at spedbarn/dyrebarn drikker det til en viss alder, man skal ikke drikke fra pupp hele livet. Flere og flere utvikler allergi og intoleranse mot melk. Prøv å kutte ut et par uker! Håper du også finner hjelp i dette
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #32 Skrevet 8. mars 2012 Nå pleier jeg ikke å bli like oppblåst, men i perioder kan jeg føle meg ganske uvel og at magen min egentlig ønsker seg 10 ganger så stor plass. Jeg fikk et tips av en venninne om å blande noen dråper sitron med varmt vann (kan tilsettes litt kaldt slik at man kan drikke det raskere) og drikke dette om morgenen før en får i seg noe annen drikke eller mat. Vet ikke helt hva dette hjelper for, men etter jeg startet med dette har jeg så og si ikke slitt med oppblåsthet! så vært å prøve En liten skriveleif men dette burde virkelig prøves for de som sliter med både oppblåsthet og urolig mage!
KaDust Skrevet 8. mars 2012 #33 Skrevet 8. mars 2012 Aaaw, kanskje du bare er full av dritt? (sorry, den var stygg og teit, men måtte ut ) Men fra spøk til løk, det høres ut som magen din er sint på deg og ikke vil samarbeide ihvertfall. Må være slitsomt å ha det sånn hele tiden. Ja, kanskje jeg er det. Ja, det er ikke akkurat gøy.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #34 Skrevet 8. mars 2012 Nå pleier jeg ikke å bli like oppblåst, men i perioder kan jeg føle meg ganske uvel og å magen min egentlig ønsker seg 10 ganger så stor plass. Jeg fikk et tips av en venninne om å blande noen dråper sitron med varmt vann (kan tilsettes litt kaldt slik at man kan drikke det raskere) og drikke dette om morgenen før en får i seg noe annen drikke eller mat. Vet ikke helt hva dette hjelper for, men etter jeg startet med dette har jeg så og si ikke slitt med oppblåsthet! så vært å prøve Bruker du sitron fra konsentrat eller fra fruktdisken?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #35 Skrevet 8. mars 2012 Bruker du sitron fra konsentrat eller fra fruktdisken? Brukte først ekte sitroner, men gikk over til konsentrat, fungerer like bra trenger ikke være mer enn et lite frokostglass. (med varmt vann altså, ikke sitron)
Gjest Anonym Skrevet 8. mars 2012 #36 Skrevet 8. mars 2012 Jeg hadde det på samme måte, inntil tester på sykehuset viste at jeg ikke tåler karbohydrater. Nå spiser jeg lavkarbomat(+ litt biola hver dag), og problemet er borte Har hørt om mange andre som har blitt kvitt problemet med lavkarbomat, så det anbefales virkelig å prøve det ut.
Jolene Skrevet 8. mars 2012 #37 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har ikke fått påvist noen allergier, men da har jeg tydeligvis intoleranse. Ett alternativ kan være å bake eget brød, finnes masse alternativer der, også tilsetter du feks solsikkerkjerner! Don't give ut, når du finner din balanse blir det bedre!
Gjest Lilu Skrevet 8. mars 2012 #38 Skrevet 8. mars 2012 Jeg hadde det på samme måte, inntil tester på sykehuset viste at jeg ikke tåler karbohydrater. Nå spiser jeg lavkarbomat(+ litt biola hver dag), og problemet er borte Har hørt om mange andre som har blitt kvitt problemet med lavkarbomat, så det anbefales virkelig å prøve det ut. hvordan tester de for det? men jeg har lest at folk med irritabel tarm kan ha godt av å ikke spise karbohydrater så jeg tror det kan være lurt
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #39 Skrevet 8. mars 2012 Uff, jeg kunne også bli sånn i perioder, men bare på kvelden. Jeg trodde lenge at det var for mye hvetemel og laktose. Kuttet ut alt av hvetemel og laktose i lang periode uten at det hjalp noe særlig men nå har jeg endelig funnet ut hva problemet er...FRUKT!! Har kutter ut jus og frukt og magen er fin og flat og ingen lift i magen. Jeg reagerer også på brokkoli men det visste jeg fra før. Nå spiser jeg masse grønnsaker og bær istedenfor. Men laktose er som oftest den store synderen, men du kan også prøve å kutte ut typiske frukt og grønt som gir mye luft i magen ( brokkolo, løk, erter, sitrus frukter) Manger sier at mye fiber hjelper men det kan også noen ganger gjøre vondt verre..Jeg har insett at jeg ikke kan spise ingers rugbrød for eksempel, da blir det ballong mage!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #40 Skrevet 8. mars 2012 Du har fått mange gode tips allerede, men jeg tenkte likevel å fortelle hva som fungerer godt for meg. Jeg har IBD, cøliaki og laktoseintoleranse, og med så mange magesykdommer er det veldig lett å bli oppblåst, i og med at jeg har redusert tarmfunksjon. * Jeg spiser kapsler med probiotika hver dag, og minifom hjelper også godt i perioder. * I perioder hvor jeg er mye oppblåst kutter jeg ned på fiberinntak, og øker vanninntaket. Dette gjelder også fiber fra grønnsaker og frukt, i tillegg til fullkornsprodukter. Da spiser jeg bare kokte grønnsaker og ikke salat og frukt. Så øker jeg gradvis fiberinntaket når jeg har blitt bedre. * Kullsyreholdige drikker inntar jeg kun sammen med mat, ellers drikker jeg kun vann. Tyggis er fy-fy, det samme er å drikke med sugerør. * Jeg spiser sakte, veldig sakte, for å unngå å sluke luft. Å redusere stress er en viktig faktor når det kommer til å få tarmfunksjonen til å fungere optimalt. * Jeg strekker rygg og bekken mye! Jeg merker veldig godt at jeg holder luften mye bedre når jeg blir stram i rygg/bekken, og merker at jeg slipper mye luft når jeg får løst opp igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå