Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #1 Skrevet 12. januar 2004 ...eller en annen blomst fra buketten..... Det kunne jeg tenke meg, noen som vet om noen som gjør det og hvor i verden de holder til og hva slags blomster man kan gjøre det med hvor lang tid det tar og hva det koster...? (puhh)
camie Skrevet 12. januar 2004 #2 Skrevet 12. januar 2004 Eneste jeg kommer på er at en del gullsmeder gjør dette. Her er det populært med sølvbelagte barnesko som brukes til dekorasjon i konfirmasjon. Tor ikke det koster så mange lappene heller. Men om du skal forgylle en rose må vel det gå like greit som med sko.... Før en blomst blir forgylt må den tørkes i slik spesial sand som blomsterhandlere bruker til å tørke blomster, så er det bare å forevige den.... Ta deg en ringerunde til forskjellige gullsmeder, så blir du nok klokere. :blunke:
Engel Skrevet 13. januar 2004 #3 Skrevet 13. januar 2004 Å, det var jo kjempelurt, Tex! Jeg tenkte at jeg bare kom til å ha bilder av buketten jeg, for jeg syns ikke tørket brudebukett er noe pent i det heletatt... Men å forgylle en blomst hadde vært fint! Men vi drar rett på bryllupsreise, så da må jeg i såfall få noen til å ordne tørkingen for meg...
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 *Tex har sett på Silver Star-reklamen...* Vi gifter oss pinseaften, slik at alt er stengt mandag også, så jeg håper rosen holder seg..... Dessuten er det sikkert lurt å ta to stykker, for å være sikker på at de ikke går galt... men er det noen som vet hvem som gjør sånt? Er sikkert noen som gjør full pakke, både tørking og forgylling..?
tuji Skrevet 13. januar 2004 #5 Skrevet 13. januar 2004 Jeg vet bare om gullsmeder som forgyller. Det kan ta to-tre uker, så du bør tørke den på forhånd. Kan du ikke bare tørke flere blomster, så velger du den som ser penest ut til slutt? Fargen har jo ikke noe å si siden den skal dekkes med gull. Tror forresten det kan bli dyrt. Da jeg jobbet hos gullsmed kostet det 1500,- for å forsølve et par barnesko, så da kan du tenke deg hva det koster med gull.
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #6 Skrevet 13. januar 2004 Har egentlig ikke tenkt at det skal være gull, men sølv, og da heter det vel forsølving, ja... sorry... men jeg hadde tenkt å ha den liggende sammen med tiaraen min, og den er i sølv.....
camie Skrevet 13. januar 2004 #8 Skrevet 13. januar 2004 Her oppe i gokk tror jeg det koste under 1000-lappen å få et par barnesko sølvbelagt. Så det kan vel lønne seg å sjekke litt rundt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå