mammamora90 Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har alltid vært facinert av 1800 - tallet jeg, spesielt i den victorianske epoken.. Skulle av og til ønske jeg kunne blitt født i en overklassefamilie i den perioden slik jeg kunne tasset rundt i de kjolene Liker mye av litteraturen også.. Er det flere som meg der ute? Eller er det noen som skulle ønske de kunne levd i en annen tidsepoke? I hvertfall for en dag? Hva ville det vært da? 1
Giacomo_P Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 1870-tallets Paris. Der passer jeg nok bedre ind end Oslo i 2012. 2
Savagedlight Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Gjerne rundt år 2600 tenker jeg. Så langt teknologien burde ha kommet da! Kanskje til og med kolonisert deler av solsystemet?
Lutetium 71 Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Gjerne rundt år 2600 tenker jeg. Så langt teknologien burde ha kommet da! Kanskje til og med kolonisert deler av solsystemet? Kanskje de har stargater? Men, enig, (dog runde opp til 3000, kanskje) tror ikke jeg hadde trivdes bakover i tid, er litt vel mye technotilhenger til at jeg hadde klart det. Kunstig intelligens, lengre levealder, fusjonsteknologi osvosv.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Skulle gjerne vært tenåring i USA på slutten av 1950-tallet/1960-tallet. Musikken, klærne, opprøret... Love it! 2
Gjest Katten. Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Rent bortsett fra at jeg har sinnssykt lyst til å oppleve Woodstock, så er jeg veldig fornøyd med her jeg er.
Snøvott Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 Veldig fornøyd med å bli født i norge i 1982. Slapp unna grufull permanent og hvit lebestift med et nødskrik.
sauen87 Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Skulle ønske jeg var ung på slutten av 60-tallet. Den gangen man fremdeles hadde tro på menneskeheten, fred og det gode i mennesket. Hadde nok passet veldig godt inn sammen med hippiene. Føler meg til tider veldig lost, som syns verden er fryktelig kynisk og materialistisk. Er muligens farget av at jeg studerer på en "blå" høyskole, men føler jeg er eneste i verden som vil satse på fellesskap, solidaritet og fred=P 1
TheHairyToothfairy Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Født akkurat rett tid. Jeg var ung på 80-tallet! All happy!
Gjest finurlig Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Kunne gjerne levd på 1920-tallet i en rik, engelsk familie. Det skulle vært sol og sommer hele året, og det store herskapshuset skulle ligge rett ved et pent tjern med vannliljer på. Og jeg hadde konstant vandret rundt i pene kjoler og smykker Men har det ikke så verst nå heller
emilo Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Jeg skulle gjerne levd i perioden mellom p-pillen og HIV.
Gjest Applecore Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Skulle ønske jeg var født en 5-10 år tidligere, skulle gjerne vært tenåring på slutten av 80-tallet - begynnelsen av 90-tallet Det skulle vært interessant å vite hvordan tilværelsen hadde vært om man levde på 1800-tallet også. Om jeg skulle ha levd i en tilsvarende samfunnsklasse som jeg gjør nå, så hadde jeg vel vært tjenestepike eller jobbet på en gård eller noe, så ingen veldig fine kjoler på meg Middelalderen er veldig kul stilmessig, men jeg ville aldri ha levd da. Kunne godt ha levd i vikingtiden, før Norge ble kristnet, da hadde damene litt flere rettigheter. Men maten her i Norden var ikke så fryktelig god før munkene fra sør i Europa begynte å trekke nordover og ta med seg krydderne og oppskriftene sine Endret 9. mars 2012 av Applecore
emilo Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Kunne også tenke meg type kristianiabohemliv. Skjøger og absinth og kunst og politikk.. Du skal aldri slaa din næste for mindre enn fem kroner.
HedvigR Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Kunne gjerne tenkt meg å være ung på slutten av 60-tallet og gjennom 70-tallet, for å dra på mange fantastiske konserter. Men er nok mye jeg ikke ville likt på den tida og, så er fornøyd med nåtiden :D
FruN Skrevet 9. mars 2012 #18 Skrevet 9. mars 2012 For mange perioder jeg gjerne skulle opplevd til å bare velge en... Men jeg hadde ikke blitt lei meg for å være en del av en Austen-roman
LeaMichele Skrevet 9. mars 2012 #20 Skrevet 9. mars 2012 jeg skulle ønske jeg levde på en tid hvor folk faktisk brydde seg om andre, og stilte opp og hjalp hverandre. er ikke så god på historie, men jeg skulle ønske jeg levde på en tid før tekologien tok over. vokse opp på gård, og stifte familie og være fornøyd med det! når man rei overalt isteden for å hoppe i bilen for å kjøre til butikken.. er nok født i feil århundre ja! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå