Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går første året på masterutdanning innen spesialpedagogikk, etter å ha tatt en bachelor i spesped. Jeg virkelig elsker dette faget, og etter noen uker i praksis nå er jeg veldig sikker på at det er jeg har valgt rett vei å gå.

Men.

Jeg er så usikker på om jeg skal fullføre masterutdanningen min og skrive masteroppgave. Skal skrive en oppgave nå, og jeg er virkelig tom for ideer. Fikk tips om å personliggjøre oppgaven, bygge på personlige erfaringer. Mitt problem er at jeg ikke har så mange av dem.

Jeg begynte på spesialpedagogikk fordi jeg følte "et kall". Mange av mine medstudenter har erfaringer fra før, noen av dem er førskolelærere, lærere eller har tilsvarende utdanninger og jobber fra før. Jeg har jobb ved siden av gjennom hele utdanningen min,

Jeg vil gjerne skrive master, men er usikker på om det er det som er riktig . Jeg fyller 24 i høst, så det er jo egentlig ingen ting som haster.

Noen som har noen tanker her? Gå for master eller søke jobber? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint skrive en god master oppgave, selv om du har begrensett med erfaring.

hva med å vektlegge, litt av det du ha vært igjennom, og mer av det du foventer i fremtiden, utvikling, hvilken erfaringer ønsker du å sitte igjenn med? hva kan du gjøre for å oppfylle krav og ønsker til fremtiden osv. (jeg aner ikke hva problemstillingen i din masteroppg er, men gjør et lite forsøk på å motivere deg :) )

Det er jo litt greit å fullføre det mann har begynt på, det kan være hardt å gå tilbake på skolebenken.

Men 24 år er ingen alder, du har mangen år til å bestemme deg.

Det viktigste er at du gjør det du føler er riktig. når du sover godt om natten og gleder deg over det du gjør, så vil jeg si du har valgt riktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning er ikke så viktig. Det kan du ta opp igjen senere, hvis du orker. Ønsker du å gå ut i arbeidslivet så prøv deg der og se hva det blir til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint skrive en god master oppgave, selv om du har begrensett med erfaring.

hva med å vektlegge, litt av det du ha vært igjennom, og mer av det du foventer i fremtiden, utvikling, hvilken erfaringer ønsker du å sitte igjenn med? hva kan du gjøre for å oppfylle krav og ønsker til fremtiden osv. (jeg aner ikke hva problemstillingen i din masteroppg er, men gjør et lite forsøk på å motivere deg :) )

Det er jo litt greit å fullføre det mann har begynt på, det kan være hardt å gå tilbake på skolebenken.

Men 24 år er ingen alder, du har mangen år til å bestemme deg.

Det viktigste er at du gjør det du føler er riktig. når du sover godt om natten og gleder deg over det du gjør, så vil jeg si du har valgt riktig.

TS her.

Takk for fint svar.

Ja, jeg kjenner litt på det å "gi opp halvveis". Det er jo litt nederlag det også. Samtidig har jeg gjort meg noen erfaringer det siste året som har lært meg at jeg må ta hensyn til meg selv i første rekke, i alle fall når det egentlig ikke berører noen andre enn meg selv!

Jeg har ikke begynt på masteroppgaven enda, men det er klart at mye av grunnlaget for masteroppgavens tema blir lagt dette semesteret. Og jeg skal hvertfall holde på til sommeren, kan ikke hoppe av halvgått løp før halve løpet er gått i alle fall!

Som du sier er det nok ikke så lett å hive seg på skolebenken igjen. Men hva hvis det blir enklere å fullføre dersom jeg har et år eller to på baken og finner ett tema jeg virkelig brenner for, som jeg ikke aner om i dag?

Skrevet

TS her.

Takk for fint svar.

Ja, jeg kjenner litt på det å "gi opp halvveis". Det er jo litt nederlag det også. Samtidig har jeg gjort meg noen erfaringer det siste året som har lært meg at jeg må ta hensyn til meg selv i første rekke, i alle fall når det egentlig ikke berører noen andre enn meg selv!

Jeg har ikke begynt på masteroppgaven enda, men det er klart at mye av grunnlaget for masteroppgavens tema blir lagt dette semesteret. Og jeg skal hvertfall holde på til sommeren, kan ikke hoppe av halvgått løp før halve løpet er gått i alle fall!

Som du sier er det nok ikke så lett å hive seg på skolebenken igjen. Men hva hvis det blir enklere å fullføre dersom jeg har et år eller to på baken og finner ett tema jeg virkelig brenner for, som jeg ikke aner om i dag?

Med det studiet du har, så vil jeg ikke kalle det et nederlag og gi seg. du går egentlig på et ganske voksent studie, og har kommet langt med tanke på alderen din.

I dag finnes det folk som går på skolebenken igjenn når de er 50år, så det er aldrig for sent.

undersøk om det er mulighet for deg å søke permisjon, eller om det er muligheter for at dersom du fullfører dette semestere, om det er fag du kan få godskrevet, dersom du vil begynne på igjenn ved en senere anledning.

Erfaring er aldrig dumt å ha, men er jo litt kjedelig å gi seg, når mann i grunn er så nært.

Som du sa, det er viktig å ta hensyn til deg selv. og om du velger å gi deg, så må ikke du se på det som et nederlag, se heller på det, som en oppbygningsfase, der du skal komme smartere og sterkere tilbake ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...