AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 skal reise på søndag, men har lest at norwegian kansellere flyturene sine grunnet lite folk på jobb.. Har bestilt hotell, og er redd for at jeg må betale for hele overnattingen hvis jeg ikke får flydd.. dette står på bookingreferansen jeg fikk: Ved avbestilling t.o.m. 2 dager før ankomstdagen, påløper ingen gebyrer.Ved avbestilling senere eller manglende oppmøte, skal du betale prisen for den første natten. og Avbestillingen din må være mottatt av hotellet før kl. 14.00, 48 timer før ankomst. Hvis bestillingen din er for 4 netter eller mer, vil avbestillingsgebyret pådratt være for 2 netter. Kan noen hjelpe meg med å forstå dette? Si at jeg får sms av norwegian på søndag et par timer før avgang at turen er innstilt. Må jeg da betale for hele oppholdet eller kun 2 netter? skal ha 4 overnattinger ved hotellet.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 I følge det du skriver her så må du betale for to netter hvis avbestilling skjer senere enn 48 timer før oppholdet starter.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Du kan avbestille tom fredag kl 1359 uten å bli ilagt gebyrer, om det er fra søndag oppholdet ditt gjelder ifra. Du ringer rett og slett norwegian og sier ifra. Om du skulle avbestille senere enn det så må du betale for første døgn/to døgn. Jobber forøvrig på hotell selv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Hvorfor bør jeg ringe til norwegian? Så hvis jeg får melding av norwegian på søndag om kanselert fly, så må jeg jo da betale for hele oppholdet som jeg ikke får brukt?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Hvorfor bør jeg ringe til norwegian? Så hvis jeg får melding av norwegian på søndag om kanselert fly, så må jeg jo da betale for hele oppholdet som jeg ikke får brukt? Leste litt for raskt igjennom hovedinnlegget ditt, beklager. Leste det slik at du hadde bestillt hoteloppholdet igjennom norwegian. Vil anbefalle deg å avbestill opprinnelig opphold ,og heller bestille igjennom expedia/hotels.com, booking.com eller direkte til hotellet. Da kan du avbestille fram til 16.00 samme dag. Du kan også bestille fra mandag og høre med hotellet om de har mange ledige rom fra søndag (De fleste hotellene har lite gjester søndag-mandag). Om du avbestiller på søndag vil du måtte betale for de 2første nettene som jeg ser. Forøvrig dårlige avbestillingsbetingelser med mindre romprisen din er veldig gunstig... Vil tro norwegian/reiseforsikring vil dekke eventuelle tap om norwegian avbestiler?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Leste litt for raskt igjennom hovedinnlegget ditt, beklager. Leste det slik at du hadde bestillt hoteloppholdet igjennom norwegian. Vil anbefalle deg å avbestill opprinnelig opphold ,og heller bestille igjennom expedia/hotels.com, booking.com eller direkte til hotellet. Da kan du avbestille fram til 16.00 samme dag. Du kan også bestille fra mandag og høre med hotellet om de har mange ledige rom fra søndag (De fleste hotellene har lite gjester søndag-mandag). Om du avbestiller på søndag vil du måtte betale for de 2første nettene som jeg ser. Forøvrig dårlige avbestillingsbetingelser med mindre romprisen din er veldig gunstig... Vil tro norwegian/reiseforsikring vil dekke eventuelle tap om norwegian avbestiler? Jeg har bestilt hotellet fra booking.com og det er slik avbestillingsreglene er.. har ringt forsikringsbyrået mitt og hørt om det blir tilfellet, men de kommer ikke til å dekke tapet av hotell. Men forstår du det slik at jeg bare må betale for 2 netter hvis jeg avbestiller samme dag jeg skal komme dit egentlig?
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har bestilt hotellet fra booking.com og det er slik avbestillingsreglene er.. har ringt forsikringsbyrået mitt og hørt om det blir tilfellet, men de kommer ikke til å dekke tapet av hotell. Men forstår du det slik at jeg bare må betale for 2 netter hvis jeg avbestiller samme dag jeg skal komme dit egentlig? Ja, det stemmer. Du må ikke betale for alle fire netter.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Ja, det stemmer. Du må ikke betale for alle fire netter. Sikker? For slik jeg forstår det via denne: "Avbestillingen din må være mottatt av hotellet før kl. 14.00, 48 timer før ankomst. Hvis bestillingen din er for 4 netter eller mer, vil avbestillingsgebyret pådratt være for 2 netter." Siden min bestilling er for 4 netter og hvis jeg avbestiller samme dag så trodde jeg at jeg måtte betale for hele oppholdet..
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har bestilt hotellet fra booking.com og det er slik avbestillingsreglene er.. har ringt forsikringsbyrået mitt og hørt om det blir tilfellet, men de kommer ikke til å dekke tapet av hotell. Men forstår du det slik at jeg bare må betale for 2 netter hvis jeg avbestiller samme dag jeg skal komme dit egentlig? Er du sikker på det?? Hørt med norwegian? Mulig hotellet har streng avbestillingspolicy. Er dette i Norge? Kunne du lagt til en link? Det bruker å være slik at om du avbestiller for sent, eller ikke kommer i det hele tatt blir du belastet for det samme uansett. Iallefall på vanlige hotell i Norge.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Sikker? For slik jeg forstår det via denne: "Avbestillingen din må være mottatt av hotellet før kl. 14.00, 48 timer før ankomst. Hvis bestillingen din er for 4 netter eller mer, vil avbestillingsgebyret pådratt være for 2 netter." Siden min bestilling er for 4 netter og hvis jeg avbestiller samme dag så trodde jeg at jeg måtte betale for hele oppholdet.. Men lengre oppe sto jo denne: Ved avbestilling t.o.m. 2 dager før ankomstdagen, påløper ingen gebyrer.Ved avbestilling senere eller manglende oppmøte, skal du betale prisen for den første natten.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Men lengre oppe sto jo denne: Ved avbestilling t.o.m. 2 dager før ankomstdagen, påløper ingen gebyrer.Ved avbestilling senere eller manglende oppmøte, skal du betale prisen for den første natten. ja, men igjen står det hvis oppholdet er 4 netter eller mer, så blir det 2 dager.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Er du sikker på det?? Hørt med norwegian? Mulig hotellet har streng avbestillingspolicy. Er dette i Norge? Kunne du lagt til en link? Det bruker å være slik at om du avbestiller for sent, eller ikke kommer i det hele tatt blir du belastet for det samme uansett. Iallefall på vanlige hotell i Norge. Er snakk om et hotell i london
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Aha, nei da vet jeg ikke. Har bare peiling på hotel i Norge. Sånn som jeg ser det så må du uansett betale for 2 netter, ikke mere. Det er jo ikke værre enn å ringe booking.com å spørre heller da. De har avdeling i Norge, og er trivelige folk
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Aha, nei da vet jeg ikke. Har bare peiling på hotel i Norge. Sånn som jeg ser det så må du uansett betale for 2 netter, ikke mere. Det er jo ikke værre enn å ringe booking.com å spørre heller da. De har avdeling i Norge, og er trivelige folk Takk for svar:) prøvde å ringe, men var bare engelsktalende på jobb, så eeeh, prøver igjen imorgen:) hehe!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Du må betale for TO netter (fordi bestillingen din er på 4 netter) dersom du IKKE avbestiller hotellet 48 timer før. Så ustabilt som det er med Norwegian nå, ville jeg ha avbestilt hotellet om jeg ikke fant et annet flyselskap til å frakte meg...
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #17 Skrevet 7. mars 2012 Du må betale for TO netter (fordi bestillingen din er på 4 netter) dersom du IKKE avbestiller hotellet 48 timer før. Så ustabilt som det er med Norwegian nå, ville jeg ha avbestilt hotellet om jeg ikke fant et annet flyselskap til å frakte meg... de har 400 flyavganger daglig og det er "bare" 24 stykk som har blitt innstilt den siste uka.. tror jeg satser på at det går fint. alle har gått idag og igår.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 de har 400 flyavganger daglig og det er "bare" 24 stykk som har blitt innstilt den siste uka.. tror jeg satser på at det går fint. alle har gått idag og igår. Så hvorfor i helvete bryr du oss da? "skal reise på søndag, men har lest at norwegian kansellere flyturene sine grunnet lite folk på jobb.. Har bestilt hotell, og er redd for at jeg må betale for hele overnattingen hvis jeg ikke får flydd.. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå