AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Har dere blitt utsatt for baksnakking og rykter? Hvor lenge varte det og fant dere ut hvem det var? Hvordan kom dere gjennom det?
Gjest bellabulla Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Ikke siden jeg var 18-19. Stygge rykter i forbindelse med et brudd der han hadde ny dame samme dag som bruddet, som gikk på skolen min. Det varte i en måned, så sluttet jeg å bry meg. Visste hele tiden hvem det var, ei "venninne" som var bedre venninne med den nye dama fant på ryktene (en ivrig lystløgner, løy om mye rart). Ei annen "venninne" som latet som hun var på min side spredde ryktene til gud og hvermann. Ditchet begge to, og ditchet alle som så mye som prøvde å tro på dette. Fant meg nye venner. Tror det gikk over når jeg sluttet å bry meg. Men det er ikke lett å ikke bry seg når de fleste rundt deg på skolen tror at du har sagt at du tar selvmord om typen ikke blir sammen med deg igjen, og alle nekter deg å komme inn på området under russedåpen fordi du har spurte eksen din (som du i det hele tatt ikke bryr deg om lenger) om han kan be den nye dama skjerpe seg, og du liksom har "sladret" på hun som fortalte deg at ryktet gikk. Jeg ble nødt til å ditche hele russetida pga dette da, litt kjipt, men bryr meg ikke idag. På ungdomsskolen skjedde slike ting hele tiden, men gikk like fort over som de oppsto.
Gjest anonym Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Ble utsatt for veldig stygge rykter på ungdomsskole ( rykter av seksuell art ) Jeg fikk ikke greie på det før mange år etter. Fremdeles henger ryktene igjen ... og nå er jeg passert 30 ... Jeg har valgt å heve meg over det, men jeg kjenner at det innimellom er litt sårt... Hadde jeg visst om ryktene på det tidspunktet så kunne jeg jo slått tilbake ...
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Har opplevd noen ganger at jeg selv eller noen kjente har blitt utsatt for rykter. I motsetning til dere andre som har skrevet her, synes jeg faktisk det er verre nå i voksen alder enn i tenårene. Regner med at ryktene kommer fra folk som har problemer med seg selv, sitt eget liv eller forhold, og som sikkert synes at det å sverte andre, får dem selv til å føle seg bedre. Eller at de rett og slett har et så kjedelig liv at de må lage litt dramatikk i hverdagen, eller virke "interessante" siden de har så mye "hot stuff" å fortelle;) Veldig ubehagelig å høre ting om seg selv som ikke stemmer i det hele tatt, eller som har rot i virkeligheten men er vridd helt om til noe mye verre. Det er vel kanskje den verste varianten, siden det kanskje høres mer sannsynlig ut med litt rot i virkeligheten. Jeg tenker at jeg må være både heldig og "vellykket" jeg som ikke har behov for å spre usanne rykter om andre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Har opplevd noen ganger at jeg selv eller noen kjente har blitt utsatt for rykter. I motsetning til dere andre som har skrevet her, synes jeg faktisk det er verre nå i voksen alder enn i tenårene. Regner med at ryktene kommer fra folk som har problemer med seg selv, sitt eget liv eller forhold, og som sikkert synes at det å sverte andre, får dem selv til å føle seg bedre. Eller at de rett og slett har et så kjedelig liv at de må lage litt dramatikk i hverdagen, eller virke "interessante" siden de har så mye "hot stuff" å fortelle;) Veldig ubehagelig å høre ting om seg selv som ikke stemmer i det hele tatt, eller som har rot i virkeligheten men er vridd helt om til noe mye verre. Det er vel kanskje den verste varianten, siden det kanskje høres mer sannsynlig ut med litt rot i virkeligheten. Jeg tenker at jeg må være både heldig og "vellykket" jeg som ikke har behov for å spre usanne rykter om andre. Hva slags rykter ble du utsatt for og var det i voksen alder?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har opplevd mye rykter og baksnakking, av mine egne søsken. Forhåpentligvis har vi alle vokst opp nok til å slutte å snakke om ting vi overhodet ikke vet noe om, og ikke minst slutte å uttale oss om ting vi ikke har noe med til andre som etter dette begynner å oppføre seg stygt mot deg fordi de har hørt noe av dine egne SØSKEN som ikke har rot i virkeligheten. Bitter much? Yes.
Alvina Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Har dere blitt utsatt for baksnakking og rykter? Hvor lenge varte det og fant dere ut hvem det var? Hvordan kom dere gjennom det? Ja, jeg har vært utsatt for rykter, at jeg er gold-diggers osv, bare ute etter pengesterke menn. De jeg har hørt det fra er de jeg har vært sammen med. Mange har forstått at jeg ikke er sånn, men det henger igjen og noen prater skitt om meg fremdeles. Det har oppstått også i ulike miljøer /steder. Jeg fikk et godt råd av en eks, det var at jeg måtte være glad for at jeg ikke var en grå mus som ingen la merke til.
Blod Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Hele barndommen min snakket folk stygt om meg bak ryggen min. Noen ganger hørte jeg dem. Jeg hadde aldri gjort noe mot noen, men likevel virket det som alle hatet meg.
Kråkesaks Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Tråden er ryddet for spam. Kråkesaks, moderator.
Cata Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har visst det. I studieperioden var det visst en venninne som fikk det for seg at jeg var lesbisk, ettersom jeg ikke hadde kjæreste. Selv hørte jeg ikke dette ryktet. Det fikk jeg først servert av en annen venninne sånn omtrent 10 år senere. Finnes sikkert verre ting å bli beskyldt for, men jeg hadde nok blitt en smule måpende hvis jeg hadde hørt ryktet mens det svirret rundt .
Gjest Anonym Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Hva kan man tenke/gjøre når man hver dag ser en person snur seg mot deg og snur seg tilbake til vennene sine og sier noe så snur hele gjengen seg, og det er ikke samme personer.
Teriyaki Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Ja, har vært utsatt for baksnakking, mobbing og utfrysning ryktespredning. Tenker ikke så mye over det nå lenger. Den tiden er forbi, heldigvis. Men det stikker veldig og gjør noe med selvtilliten til en person.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 I mitt tilfelle klarte ei "venninne" å sladre til noen hun satt å baksnakka en kveld at JEG hadde sagt ditt og datt. Hun la på en hel haug. I virkeligheten satt "venninna" mi å baksnakka noen bekjente av seg, det eneste jeg sa var at " det har jeg også hørt" Hun var vel redd for at de skulle vite at hun prata dritt om de, derfor valgte hun meg som synderen. Så disse bekjente av henne som jeg egentlig ikke kjenner la meg straks for hat når hun sa at jeg hadde sagt ditt og datt, de skrev kryptiske statuser om meg på Facebook osv. Fortalte folk at jeg ikke var så snill som jeg gav utrykk for osv, var ei bitch, hore osv. Jeg sa aldri ifra til de de gjaldt at jeg ikke hadde sagt de stygge tingene, tenkte de ikke kom til å tro meg siden de ikke kjente meg. Men om noen baksnakker deg, ta direkte kontakt med den du har fått vite baksnakker deg eller la det være. Tiden leger alle sår. Og det er fint å kunne vise at man er "bedre" enn andre og driter i de. Anonymous poster hash: 41f12...e04
Gjest ada Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Hva kan man tenke/gjøre når man hver dag ser en person snur seg mot deg og snur seg tilbake til vennene sine og sier noe så snur hele gjengen seg, og det er ikke samme personer. Du ignorerer de, smiler for deg selv, og fortsetter med ditt liv.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Jeg fikk et spørsmål fra en bekjent som lurte på om jeg hadde fått kreft, han hadde hørt det. Ble ganske satt ut da spørsmålet ble stilt, og har ingen ide om hvordan eller hvorfor noen kan finne på å si noe slikt uten at det stemmer. Der ser man hvor mye man kan stole på folkesnakk.
Gjest GJest Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Jeg hadde et rykte på meg i 8 klasse at jeg hadde hatt sex med en som var 5 år eldre. Problemet var at jeg aldri hadde møtt han engang, men ryktet holdt flammen et par uker. Det gikk også rykter om at jeg var skikkelig bitch og hadde sagt jeg skulle banke noen jenter på en ny skole før jeg hadde begynt der. Det ga en veldig dårlig start, men heldigvis fantes det folk som ikke trodde på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå