Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For noen dager siden ryddet jeg pc'en min for skrot, og ved et uhell har jeg sikkert slettet lyden med et uhell. Jeg visste ikke at dette var mulig en gang, men når jeg f.eks skal spille av en sang på spotify så kommer det opp "there's something wrong with your soundcard".

Eller hvis jeg starter pc'en på nytt, så kommer det opp at det er feil med audiodriver eller noe...

Hvordan får jeg fikset dette???

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

last ned ny driver fra nettsidene til produsenten

problem solved

Skrevet

last ned ny driver fra nettsidene til produsenten

problem solved

Skjønner ikke bæret av hva det vil si, eller hvordan det gjøres.. :P

Skrevet

Kjenner du noen med litt mer datakunnskaper enn en gjennomsnittlig kakeboks, si til dem det du skreiv her så kan de hjelpe deg ;)

(Unnskyld, jeg mente ikke at du vet mindre om en pc enn en kakeboks, men det gikk en faen i meg når du sa du ikke vet hva en driver er :kose: )

• Liker 1
Skrevet

En driver er egentlig bare ett spesialisert program som står "i mellom" operativsystemet og hardwaren, og fungerer som en slags oversetter. Siden hardwareprodusenter kommer med nye dingser oftere enn utviklerene av operativsystemer gir ut operativsystemer, må man ofte legge inn drivere i tillegg (man kan se på det som en form for etterutdanning). Det fins dog en hel mengde med drivere som er innebygd i operativsystemet, slik type eldre hardware trenger man ikke gjøre noe spesielt med. Det bare funker.

Mulig du kan fikse problemet ved å følge denne veiledningen? Se under punktet "Jeg har funnet en ny driver for lydkortet, men er ikke sikker på hvordan den installeres".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...