Gå til innhold

Slanketips uten kurs..

Marble

Anbefalte innlegg

Iom det er nytt aar og fettet skal bort (!! :o ) er det noen som har noen enkle slanketips og oppskrifter?? Eksempler paa maaltid eller en dags dosering hadde vaert topp..

Venter spent... Hvis dere er dritt lei slanke mas trenger dere ikke svare :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i ALLE idiotiske kurer!!!

Lev mer aktivt, ha mer gøy og spis bittelitt mindre fett og litt mer protein. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 15 kilo etter forrige graviditet og røykestopp. Har gått med disse ekstra kiloene i ett år nå. Lille julaften - av alle dager - fikk jeg nok! Nå skulle jeg ta tilbake kontrollen.

Jeg ammer fremdeles, så jeg vil ikke gå inn på noen slankediett, men vi kan jo alle tjene på et sunt og variert kosthold. Så jeg angrep juleferien med å spise godt til alle måltider, men begrense kakespisngen, og fremfor alt smekke kjeften igjen mellom måltidene. 4-5 timer mellom måltidene passet meg, og jeg kjente at det var faktisk deilig å kjenne at jeg var sulten, det har jeg jo ikke kjent på kjempelenge. Har spist som besatt det siste året, det skjønner jeg jo nå.

Resultatet etter to og ei halv uke: fire kilo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må forbrenne mer kalorier enn det du spiser.

Mine tips:

- Trening!! Øker forbrenningen og regulerer apetitten.

- Kutt ned på snacks, godteri og usunn mat.

- Spis mer grønnsaker og frukt

- Spis magert kjøtt og fisk

Ikke vær for streng mot deg selv og sett deg realistiske mål. Unn deg å skeie ut litt innimellom, det gjør det lettere å holde motivasjonen oppe. Og hvis du sprekker litt innimellom og spiser hele chipsposen så ikke gi opp! Shit happens, glem det og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis litt mindre!

Når du spiser middag, og det er litt igjen i kjelene så la det ligge igjen selv om du har lyst på fordi det er så godt... Har du spist en bra posjon og egentlig er mett så la resten være...

Og selv om det er ferskt og godt brød, og deilig nytt pålegg... Ikke spis flere brødskiver enn vanlig for det, spis deg mett men ikke stappmett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis litt mindre!

Når du spiser middag, og det er litt igjen i kjelene så la det ligge igjen selv om du har lyst på fordi det er så godt... Har du spist en bra posjon og egentlig er mett så la resten være...

Og selv om det er ferskt og godt brød, og deilig nytt pålegg... Ikke spis flere brødskiver enn vanlig for det, spis deg mett men ikke stappmett!

Dette er VEEEEEEEEEEEELDIG viktig! For selv om du trener aktivt og spiser forholdsvis sunn mat, vil du faktisk ikke gå ned i vekt hvis du spiser for MYE! Da vil du bare utvikle muskler under kroppsfettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.... Sliter litt, men det gaar framover med salat, frukt, sunne middager og ingen sjokolade/chips... Skal ha en dag der jeg har lov til aa skeie ut litt, ellers klikker jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eline ikke pålogget

Jeg vil foreslå at du setter opp en liste over sunne matvarer (kjøtt, fisk grønnsaker osv.) som du liker spesielt godt. Forbred deg, sett deg evnt. ned med en kokebok. Finn ut hva du kan lage av disse råvarene.

Jeg brukte denne metoden når jeg gikk ned 10 kg på ca. 3 mnd. Jeg sultet ALDRI, spiste 5 ganger om dagen, reduserte inntaket av karbohydrater, men kuttet det ikke ut! Jeg holdt meg unna loff o.l. Spiste mer grønnsaker til middagen. Brukte f.eks. grillet paprika, squash, aubergin og moste i stavmikser til saus. Tzaltsiki er også fint. Prøv å hold deg unna halvfabrikata. Spis rene kjøttprodukter og ikke så mye bearbeidet mat. Jeg brukte yogurt med korn i ett måltid og havregrøt med skummet melk (ja, og søtstoff). Det var min måte. Se mulighetene, ikke begrensningene. Er det ikke det det heter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...