Gå til innhold

Alternativ til brødsmuler?

iskaffe

Anbefalte innlegg

Skal lage en oppskrift jeg lærte meg i sør-europa, der de dyppet kyllingen i brødsmuler. Der får man kjøpt slike brødsmuler på pose, men det har jeg aldri sett at dem selger her i Norge?

Føler ikke for å begynne å finknuse kavring, så er det noe annet jeg kan bruke? Ja, jeg er litt noob. :)

Noen anbefalte meg griljermel, men det har jeg aldri prøvd før og aner ikke hvordan smaken blir...

Kyllingen skal bli litt gyllen og "crunchy" etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Griljermel eller knuste cornflakes, ja. Ellers er griljemel og knust kavring det samme.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødsmuler og griljermel er vel ikke helt det samme? Jeg mener at strøbrø, som du også får i butikken er det som passer best. Man kan selvfølgelig tørke brød og knuse det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødsmuler og griljermel er vel ikke helt det samme? Jeg mener at strøbrø, som du også får i butikken er det som passer best. Man kan selvfølgelig tørke brød og knuse det selv også.

Nei, men knust kavring og griljermel er det samme, og det er det jeg sier. ;)

Tror egentlig alle kan brukes om hverandre, hvis man ikke har tid eller gidd til å lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som alltid har trodd at griljermel er en blanding av mel, salt og pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan knuse kaptein-kjeks...kjører det bare i blendern...det er kjempegodt å panere kylling med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som alltid har trodd at griljermel er en blanding av mel, salt og pepper.

Ikke helt, nei. Det er vel en panering, eller husker jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ikke helt, nei. Det er vel en panering, eller husker jeg helt feil nå?

Det er heilt riktig, Brunhilde. Etter at fisk eller kalve-/svinekjøt er panert kan ein dobbeltpanere det, altså dyppe det i egg og så i griljermjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg brukte kruskakli, nermeste jeg kom brødsmuler sist gang jeg lagde hjemmelaget fiskegrateng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...