AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Ganske overrasket over at for eksempel spaghetti ala capri bare har 104 kcal pr100 gram?? Brun lapskaus har 78 kcal per 100 gram som er cirka det samme som Yoghurt naturell! Her er artikkelen. http://www.bramat.no/kosthold/tester/579-bramat-tester-boksmat
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 skjønner ikke hvordan man klarer å spise det der. Jeg har vært i samme rom som flere som har åpna en sånn boks og stappa det i seg, jeg holdt på å spu av lukten og tanken på å få det skvitet inn i kroppen min!
Gjest Survival Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Greit at det er få kalorier, men les den første setningen under bildet. "Hele 69% av energien kommer fra fett hos testens taper". Altså er testens taper fullstappa av fett, noe de andre også er bare at de ikke har like mye fett som taperen. Fett og salt i dungevis. Ønsker du å forsøple kroppen din med den maten er det jo greit. Kanskje får du i deg få kalorier, men det betyr vel også at du får i deg få næringsstoffer. Næringsstoffer du trenger! Æsj.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Haha, ganske enig. Men akkurat den lyse lapskausen syns jeg er god. Men ta for eksempel spaghetti ala capri som består av pasta, tomat, sukker, pølse og sikkert diverse typer fett/krydder, får det ikke til å stemme at det skal ha så lite kalorier. Kokt pasta naturell har vel flere kalorie pr 100 grr??
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Ts her, jeg ble altså ikke positivt overrasket og tenkte yes! Så gode nyheter, hehe. Men får det bare ikke til å stemme når de stort sett består av fett, litt kjøtt og mye pasta/potet
Gjest Elfrida Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Ts her, jeg ble altså ikke positivt overrasket og tenkte yes! Så gode nyheter, hehe. Men får det bare ikke til å stemme når de stort sett består av fett, litt kjøtt og mye pasta/potet Antagelig er det ganske mye vann. Og ikke særlig sannsynlig at man kun spiser 100 gram vel?
Mubba Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ville heller levd på grønnsaker og vann enn å spist de boksene der, TS, -det ville også gitt deg få kalorier, men masse næring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå