Gå til innhold

Annonse om bolig som ønskes leid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte til Oslo til høsten for å studere, og trenger et sted å bo. Jeg vil helst bo alene, dvs ikke kollektiv. Jeg har også tenkt på å skaffe meg husdyr (ikke et "must" siden jeg ikke har dyr enda). Derfor har jeg tenkt på å legge ut en "bolig ønskes leid" annonse eller to. Men hvor er det lurest å legge det ut? finn.no er åpenbart alternativ, men er det effektivt (ift prisen)? Hva med hybel.no?

Og hvor tidlig bør jeg legge ut annonse? Vil prøve å ha et sted å bo i midten/slutten av juli sånn at jeg slipper rushet ved skolestart.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mai/juni, tenker jeg. Følg også med på leies ut-annonser. Hva slags dyr tenker du å skaffe deg og hvilke områder kunne du tenke deg å bo i?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det blir i så fall katt, en rolig kastrert, og ikke altfor hårete en. :catmilk:

Jeg kjenner ikke Oslo så godt, så jeg vet ikke hvor det er best å bo. Ikke helt på landet, men har ikke noe problem med kollektivtrafikk. :)

Skrevet

Om du er ute etter ett-roms, er hybel.no veldig grei å prøve seg på. Der kan du også flytte annonsen helt fremst jevnlig, og det er fullstendig gratis.

På finn.no er det dyrt..jeg har brukt den tjenesten to ganger, og fått treff den ene gangen. Jeg ville nok lagt ut annonse ca tre måneder før, pga eventuell oppsigelsestid.

Hvor mye hadde du tenkt å betale? Min blir ledig 1august;)

AnonymBruker
Skrevet

Katt er det siste dyret du bør velge, fordi mange er mye mer skeptiske til å leie ut til noen med katt enn andre dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Katt er det siste dyret du bør velge, fordi mange er mye mer skeptiske til å leie ut til noen med katt enn andre dyr.

folk er nok mer skeptiske til hunder. det er ihvertall min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg har dyr, så blir det katt. :P Hvis jeg ikke finner noe nå så får jeg vente til jeg kjøper eget.

Binta Ba: Jeg tenker under 5000, helst under 4000, men ser det ligger rundt der. Tenker å jobber ved siden av, orker ikke å gå tilbake til å leve bare på studielån. :fnise:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg betalte 5500 for en blokkleilighet i Groruddalen, kan være lurt og sjekke ut den muligheten også, der er det lettere å kunne få ha dyr :)

AnonymBruker
Skrevet

folk er nok mer skeptiske til hunder. det er ihvertall min erfaring.

Min er motsatt og som utleier ville jeg aldri leid ut til noen med katt. Det er en kjent sak at allergener fra katt er så og si umulig å bli kvitt.

• Liker 1
Skrevet

Skal jeg har dyr, så blir det katt. :P Hvis jeg ikke finner noe nå så får jeg vente til jeg kjøper eget.

Binta Ba: Jeg tenker under 5000, helst under 4000, men ser det ligger rundt der. Tenker å jobber ved siden av, orker ikke å gå tilbake til å leve bare på studielån. :fnise:

For 5000kr kan du fint få en alright ett-roms, men det blir nok rundt 15min med bane/buss fra sentrum..muligens pluss strøm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...