Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en god del ganger prøvd å farge håret mitt svart, eller brunsvart egentlig, så mørkt at man ikke ser det ikke er svart før man ser det i solskinn ved siden av noen med svart hår.

Som dette.

Problemet er at fargen aldri "sitter fast". Av sikkert opp mot 10 forsøk på hjemmefarging i løpet av de siste 18årene, har håret hver gang, etter 7-9 vask hatt tydelig gjennomskinn fra min naturlige farge. Trodde ikke det kom til å være et problem når jeg farget det hos frisør, men av 3 forskjellige frisører som alle mente det kom til å funke hos de, var ikke forskjellen større enn at de holdt 2-3 vask lenger enn hjemmefarging. Nå vil ikke flere frisører si at de kan få fargen til å sitte og jeg er frustrert. Har nesten bare godtatt at jeg må "kose meg med fargen jeg har", men ønske om svart hår er der jo fremdeles.

Frisørene sier grunnen til at fargen ikke vil sitte er at min naturlige farge er for sterk og at endel rødhårede har det problemet. Min naturlige farge var som denne rødfargen, men nå som jeg er blitt voksen kommet nesten halveis mot denne fargen(få som ikke kjenner meg tror meg når jeg sier fargen er naturlig).

Ingen frisører vil avfarge eller bleike håret heller siden fargen min er for sterk. En gang klarte jeg å overbevise en dyktig høyt respektert frisør(en av england beste, etter hva jeg skjønt) til å bleike striper på meg(var desperat etter forandring) og etter 5 timer hos frisøren var resultatet ganske likt, bare noe nærmere opprinnlige rødfarge enn http://www.google.no/imgres?q=bright+red+hair+blond+stripes&um=1&hl=no&biw=1366&bih=561&tbm=isch&tbnid=62ELuTa2TIWb6M:&imgrefurl=http://hairstyles-pedia.com/hair_color/blonde_hair_highlights_for_red_hair-54.html&docid=5NMShwmo_dIDLM&imgurl=http://hairstyles-pedia.com/img/arts/2010/Oct/22/54/blonde_highlights_red_hair.jpg&w=500&h=627&ei=W3pXT-v6DcT24QSS9tWlDw&zoom=1, altså mørkere enn hva jeg håpte på, siden jeg hadde sagt jeg ønsket å komme så nærme dette. Han sa at om han skulle ha fortsette for å få det lysere hadde ikke håret tålt det.

Har noen andre med rød sterk farge noen tips å komme med?

Det er 6 år siden siste forsøk på fargeskifte, så jeg har liksom et håp om at det har kommet noe "nytt og fantastisk" som kansje kunne funket.... :sjenert:

Er forresten fornøyd med fargen min, men vil jo ha forandring av og til!

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Sikker på at du har kjøpt permanent farge? :P

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du har kjøpt permanent farge? :P

:)

Ja, helt sikker!

Gjest badeand1
Skrevet

Ok. ^^

Veit ikke helt, jeg. Jeg har farga håret mitt svart leeenge og den falmer jo etterhvert, men ikke så fort som din farge gjør.

Har opprinnelig brunt hår fra før.

Har du prøvd shampoo og balsam for farget hår?

AnonymBruker
Skrevet

Ok. ^^

Veit ikke helt, jeg. Jeg har farga håret mitt svart leeenge og den falmer jo etterhvert, men ikke så fort som din farge gjør.

Har opprinnelig brunt hår fra før.

Har du prøvd shampoo og balsam for farget hår?

Ja, de fleste av gangene har jeg prøvd å holde det til produkter for (rød)farget hår. Flasser desverre litt, så et par ganger i uka må jeg bruke flasshampoo. :sjenert:

Skrevet

Åh, gud, jeg misunner deg den rødfargen, selv om jeg forstår at du gjerne vil farge..spesielt den siste..fantastisk!

Her er det motsatt. Jeg har hatt aaalle farger, men den siste rød/kobberfarven du viste her, er drømmen. Den har jeg prøvd å få til utallige ganger, både hjemme og hos frisør, men det går bare ikke..så jeg kjenner problemstillinga. Enkelte farger kan enkelte av oss ikke få til, rett og slett.

Faen, jeg får lyst å prøve igjen:P

Meeen..har du prøvd henna-farge?

AnonymBruker
Skrevet

Åh, gud, jeg misunner deg den rødfargen, selv om jeg forstår at du gjerne vil farge..spesielt den siste..fantastisk!

Her er det motsatt. Jeg har hatt aaalle farger, men den siste rød/kobberfarven du viste her, er drømmen. Den har jeg prøvd å få til utallige ganger, både hjemme og hos frisør, men det går bare ikke..så jeg kjenner problemstillinga. Enkelte farger kan enkelte av oss ikke få til, rett og slett.

Faen, jeg får lyst å prøve igjen:P

Meeen..har du prøvd henna-farge?

Tusen takk!

Lys rødfarge og strawberry blonde er nydelig :rodmer:

Hertfall veldig godt å høre det er andre der ute med omtrent samme frustrerende problem!!! :klemmer:

Prøvd henna 3-4ganger fra forskjellige merker, men de gav nesten ikke noen endring fra naturlige fargen min i det hele tatt engang, så de gav jeg opp...

Skrevet

Har du prøvd henna fra innvandrerbutikker..? De har ofte sterkere produkter, om du vil ta sjansen;) Mannen min er afrikaner, men farger håret sitt sort med henna med ujevne mellomrom, eller blir håret han mørkemørkemørkebrunt istedet.

Han kan ikke bruke farger fra butikkene, kun henna som holder seg. Og han farger ca hver 4mnd..men så sliter han ikke med ettervekst heller;)

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd henna fra innvandrerbutikker..? De har ofte sterkere produkter, om du vil ta sjansen;) Mannen min er afrikaner, men farger håret sitt sort med henna med ujevne mellomrom, eller blir håret han mørkemørkemørkebrunt istedet.

Han kan ikke bruke farger fra butikkene, kun henna som holder seg. Og han farger ca hver 4mnd..men så sliter han ikke med ettervekst heller;)

Ja, fra invandrebutikk 2 ganger.... :(

Skrevet

Ja, helt sikker!

Har det sånn jeg også selv om jeg bruker lys brun. Etter noen vasker skinner røttene igjennom. Det blir lyst i hodebunnen veldig fort. Er mørk blond naturlig. Hjelper ikke å bruke permanent farge. Tror fargen sitter mye dårligere på det "nye" håret langs rota fordi det er glatt og friskt. Det er min teori. Det første bildet du linket til hadde ikke sort hår men mest sannsynlig mørk brunt. Sort blir blåsort og er veldig hardt og gjør deg blek. Mørk brunt blir sort uten blåskimmer.

AnonymBruker
Skrevet

Har det sånn jeg også selv om jeg bruker lys brun. Etter noen vasker skinner røttene igjennom. Det blir lyst i hodebunnen veldig fort. Er mørk blond naturlig. Hjelper ikke å bruke permanent farge. Tror fargen sitter mye dårligere på det "nye" håret langs rota fordi det er glatt og friskt. Det er min teori. Det første bildet du linket til hadde ikke sort hår men mest sannsynlig mørk brunt. Sort blir blåsort og er veldig hardt og gjør deg blek. Mørk brunt blir sort uten blåskimmer.

Grunnen til jeg først beskrev det som svart er at det er det folk rundt meg kaller det svart, men mener også selv det er mørk brunt. Pørvde å få det frem i HI... :sjenert:

Hos meg er det hele hårlengden som mister fargen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...