Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre jenter som sliter med hårtap eller har mistet så mye hår at de sitter igjen med tynt og slitt hår? Jeg en jente på 24 år, som har fått veldig tynt hår og håret vokser nesten ikke på lengden heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Jeg har det nok fra min mor, og ble mye verre da jeg fikk spiseforstyrrelser. Det som har hjulpet litt for meg, er å passe litt på hva jeg både putter i munnen og i håret. B-kompleks og omega3-kapsler tror jeg har hjulpet. Og ikke minst; bytt ut hårproduktene om du bruker de fra dagligvaren! Mitt tynne hår taklet dårlig fyllstoffene i dem, og brukte heller litt penger på frisørshampo, balsam og kur. Mindre fyllstoffer og bruker også mindre produkt = ikke såååå stor prisforskjell.

Vet du noen grunner til at du mistet hår? Stress, sykdom, osv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Jeg har det nok fra min mor, og ble mye verre da jeg fikk spiseforstyrrelser. Det som har hjulpet litt for meg, er å passe litt på hva jeg både putter i munnen og i håret. B-kompleks og omega3-kapsler tror jeg har hjulpet. Og ikke minst; bytt ut hårproduktene om du bruker de fra dagligvaren! Mitt tynne hår taklet dårlig fyllstoffene i dem, og brukte heller litt penger på frisørshampo, balsam og kur. Mindre fyllstoffer og bruker også mindre produkt = ikke såååå stor prisforskjell.

Vet du noen grunner til at du mistet hår? Stress, sykdom, osv?

Har ingen anelse på hvorfor jeg mister så mye hår, jeg har nesten ikke så mye hår igjen! Du skriver at du har det fra din mor??? Hva mener du med det? Arv?

Ellers takk for gode råd. Hvordan har du håret på hverdag og fest? Jeg kvier meg hver hver lørdag når jeg skal ut....

Skrevet

Hvis det er SÅ ille, så drar du til lege! Å miste mer hår i perioder kan være normalt pga stress og slike ting, men ikke om du mister VELDIG mye. Uansett greit å sjekke.

Jepp, arvet fra min mor. Hun har alltid hatt tynt år, og har nå som 50åring begynt å miste det skikkelig. Hun har aldri klart å få lengde på det da, men det har jeg, heldigvis!

Jeg måtte bruke kvalitetsshampo endel måneder, nærmere et halvt år - år før jeg merket forskjell. Jeg er heldig som har litt krøller, så pleier å ha det løst. Mitt hår føltes mer slitt etter jeg brukte strikk mye, følte jeg mistet mer hår av det også. Skal jeg sette det opp, bruker jeg lusespenner, syns de sliter mindre og det virker som om det har mer volum når jeg bruker det ift. strikk også :)Litt samme greia på fest også, enten satt opp med lus eller løst, eventuelt en kombinasjon. Ellers syns jeg at spray funker bedre enn andre ting, gjerne en veldig lett og tynn en :) Den jeg liker best er Sebastian zero gravity, for den gjør ikke håret mitt tungt. Den er ganske dyr (et par hundre kr, lurer på om det var så mye som 400), men den er svæææær og varer hvertfall lenge!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet skandinavisk tynn hår, men nå ser mann at jeg har mistet endel...... håret er tynnet ut på en måte. Har kort hår og det er godt synlig at jeg er blitt ekstrem tynn i håret. Hvor gammel er du?

Har du bare tynnt hår eller har det blitt tynnt pga hårtap?

Hvis det er SÅ ille, så drar du til lege! Å miste mer hår i perioder kan være normalt pga stress og slike ting, men ikke om du mister VELDIG mye. Uansett greit å sjekke.

Jepp, arvet fra min mor. Hun har alltid hatt tynt år, og har nå som 50åring begynt å miste det skikkelig. Hun har aldri klart å få lengde på det da, men det har jeg, heldigvis!

Jeg måtte bruke kvalitetsshampo endel måneder, nærmere et halvt år - år før jeg merket forskjell. Jeg er heldig som har litt krøller, så pleier å ha det løst. Mitt hår føltes mer slitt etter jeg brukte strikk mye, følte jeg mistet mer hår av det også. Skal jeg sette det opp, bruker jeg lusespenner, syns de sliter mindre og det virker som om det har mer volum når jeg bruker det ift. strikk også :)Litt samme greia på fest også, enten satt opp med lus eller løst, eventuelt en kombinasjon. Ellers syns jeg at spray funker bedre enn andre ting, gjerne en veldig lett og tynn en :) Den jeg liker best er Sebastian zero gravity, for den gjør ikke håret mitt tungt. Den er ganske dyr (et par hundre kr, lurer på om det var så mye som 400), men den er svæææær og varer hvertfall lenge!

Skrevet

Jeg er 21, og har tynnere hår enn normalen pga gener... men merka at det ble mye tynnere i en periode hvor jeg var syk (anoreksi), og spiste veldig dårlig. Når kroppen ikke får det den trenger av næringsstoffer, så nedprioriterer den vekst av bla. hår og negler + at huden gjerne blir tørrere.

Men har du mistet mye plutselig, så går du til legen. Er veldig viktig å få sjekket det opp, selv om det sannsynligvis ikke er noe alvorlig galt. Kan godt være du bare mangler noe i kosten eller det er pga stress :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...