Cawarra Skrevet 12. januar 2004 #1 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg tråkker sikkert noen på tærne nå, men jeg synes stålhvitevarer på kjøkkenet og glassbyggerstein er noe av det styggeste som finnes, og ville aldri hatt noe sånt hjemme. Hva slags interiør ville du aldri hatt? (Jeg mener ikke sofer, nips, duker og sånne løse og flyttbare ting nå, men altså selve innredningen i huset.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 12. januar 2004 #2 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg ville aldri hatt furupanel, eller brystpanel malt i fargene bonderødt eller bondeblått med sennepsgul mønstret strietapet over. Ei heller mørkegrønt. Jeg ville heller ikke hatt plastikkrosett i taket i en leilighet, bare fordi den er bygget i litt gammel stil og plast er jo så mye lettere enn gips. Heller ikke bueganger mellom f. eks. kjøkken og stue *grøss* Men sier jatakk til både glassbyggerstein og hvitevarer i stål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. januar 2004 #3 Del Skrevet 12. januar 2004 Ikke brystpanel av noe slag. Malt panel som dekker hele veggen er OK, men ville heller ikke hatt trefarget panel. Mørke eller knalle farger på veggene vil jeg også holde meg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. januar 2004 #4 Del Skrevet 12. januar 2004 Trepanel på veggene ville jeg ikke hatt. Linoleum o.l. til gulv liker jeg heller ikke, ei heller vegg-til-vegg tepper. Men jeg liker godt både stålfronter, glassbuestein og bueganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #5 Del Skrevet 12. januar 2004 Rosa, fluffy vegg-til-vegg-teppe i stua, med matchende blondegardiner i rosa og turkis. Mørkerøde/lilla vegger og ubehandla furumøbler. Glassbyggerstein er noe av det styggeste jeg vet, og bueganger sier meg intet annet enn "det var kult for 10 år siden, bygones." Samme med panel på halve veggen. Hvit-profil på kjøkkenet er det vanligste og styggeste som kan innfinne seg på et kjøkken... Fatter virkelig ikke hvorfor det er standard. Samme med de grusomme hvite laminatgreiene av noen garderobeskap som en eller annen produsent fant ut at var så usannsynlig lekre at de må stå i ethvert hjem. *grøss* Bjørk og stål på kjøkkenet er forøvrig ganske fint, hvis du er glad i å vaske og pusse stål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2004 #6 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er TO stiler jeg aldri kunne levd med: 1. Minimalistisk med få møbler, stramme linjer og hvite vegger. 2. Overdrevet interiør med gardinkapper, blomstrete tekstiler og nips i alle mulige fasonger og materialer. Liker best et blandet interiør med få (sterke) farger, ensfargede materialer. Gammelt og nytt og praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. januar 2004 #7 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er TO stiler jeg aldri kunne levd med: 1. Minimalistisk med få møbler, stramme linjer og hvite vegger. 2. Overdrevet interiør med gardinkapper, blomstrete tekstiler og nips i alle mulige fasonger og materialer. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 12. januar 2004 #8 Del Skrevet 12. januar 2004 Furumøbler og grønne/burgunder/sennepsgule vegger i stuen. Blomstrete border midt på veggen eller oppe langs taklisten. Rosa skinnsofa og kapper i vinduene. Sofa med to lampetter (grøss) over og med et maleri i midten. Bad med hvite fliser på veggene, blått flisegulv og sjalusidører i furu. og sikkert mye mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. januar 2004 #9 Del Skrevet 12. januar 2004 sjalusidører i furu. og sikkert mye mer.... :oops: hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 12. januar 2004 #10 Del Skrevet 12. januar 2004 :oops: hva er det? Du vet sånne skapdører som ser ut som persienner...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. januar 2004 #11 Del Skrevet 12. januar 2004 Ahhh :D da vet jeg ja. Takk for oppklaringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2004 #12 Del Skrevet 12. januar 2004 Du vet sånne skapdører som ser ut som persienner...? Sånne som de hadde i barene i ville vesten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2004 #13 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er TO stiler jeg aldri kunne levd med: 1. Minimalistisk med få møbler, stramme linjer og hvite vegger. 2. Overdrevet interiør med gardinkapper, blomstrete tekstiler og nips i alle mulige fasonger og materialer. enig! Vil ha: blanding av nytt og gammelt. Lyse farger, men med innslag av klare rene farger - rødt er en viktig farge for meg. Liker kontraster - dvs moderene lamper f.eks , over et gammel arve-spisebord. Liker at folk har en personlig stil - ikke sånn "klippet ut av Bohus" stil. Når folk tør gjøre sine egne bevisste valg - da er resultatet ofte det flotteste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #14 Del Skrevet 12. januar 2004 Furumøbler/panelvegger og iallefall ikke "koreavegger. Klassiske møbler og lyse farger. Luftige/lite gardiner. Gjerne nytt/gammelt. Vegg til vegg tepper, stores og andre blondegardiner vitner for meg total uintresse for sitt hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adessón Skrevet 12. januar 2004 #15 Del Skrevet 12. januar 2004 - Veggpanel - Vegger malt i annen farge enn de helt lyse - Tepper - Tapet - Gardiner i fra gulv til tak-vinduer og stores - Duker (unntaket er duker av lyst linaktig stoff med smale striper i blått eller rødt) - Alt av furu - Vegger fulle av bilder - Uestetisk linoleum eller annen type gulv som dominerer rommet - Bondestil - Alt i rosa - Alt av nips - Tekstiler i dominerende farger Ja, nå sier jeg stopp. Minimalisme, stål, glass og polerte overflater i stein er derimot noe som appelerer til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. januar 2004 #16 Del Skrevet 12. januar 2004 Enig med mye av det dere sier (brystpanel o.l), så vil jeg bare nevne 90- talls sofaen. Laget av treverk som vises, trekt med enten grønn eller mørkerød stoff med noe mønster i. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. januar 2004 #17 Del Skrevet 12. januar 2004 Nei takk til: * Panelvegger (både malte og umalte) * Vegg-til-vegg tepper * Bueganger * Ubehandlede furumøbler * Hvit kjøkkeninnredning * Ikeamøbler * Familiealbumet i ti generasjoner bakover hengende på vegg * Lampetter (sånne som henger to og to sammen med et bilde i midten) * Blondegardiner * Anti-skli på trapper * Border som deler vegg i to * Blomstrete border oppunder tak * Gardinkapper (selv om jeg har valgt å ha i kjøkkenvinduet...) Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 12. januar 2004 #18 Del Skrevet 12. januar 2004 "Hyttestilen", altså masse furu og som care sier, møbler med burgunder trekk el. og treverk i lutet furu. Jeg liker heller ikke "dystre" rom med mørke farger på vegger og tunge gardiner i vinduene - føler jeg får rommet i hodet da ... Interiør er veldig individuelt, og det er flott at vi er så forskjellige i smaken - tenk så kjedelig om alle hadde likt det samme Jeg liker det klassisk, lyse farger (hvitt og diverse beige-farger) på vegger og møbler. Masse lys inn fra vinduene - god belysning inne med endel skjult belysning, samt. noen store flotte lamper. På veggene må det være masse kunst - det kan egentlig ikke bli for mye hvis man har litt peiling på hva som passer sammen og hvordan det skal henges opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 12. januar 2004 #19 Del Skrevet 12. januar 2004 har ikke tenkt så masse på det, men jeg ville ALDRI hatt sånn typisk ny-moderne stil, minimaltisktisk. det kunne ALDRI falt meg inn. neitakk! da lever jeg heller i et orange og spygrønt hus fra 70tallet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #20 Del Skrevet 12. januar 2004 Tror kansje at noen kan bli "fornermet" over alt vi ramser opp. Har selv svart hva jeg ikke vil ha, men det kan være at noen sitter med alle disse furutingene,panelen og gardinene og overfylte vegger. Ble nesten :oops: over meg selv. Det er jo en smakssak da som kommer frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå