Djungelvrål Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Har til nå prøvd 3 typer mineralpudder. Enten så ser de kakete ut eller så gjør de huden gusten og matt. Sist prøvde var Tikei. Fikk en haug med prøver i varme og nøytrale lyse toner. Mulig jeg er en ferskentone men.. Kler jo varm flytende foundation så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle kle det i mineralpudder. Har egentlig syns det har vært bedre å bruke det som pudder over flytende foundation. Synes i tillegg at den dekker dårlig og at porene blir framhevet. Passer kanskje bedre til helt ung hud, jeg nærmer meg 40 men har ikke rynker. Har prøvd med mineralprimer men jeg så ikke forskjell. Mineralveil er altfor glitrende og passer bare til kveldsbruk.
Vulpes Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Smaken er som baken Jeg bruker mideralfoundation fra Everyday Minerals og er fornøyd med det. Elsker at jeg bare kan sveipe på pudderet uten å være nøyaktig og i løpet av 5 sekunder ha flere hakk penere hud, uten at det synes at den er sminket. Samtidig kan jeg legge pudderet mer nøye på og få en mer polert stil. Endret 7. mars 2012 av Tonje!
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2012 Synes det er så vanskelig med å finne rett farge også, er av en eller annen grunn myyye lettere med flytende? Kan man få prøver på Everyday minerals også? Pleide å bruke mineralveilet til lily lolo når jeg skulle på fest. Det er helt fantastisk og man får dukkehud av det. Nå så jeg Ellos førte Lily Lolo faktisk
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2012 http://www.ellos.no/dv/20-Skjonnhet-helse-Makeup-negler/LilyLolo/_/N-fqnZ1z13s04Z1z141xe?Nr=272456 Dette; Flawless silk heter det. Er fantastisk.
Miah Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 ^ Everyday Minerals har også mineralveiler... husker jeg brukte en som het porcelain, helt sykt pent. Helt ærlig så tror jeg mineralsminke handler om mer enn kun sminken - det handler om hva man har under sminken. Snakker da spesielt om andre produkter man hiver på før man legger sminken, og kanskje spesielt fuktighetskrem. Det har vært de gangene jeg har droppet fuktighetskrem på tur fordi jeg har glemt den, men likevel lagt sminke... som utrolig nok så fantastisk ut! MEN det er grenser på hvor mange dager huden min kan gå uten fuktighet uten å få tørre partier.
Miah Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 ...og forresten, du får Lily Lolo billigere hos Feelunique. http://www.feelunique.com/p/Lily-Lolo-Mineral-Foundation-10g
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Den eneste mineralfoundationen jeg ikke har blitt grå og rar av i huden er Mineralhygienics sitt. Jeg trenger å matte ned, så jeg bruker det matte pudderet over - som gir en veldig fin finish, men de fleste skryter veldig av standardpudderet(skal gi glød, men inneholder ikke bismuth så man slipper diskokuleffekt). Tror jeg har prøvd ørtenfjørten merker,. www.mineralhygienics.com man kan bestille startpakke med to ulike farger - og om du prøver det så er de litt lyse i fargene(jeg må ha en tone mørkere enn vanlig). Ble avbildet på byen i helgen med et kamera som virkelig ikke gjorde noen en tjeneste(alle fikk forferdelig hud og røde øyne og så rett og slett 70% fælere ut) - men min hud så faktisk veldig bra ut, fikk hverken den "kritthvite" eller diskokuleeffekten som ofte kommer. De andre på bildene brukte ID eller flytende foundation fra MAC.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Hvilke pudder har du prøvd L? Tingen er det at om de ikke inneholder Bismuth så er de veldig tørre på huden. Passer pe rfekt til oss med fet hud. Men de er tørrere og vanskeligere å legge. Jeg bruker pudder fra Bare Minerals som er uten Bismuth for fet hud. Bruker ganske lang tid på å legge det, men det fungerer veldig mattende, noe jeg trenger. Men når jeg låner pudder av venninner som har det "vanlige" er det en drøm å legge og det dekker så fort og godt. Men da blir jeg fet og blank..
Jade Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Du kan få prøver på Everyday minerals, ja. Men nå får du prøveposer, ikke krukker som du fikk før. Men helt kurrant. Tror jeg betalte 17kr i porto for 5 prøveposer sist. Viktig at dagkremen har tørket før du tar på foundation. Og at du tar på bare litt om gangen. Se gjerne Bare Minerals guide på Youtube om hvordan du tar på. Der kan du også se hvor lite du faktisk skal ta. Så kan du heller ta på i 2-3 omganger. Ellers så er jo ikke mineralsminke for alle, så kanskje det er flytende du bør ha? Endret 7. mars 2012 av Jade
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Hvilke pudder har du prøvd L? Tingen er det at om de ikke inneholder Bismuth så er de veldig tørre på huden. Passer pe rfekt til oss med fet hud. Men de er tørrere og vanskeligere å legge. Jeg bruker pudder fra Bare Minerals som er uten Bismuth for fet hud. Bruker ganske lang tid på å legge det, men det fungerer veldig mattende, noe jeg trenger. Men når jeg låner pudder av venninner som har det "vanlige" er det en drøm å legge og det dekker så fort og godt. Men da blir jeg fet og blank.. Har prøvd fra loreal, lilylolo og tikey. Ikke fornøyd med noen av de. Det er rart og føles liksom litt tørt på huden med bare pudder når jeg er vant til å bruke fuktgivende "dewy" foundation. Liker ikke matte foundations heller, de fremhever porene. Selv om jeg har typisk fet t-sone så velger jeg heller en litt shiny en enn en matt. Heller litt blank i løpet av dagen enn tørr og kakete... Endret 7. mars 2012 av Liquorice
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Jeg ser flere med mineralsminke. Ung og eldre. Det ser IKKE pent ut. Jeg skulle ønske at flere hadde et speil.
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2012 Jeg klarer ikke se hva folk bruker , men jeg legge fort merke til alt for dekkende, matt, tørr make up i feil tone. Grøss....
Vulpes Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Har prøvd fra loreal, lilylolo og tikey. Ikke fornøyd med noen av de. Det er rart og føles liksom litt tørt på huden med bare pudder når jeg er vant til å bruke fuktgivende "dewy" foundation. Liker ikke matte foundations heller, de fremhever porene. Selv om jeg har typisk fet t-sone så velger jeg heller en litt shiny en enn en matt. Heller litt blank i løpet av dagen enn tørr og kakete... L'Oreal sitt mineralpudder er nok ganske sikkert ikke bra. LilyLolo vet jeg ikke noe om. Tikei har jeg ikke prøvd, men har forstått det slik at det er bra for de med fet hud. Så kanskje du heller bør prøve mineralpudder laget for tørrere hud? Everyday Minerals har blant annet en såkalt "finish" som heter Original Glo. Jeg ser flere med mineralsminke. Ung og eldre. Det ser IKKE pent ut. Jeg skulle ønske at flere hadde et speil. Tull. Klart det finnes dårlige mineralpuddere, og klart noen kanskje bruker feil type for hudtypen sin, eller helt feil farge. Men godt mineralpudder i riktig farge ser veldig bra ut. Jeg studerer ofte huden min i dagslys når jeg sminker meg, og med et lett lag mineralpudder kan man nesten ikke se at jeg har hudsminke på Tenk på alle de med mineralsminke som du ikke legger merke til - nettopp fordi sminken ser så nturlig ut...
Gjest BabyBlue Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Bruker mineral hygienics, og er helt sykt for godt det dekker i forhold til den lille mengden man buffer inn i huden. Folk ser ikke at jeg bruker foundation engang, og lurer på hva slags produkter jeg bruker for å få så jevn hud. Kjempebra produkt : D
Gjest CarolineS Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Jeg ser mange med flytende foundation som kunne ha trengt et speil også! Tror det kommer veldig an på hudtype og teknikk. Ikke alt passer til alle Jeg tar det litt på gefühlen. De dagene huden er kjempetørr, bruker jeg en rikere, flytende foundation. De dagene huden min er helt kriserød og uren, eller helt normal, bruker jeg mineralfoundation. Skal jeg på fest, bruker jeg et tynt lag av begge deler for at det skal sitte som støpt. Endret 7. mars 2012 av CarolineS
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 7. mars 2012 L'Oreal sitt mineralpudder er nok ganske sikkert ikke bra. LilyLolo vet jeg ikke noe om. Tikei har jeg ikke prøvd, men har forstått det slik at det er bra for de med fet hud. Så kanskje du heller bør prøve mineralpudder laget for tørrere hud? Everyday Minerals har blant annet en såkalt "finish" som heter Original Glo. Tull. Klart det finnes dårlige mineralpuddere, og klart noen kanskje bruker feil type for hudtypen sin, eller helt feil farge. Men godt mineralpudder i riktig farge ser veldig bra ut. Jeg studerer ofte huden min i dagslys når jeg sminker meg, og med et lett lag mineralpudder kan man nesten ikke se at jeg har hudsminke på Tenk på alle de med mineralsminke som du ikke legger merke til - nettopp fordi sminken ser så nturlig ut... Jeg har fet t-sone med litt tørr overhud og normale kinn og ganske tørr panne. Komplisert. Har også rød hud mellom øyebrynene av en eller annen grunn og rundt nesa. Må gi Tikey sitt en ny sjans tror jeg... Har hørt om mineralpudder med glow effekt men er redd det vil glitre/shinne for mye i dagslys. Synes minealpudder kan funke oppå flytende foundation hvis foundationen ikke er av den heldekkende typen. Passer best på fest, får jo dukkehud og ihverfall hvis jeg bruker mineralveil til Lilylolo helt sist.
mEditari Skrevet 7. mars 2012 #17 Skrevet 7. mars 2012 Jeg skal ikke påstå at alle bruker feil fuktighetskrem, men jeg merker hvertfall godt på meg selv at ikke alle fuktighetskremer funker optimalt under mineralpudder. Jeg bruker Bare Minerals medium beige og har samme type hud som TS beskriver. Dessverre klarer jeg ikke å finne en flytende foundation som ikke fremhever den tørre huden i panna, så jeg sverger til mineralpudderet mitt.
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. mars 2012 Den fuktighetskremen jeg har nå er litt fet ja....har hatt gode erfaringer med gelkremer tidligere. F.eks fra Bioterm. Skjønner ikke at ikke mineralpudder fremhever tørre flekker jeg da...
SmallTalk Skrevet 7. mars 2012 #19 Skrevet 7. mars 2012 Den fuktighetskremen jeg har nå er litt fet ja....har hatt gode erfaringer med gelkremer tidligere. F.eks fra Bioterm. Skjønner ikke at ikke mineralpudder fremhever tørre flekker jeg da... Mineralpudder har en tendens til å tørke ut huden en del, og da vil den også fremheve tørre partier. Personlig så liker jeg Bare Minerals Matte foundation best, og på min kombinerte hud så passer den bra. Den inneholder ikke bismuth og den holder seg matt hele dagen.
Scherbatsky Skrevet 8. mai 2012 #20 Skrevet 8. mai 2012 Den eneste mineralfoundationen jeg ikke har blitt grå og rar av i huden er Mineralhygienics sitt. Jeg trenger å matte ned, så jeg bruker det matte pudderet over - som gir en veldig fin finish, men de fleste skryter veldig av standardpudderet(skal gi glød, men inneholder ikke bismuth så man slipper diskokuleffekt). Tror jeg har prøvd ørtenfjørten merker,. www.mineralhygienics.com man kan bestille startpakke med to ulike farger - og om du prøver det så er de litt lyse i fargene(jeg må ha en tone mørkere enn vanlig). Ble avbildet på byen i helgen med et kamera som virkelig ikke gjorde noen en tjeneste(alle fikk forferdelig hud og røde øyne og så rett og slett 70% fælere ut) - men min hud så faktisk veldig bra ut, fikk hverken den "kritthvite" eller diskokuleeffekten som ofte kommer. De andre på bildene brukte ID eller flytende foundation fra MAC. Jippi! Har nettopp bestilt dette pudderet. Tror jeg er allergisk mot I.d, nesa renner i ett sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå