AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Del Skrevet 7. mars 2012 Er det noen som vet om skilte foreldre skal dele på utgifter til kontaktlinser, på samme måte som for briller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #2 Del Skrevet 7. mars 2012 Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smurfemamma Skrevet 8. mars 2012 #3 Del Skrevet 8. mars 2012 Ja, der skal deles på lik linje som konfirmasjon og regulering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #4 Del Skrevet 12. mars 2012 Ja, der skal deles på lik linje som konfirmasjon og regulering. Du er sikker? På NAV sine sider ser jeg bare at det står briller. Men kontaktlinser er jo forsåvidt det samme... Skulle bare hatt en link til et sted det står sort på hvitt, for jeg regner med at faren kommer til å protestere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 12. mars 2012 #5 Del Skrevet 12. mars 2012 I min situasjon slapp mor å betale, da hun hadde betalt halvparten for brillene. Så da kunne jeg bruke briller, og kontaktlinser var ikke nødvendig. At jeg var fjortiss og hatet brillene var ikke så nøye for henne. men kontaktlinser fikk jeg nå uansett, men hun bidro ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #6 Del Skrevet 12. mars 2012 I min situasjon slapp mor å betale, da hun hadde betalt halvparten for brillene. Så da kunne jeg bruke briller, og kontaktlinser var ikke nødvendig. At jeg var fjortiss og hatet brillene var ikke så nøye for henne. men kontaktlinser fikk jeg nå uansett, men hun bidro ingenting. Jeg skjønner ikke helt hva du mener - hun slapp å betale fordi hun hadde betalt halvparten av brillene? Eller nektet hun å betale? Jeg er altså ute etter å finne ut hva som er oss lovpålagt. Ungen har jo briller, også, men skal nå bruke begge deler. Faren har betalt halvparten av brillene. Det er jo ikke slik at ungen MÅ ha kontaktlinser i tillegg, men hun ønsker det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 12. mars 2012 #7 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg skjønner ikke helt hva du mener - hun slapp å betale fordi hun hadde betalt halvparten av brillene? Eller nektet hun å betale? Jeg er altså ute etter å finne ut hva som er oss lovpålagt. Ungen har jo briller, også, men skal nå bruke begge deler. Faren har betalt halvparten av brillene. Det er jo ikke slik at ungen MÅ ha kontaktlinser i tillegg, men hun ønsker det selv. ikke helt sikker, men mener å ha lest at det må være nødvendig... og har hun briller som far har bidratt med så ville det vært urimelig at han skal måtte betale for linser også.. Da må du nok for en gang skyld bruke litt av BARNEbidraget, barnetrygden eller (hold deg fast; dette er mulig selv om det forekommer svært skjelden i alenemødres hverdag): BRUKE EGENTJENTE PENGER PÅ BARNET... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #8 Del Skrevet 12. mars 2012 ikke helt sikker, men mener å ha lest at det må være nødvendig... og har hun briller som far har bidratt med så ville det vært urimelig at han skal måtte betale for linser også.. Da må du nok for en gang skyld bruke litt av BARNEbidraget, barnetrygden eller (hold deg fast; dette er mulig selv om det forekommer svært skjelden i alenemødres hverdag): BRUKE EGENTJENTE PENGER PÅ BARNET... Fy flate for en idiot du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. mars 2012 #9 Del Skrevet 13. mars 2012 For det første ville jeg sett på alder på barnet, kontaktlinser anbefales ikke til barn under 12 år. Det er mye hygene inne i bilde. kontaklinser er heller ikke såå dyrt! Vi tar vel 1600 i halvåret for kontaktlinser. Dette er riktig nok måndeslinser som skal tas ut og vaskes hver kveld. Men jeg vet at ikke Nav dekker det, for det er ikke en nødvendighet. Hva med og snakke med far hva han synes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 13. mars 2012 #10 Del Skrevet 13. mars 2012 Er det noen som vet om skilte foreldre skal dele på utgifter til kontaktlinser, på samme måte som for briller? Hovednr. 55 Nr. 2 - § 67 Fostringstilskot § 67 andre ledd første punktum og forskrift om særtilskot § 1 første punktum - Særtilskudd På bakgrunn av en uttalelse fra Sivilombudsmannen har Barne- og likestillingsdepartementet besluttet å endre praksis med hensyn til ekstrautgifter som oppstår mer enn én gang. Dersom en ekstrautgift er ansett å være nødvendig slik at det er innvilget særtilskudd, kan det senere innvilges særtilskudd for alle etterfølgende og nødvendige utgifter. I brev til Arbeids- og velferdsdirektoratet av 11. februar 2008 skriver departementet: ”Departementet legger til grunn at ny praksis vil omfatte alle etterfølgende og nødvendige utgifter til bl.a. vedlikehold, utskiftning eller fornyelse av utgiftstyper det allerede er fastsatt særtilskudd til.” Eksempler på typer utgifter som dette er relevant for, er utgifter til briller og kontaktlinser. Også utgifter til engangslinser vil kunne dekkes på denne måten, forutsatt at det først er dokumentert utgifter som minst er lik fullt månedlig bidragsforskudd, jf. kommentarene til forskriften § 2 første ledd nedenfor. http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/148181.cms Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå