AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hallo alle der ute:) Jentungen på snart 2 år har begynt og bite hull i smokken,har nå kasta 6 smokker siden fredag... Er det flere som har opplevd dette og har tips til hva man kan gjøre?? Kan jo ikke brå slutte med den heller..
SummerJoy Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 En unge på 2 år bør ikke ha smokk med mindre det er natt og hun skal sove. Og da regner jeg med hun ikke ligger og biter på smokken uansett, om hun er trøtt nok. Så, slutt å gi smokk på dagtid. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Er ikke mye ho har smokken på dagtid,dem sier at ho ikke har den i bhg med mindre ho sover .. Her får ho den når vi kjører hjem fra bhg og må da ta ut sutten etter det,ellers så får ho den 30 min før ho skal sove..Ho er den typen som kjærer mye tenner på nattan så hadde ikke forundra meg det at det er der den blir ødelagt.. 1
SummerJoy Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Er ikke mye ho har smokken på dagtid,dem sier at ho ikke har den i bhg med mindre ho sover .. Her får ho den når vi kjører hjem fra bhg og må da ta ut sutten etter det,ellers så får ho den 30 min før ho skal sove..Ho er den typen som kjærer mye tenner på nattan så hadde ikke forundra meg det at det er der den blir ødelagt.. Så problemet er at hun tygger i stykker en smokk på vei hjem fra bhg? Og at hun tygger istykker en smokk 30 minutt før hun skal sove? Si til ungen, slutt å tygg på smokken, ellers tar jeg den fra deg. Enkelt og greit. Tygger hun på den i søvne så ta den vekk, hun klarer vel sove uten når hun først har sovnet? Har du foressten vært til tannlege og sjekket om det er noen spesiell grunn til at hun skjærer tenner på natta? Det har jo muligens en sammenheng med at hun føler for å bite i smokkene, kanskje hun klør i tennene eller noe? Ville sjekket det opp
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Vel nå kan ikke jeg se at ho tygger på den smokken når ho får den 30min før,da sitter ho inntil oss og koser seg.. Det skal vel litt til for at ho skal bite flere hull i sutten løpet av 3 min i bilen.. nei,jeg aner ikke jeg.. har sagt til ho flere ganger at ho ikke må bite i sutten,men nå får jeg jo ikke sett når ho gjør det så blir ikke lett og gi beskjed til ho når ho gjør det heller.. Nei,jeg har ikke vært der nei,men tanker har vært der. Nå kommer dette i perioder,nå har det vært en opphold på 2 mnd hvor ho ikke har kjært tenner.
Sugerøret Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 egentlig ganske "enkelt" Si ifra at om du biter i stykker smokken,da blir det ikke flere smokker. Da er smokken ødelagt og må kastes. Tøft av og til ,men der ville jeg vært hard og ikke kjøpt inn fler smokker. 1
Furstina Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Hon är två år, kanske lika bra att sluta med smokken? Som jag har förstått det så är det väl alltid en fight oavsett när man gör det. Varför inte passa på att sluta nu? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Har ikke så mange igjen før det går tomt.. Tanken er og slutte med den til sommeren,men det har streifet meg at jeg tenker på det nå. Men ettersom ho bare har den når ho sover,og i bilen.. Hvordan skal jeg avende ho nattan da,kvier meg faktisk litt.. Er det noe ho virkelig koser seg med så er det den sutten.. Så lenge ho kun har den da så er det hennes store glede før ho skal sove... Huff,gruer meg.. hehe
Sugerøret Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 (endret) ahha typisk mamma'er. Det går bedre enn du tror! Da vår sluttet med smokk,kom kaptein sabeltann en natt og stjal alle smokker. Men han var snill og la igjen en liten lekeskute og et flagg.Gjett hvem som ble forundret! Annen ting var at da fikk ikke vi foreldre skylda ,men den rampete sabeltann Endret 7. mars 2012 av Kårky 1
Gjest pysepusen Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Her skjedde det samme da han fikk jeksel. Men han tygget dem ikke i stykker på trass. Det tok to uker så kom det ikke mer hull i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå