Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld!

Jeg har planer om å farge håret mitt helt rødt, akkurat sånn som... Rihanna? Jeg har nå helt svart hår, men fargen begynner å avta litt. Spørsmålet mitt er da: Hvordan gjør jeg det? Må jeg bleke det først? Og hvordan skal jeg bleke det?... Er ny på bleknings-området, nemlig.... Kom gjerne med alt dere vet og litt til! :tongue:

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Når du bleker mørkt hår får du gjerne en veldig oransj/gul farge, men den er jo ikke noe problem når du skal gå for en rød farge. Kjøp en eller to pakker med den sterkeste poly blonde og følg bruksanvisningen... det sliter veldig på håret, men det er jo ikke katastrofe å gjøre det en gang. Du må huske på at rød hårfarge slites fort ut, så for å bevare en knæsj farge må man farge ofte. TIl gjengjeld ser det drittøft ut om en velger riktig rødtone!

• Liker 2
Skrevet

Tror kanskje jeg ville prøvd avfarging før bleiking. De har en type på Lindex som jeg syntes funket veldig bra. Color B4 heter den. Men har du svart hår bør du nok avfarge i to omganger! Blir det ikke lyst nok da, må du huske å vente en ukes tid før du bleiker, ellers kan du ende opp med svart hår igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Er det knallrødt du vil ha? Avfarging eller bleking sliter jo på håret, men du slipper iallefall å bekymre deg for den gule/oransje fargen man får siden du skal farge det rødt etterpå.

Ville anbefalt å bruke en semi permanent farge som Manic Panic eller Directions i første omgang i motsetning til disse da de ikke er like sterke for håret. Det står at du skal ha fargen i i 30min, men dess lengre dess bedre er min erfaring. Jeg bruker disse og opplever at håret mitt blir mykt (med tanke på at håret mitt er bleket) etter å ha hatt i fargen :)

Her kan du se litt hvordan fargene ser ut på folk

AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over. Bruk semi permanent hårfarge. Siden som det er linket til har også eget forum med masse tips til farging av hår i knalle farger. Et annet pluss med semipermanent hårfarge er at du kan ta litt av hårfargen i balsamen/hårkuren du bruker. Da vil rødfargen bli litt freshere, og du trenger ikke å farge håret så ofte :)

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

dette er kg i et nøtteskall!!

her er det svar på svar av brukere som tydeligvis ikke har en DRITT frisørkunnskaper!

jeg hadde mellomblondt/lysebrunt hår og skulle ha det rødt.

først måtte jeg avfarge det i lang tid, og så sette i en bleking i lang tid, og her er resultatet etter det var ferdig:

du som har svart hår, må nok avfarge det et par ganger i en times tid og bleke det kan jeg tenke meg! gå til frisøren du! det koster mye, men jeg tror neppe du får det til hjemme... det vil jeg se resultatet på ihvertfall :ler:

kan man ikke fargeteori, er det en risiko uansett og bruke hjemmefarge, og IHVERTFALL poly blond- uansett hvor mye fargeteori man har eller ikke..

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde farget svart hår (for mange år siden) og da holdt det med en avfarging før jeg farget det brannbilrødt, så det er nok veldig individuelt. Kommer også an på "hårfargehistorien" din. Nå er ikke jeg frisør, men har mange år bak meg med hjemmefarging og kan også mye om farge og hvordan det fungerer (mer enn mange frisører har jeg opplevd). Det betyr ikke at jeg vet hva som fungerer på ditt hår.

Har dessverre opplevd gang på gang å få det bedre til selv med bleking og knallfarger enn hos (forskjellige) frisører, da det ikke virker som om de kan så mye om slike farger, men kanskje det bare er meg som har vært uheldig. Selvfølgelig er det best å gå til en frisør som vet hva de driver med, men det koster jo også. Om du ikke har bleket/avfarget håret selv før så bør du gå til frisør. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

dette er kg i et nøtteskall!!

her er det svar på svar av brukere som tydeligvis ikke har en DRITT frisørkunnskaper!

jeg hadde mellomblondt/lysebrunt hår og skulle ha det rødt.

først måtte jeg avfarge det i lang tid, og så sette i en bleking i lang tid, og her er resultatet etter det var ferdig:

(bildelink fjernet)

du som har svart hår, må nok avfarge det et par ganger i en times tid og bleke det kan jeg tenke meg! gå til frisøren du! det koster mye, men jeg tror neppe du får det til hjemme... det vil jeg se resultatet på ihvertfall :ler:

kan man ikke fargeteori, er det en risiko uansett og bruke hjemmefarge, og IHVERTFALL poly blond- uansett hvor mye fargeteori man har eller ikke..

Word!

Jeg gikk fra helt sort til rødt i fjor, og det innebar først et frisørbesøk på 3-4 timer for å i det hele tatt få det sorte ut, og få det rødt (selv etter den prosessen var det bare mørkerødt), og så tok det flere frisørbesøk med mer avfarging/bleking og farging for å få det så rødt som jeg ville ha det. Du kan umulig forutsi hvor godt det sorte vil sitte i håret selv om det har begynt å blekne, og fargen kan "slippe" fortere/langsommere i forskjellige deler av håret, så iallefall første del av prosessen, å få det svarte ut og grunnlaget for rødt lagt, er en jobb for friøsren. Frisøren grunner f.eks med rødpigment i etter avfargingen/blekingen og før de legger i den røde fargen, noe du ikke får til hjemme på badet.

Og all avfargingen/blekingen kan ende i tyggishår som bare må klippes etterpå hvis du overdriver, eller håret bare ikke tåler det. Å gjøre dette hos frisør blir ikke billig, men det er etter min mening verdt det.

Endret av Quirky
  • Liker 1
Skrevet

Du å nok bleke det en del først.

Jeg har selvrivi farget håret fa sort, og til rødt... Men dog en plommerød/mørk farve. Har eksprimentert lit tmed de fargene selv utenom =) Så, blek, masse - og så farg rødt ^^,

Skrevet

Må man virkelig bleke håret først? Da har jeg et veldig mottakelig hår, for da jeg gikk fra ravnsvart til ildrødt så gjorde jeg ingenting i mellom fargingene, bare kjørte på med rødfargen og så ble det rødt gitt. Litt for rødt egentlig, ble kalt for lille My i laaang tid etterpå :fnise:

Gjest NozMonster
Skrevet

Word!

Jeg gikk fra helt sort til rødt i fjor, og det innebar først et frisørbesøk på 3-4 timer for å i det hele tatt få det sorte ut, og få det rødt (selv etter den prosessen var det bare mørkerødt), og så tok det flere frisørbesøk med mer avfarging/bleking og farging for å få det så rødt som jeg ville ha det. Du kan umulig forutsi hvor godt det sorte vil sitte i håret selv om det har begynt å blekne, og fargen kan "slippe" fortere/langsommere i forskjellige deler av håret, så iallefall første del av prosessen, å få det svarte ut og grunnlaget for rødt lagt, er en jobb for friøsren. Frisøren grunner f.eks med rødpigment i etter avfargingen/blekingen og før de legger i den røde fargen, noe du ikke får til hjemme på badet.

Og all avfargingen/blekingen kan ende i tyggishår som bare må klippes etterpå hvis du overdriver, eller håret bare ikke tåler det. Å gjøre dette hos frisør blir ikke billig, men det er etter min mening verdt det.

du må nesten være så snill å fjerne bildelinken som du quotet med i innlegget mitt! :)

bra skrevet... det skal godt gjøres å få det jevnt med hjemmebleking og farge!

når du bleker håret hjemme så blir det myyye lysere i bånn enn utover mot tuppene!

det skulle virkelig ikke finnes noe som heter hjemmebleking!

Skrevet (endret)

du må nesten være så snill å fjerne bildelinken som du quotet med i innlegget mitt! :)

bra skrevet... det skal godt gjøres å få det jevnt med hjemmebleking og farge!

når du bleker håret hjemme så blir det myyye lysere i bånn enn utover mot tuppene!

det skulle virkelig ikke finnes noe som heter hjemmebleking!

Fjernet! :)

Jeg er nesten enig ang. hjemmebleking- til å bleke håret er det livsfarlig, men jeg har funnet ut at avfargings/blekemiddel til hår funker bra for å bleke øyenbrynene mine (som er naturlig mørke, for mørke til det røde håret mitt). Men selv den prosessen krever at man er seriøst forsiktig og oppmerksom, med mindre man vil ende med gulrot-bryn. :biggrin:

Men å bruke blekemiddel på øyenbrynshår, som ikke er forbehandlet fra, er noe helt annet enn å prøve å bleke en hodehår-manke.

Jeg tror at i veldig mange tilfeller, vil forsøk på å f.eks. gå fra sort til rødt hjemme for å spare penger, ende hos frisøren likevel, og kanskje bli enda dyrere til slutt.

Endret av Quirky
Skrevet (endret)

Må man virkelig bleke håret først? Da har jeg et veldig mottakelig hår, for da jeg gikk fra ravnsvart til ildrødt så gjorde jeg ingenting i mellom fargingene, bare kjørte på med rødfargen og så ble det rødt gitt. Litt for rødt egentlig, ble kalt for lille My i laaang tid etterpå :fnise:

Det skal iflg. logikk og frisøren min ikke gå an, med mindre man går fra naturlig svart hår til rødt. Sortfarget hår blir ikke knallrødt uten bleking i sånn ca. 99,9% av tilfellene, tipper jeg. Så, hvis du ikke hadde naturlig sort hår i forkant, tilhører du et veldig lite mindretall. :)

Endret av Quirky
Skrevet

Tusen takk for svar, folkens!

Hvis det er litt til hjelp på veien, så er svartfargen jeg har i håret nå "toning", så det skulle gått ut for 40 vasker siden.... Men istedet har det bare gått over til en litt mørk brunfarge med en smule rødskjær...

Skrevet

Bare tull! Jeg dro til frisør en gang med langt Rihanna-rødt hår og lurte på hva de ville gjøre for at det kunne bli blondt. Frisøren mente at det ikke gikk an.

Etter 2-3 hjemmeblekinger og en sydentur hadde jeg lyst nok hår som jeg farget i en askeblond farge som var mer naturlig. Jeg klipte dog håret kortere før jeg begynte fordi jeg regnet med resten av håret ikke ville tåle det.

Du er nødt til å bleke håret i to omganger på f.eks en dag. Deretter må du se ut som en tulling en uke før du gjør det igjen.

Når det er blondt nok kan du farge det i permanent rødfarge. Og deretter bruker du Stargazer sine farger som er semi-permanente, men ekstermt klare rødfarger Og passer på å ikke farge håret for ofte (tørrshampo) for at fargen skal holde.

Rød er den fargen som går fortest ut, så du bør være temmelig sikker på at du vil dette, for jeg brukte selv ett år på å gå fra mørkebrunt til rødt hår (farget bare ettervekst og hår rødt slik at det ble rødere litt etter litt - uten bleking eller noe annet) og ble så lei av hvor fort håret gikk fra rødt til orange at jeg ikke gadd lenger.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

God kveld!

Jeg har planer om å farge håret mitt helt rødt, akkurat sånn som... Rihanna? Jeg har nå helt svart hår, men fargen begynner å avta litt. Spørsmålet mitt er da: Hvordan gjør jeg det? Må jeg bleke det først? Og hvordan skal jeg bleke det?... Er ny på bleknings-området, nemlig.... Kom gjerne med alt dere vet og litt til! :tongue:

Hei!

Jeg har gjort akkurat det du tenker på å gjøre, og kan fortelle hvordan jeg gjorde det. Håret mitt er opprinnelig lysebrunt, og var farget sort med litt lillatoner i (slik at man bare ser det lilla i typ blitzlys). Jeg kjøpte den lyseste blekingen til Poly Blond, og bleket håret i to omganger, over to dager. Det ble ganske oransje. Tredje dag farget jeg det rødt med en farge fra Cubus (husker dessverre ikke hvilket merke, men fargekoden var 6.66). Resultatet kan du se på avataren min :jepp:

Skrevet

Funker det å farge det en sånn mellomting av blond og mørk blond? :o liiink sånn, liksom? Jeg skal ha det ganske mørkt rødt, har jeg funnet ut, da! Og fortsatt: TUSEN TAKK for hjelpen :D :klemmer:

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har gjort det.

Bleket det 3-4 ganger. Farga det rødt men rødfargen bare falmet til noe oransje aktig eller så kunne jeg gni av fargen med håndkle eller papir. :P

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Jeg har gjort det.

Bleket det 3-4 ganger. Farga det rødt men rødfargen bare falmet til noe oransje aktig eller så kunne jeg gni av fargen med håndkle eller papir. :P

ååhh, det hørtes lekkert ut :rodmer:

fargen datt nok ut fordi håret ditt ble litt vel porøst! skjellaget står å spriker så fargen bare ramler ut igjen!

Endret av NozMonster
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

ååhh, det hørtes lekkert ut :rodmer:

fargen datt nok ut fordi håret ditt ble litt vel porøst! skjellaget står å spriker så fargen bare ramler ut igjen!

Det var nydelig når rødfargen var på sitt beste. ;)

og det kan jo hende det! Men svartfargen holdt/holder veldig bra. :jepp:

Endret av Mortem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...