Gå til innhold

Hva får barna dine lov til, og hvor gamle er de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så usikker på dette med å la barna få mer frihet og å få lov til ting...

Datteren min er 5 år, men hun får ikke være ute alene. Kan ikke se for meg at hun får lov til det på lenge heller, hun er jo så liten!

Hun kan gå bort på lekeplassen når vi er hos mine foreldre, fordi det er ca 15 meter bort dit og jeg ser alt som foregår hvis jeg sitter i hagen.

Men her hjemme hadde det vært uaktuelt - vi bor i blokk så man må ned med heis hvis det skulle være noe.

Veldig generelt spørsmål, men når fikk barna deres lov til diverse ting? Leke ute alene, være hjemme alene mens du er på butikken, gå alene til skolen osv?

Hilsen mor som ikke helt vet om hun er overhysterisk...

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet (endret)

Vi bur i bygård innanfor ring 2, og barna fekk vere ute i gården (som eg såg ut over frå kjøkkenet) frå dei var ca. 3 år. der var det ein fin leikeplass, og det var jo der dei ville vere, ikkje ute i gata. Det var portar ut mot gata, men dei kunne barna opne viss dei virkeleg ville. Dei var heime åleine medan eg var i butikken frå ca. 5 år, då øvde vi på det først, ved at eg gjekk i kjellaren el.l. Minstemann gjekk heim frå skulen utan følge første skuledag, stor oppstandelse. Han hadde ikkje lov, men gjorde det likevel. Han fekk gå heim utan følge frå han gjekk i andre klasse, og til skulen frå tredje.

Endret av Alt godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...