AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hvor mye jobber du? Hvor mange timer, og hvor mange dager i strekk før du har fri? (tenker da på en fulltidsstilling.) Hva er timelønna di, og har du annsienitet/fagbrev? Hva er oppgavene dine? Når starter/slutter vakta di? Takk for svar!
NewYorkNewYork Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Nå er det en stund siden jeg jobbet som nattevakt på hotell, men jeg jobber fortsatt i hotellbransjen så jeg kan svare på noen av spørsmålene dine. 1. Hvor mye du jobber kommer an på hvordan hotellet du skal jobbe på organiserer nattevaktene. Jeg har jobbet på hoteller hvor nattevaktene jobber 7 netter i strekk for å ha 7 netter fri. Hvor stor stillingsprosent dette er, det vet jeg ikke. Jeg har også jobbet på hotell hvor nattevaktene jobber 5 netter i uken. Dette har vært natt til mandag frem til natt til fredag. Det er da egne folk som jobber helgene, dvs natt til lørdag og natt til søndag. Nattevakten har da en full stilling. Hvor jeg jobber nå har den fast ansatte nattevakten jobb fra natt til mandag frem til natt til torsdag. Det er 4 netter. Dette tilsvarer altså 80% stilling, men pga tillegg om natten vil utbetalingen ligge omtrent som 100% tror jeg. 2. Sånn ca. timelønn (som ufaglært) vil vel være rundt 135 per time, men med rundt 20 kroner per time i nattillegg mener jeg det er. I alle fall er det noe slikt dersom hotellet følger tariffene til HSH. Og det bør det gjøre. 3. Oppgavene kan variere litt, men du vil ha noe innsjekk og utsjekk. Du vil måtte ta oppgjør på kassen din, kanskje også noe dagsoppgjør for resepsjonen. Om hotellet har døgntilgjengelig room service vil du nok også måtte ta deg av det. I noen hoteller er det også resepsjonen som står for baren. Det vil kanskje være noen spesielle oppgaver knyttet til dagsavslutting av datasystem og starting av ny dag. Det vil med andre ord være en del rutiner du trenger å gjøre i løpet av natten, men du vil også etter all sannsynlighet ha noen timer tilgjengelig hvor det ikke er noe å gjøre. 4. Standard deling av vakter i en hotellresepsjon er en morgenvakt som begynner kl. 7 og går frem til kl. 15, så en kveldsvakt fra kl. 15 til kl. 23 og en nattevakt fra kl. 23 til kl. 7 neste morgen. Det kan være hoteller som har en annen deling, men dette er nok den mest vanlige delingen.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 NewYorkNewYork har skrevet mye om det, men vil fylle ut noen ting. Hos oss er fulltid natt 16vakter pr 4uke. Hos oss har det vært skiftende om man har flere dager i strekk før mange dager fri, og type 3dager på, 2dager fri, 2dager på, 3dager fri, med litt lengre fri et par dager i mnd. Våre nattvakter er også 8,5 t med betalt lunsj. Det har da vært overlapping av andre vakter som fører til den ekstra arbeidstiden. Arbeidsoppgavene som beskrevet ovenfor stort sett. Noe rengjøring til oss også. Og man må ofte avverge nachspill og få fulle folk iseng osv (spessielt gjelder det når mange av gjestene deltar på konferanser ol. Da er det gjerne banketter som etterfølges av bytur...) Totalt tilegg til oss med rengjøringstillegg er 35kr timen.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Takker for svar. Noen som vet hva fagbrevtillegget kommer på? F.eks grunnlønn 140 kr, nattillegg 20 kr og fagbrevtillegg 10 kr?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 uten at jeg orker å lete det opp nå, så mener jeg at de som har fagbrev tjener rundt en 5-kroning mere enn meg. Nå har de like lang ansiennitet som meg. Det er uansett ikke vanskelig å finne ut, bare sjekke tariff for hotell-og restaurantbransjen det. (Mener du finner det under Fellesforbundet sine sider).
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Jeg jobber dag/kveld, men kan svare på hva de som jobber natt gjør. Hvor mye jobber du? Hvor mange timer, og hvor mange dager i strekk før du har fri? (tenker da på en fulltidsstilling.) De jobber 7 netter med 10 timer hver natt i strekk, før de har 7 dager fri. Hva er timelønna di, og har du annsienitet/fagbrev? De har en timelønn på 160ish, pluss tillegg. Dette er med fagbrev, tror jeg. Hva er oppgavene dine? Sjekkliste, skrive ut rapporter og gå igjennom endel ting etter/før dagen, nattkjøring (skifte dato osv.), gå nattrunde, inn og utsjekk.. Når starter/slutter vakta di? De jobber 22-08.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå