Earthbird Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Dersom du var student, til hvilken av disse byene ville du flyttet for å studere?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har bodd i Oslo som student tidligere, studerer nå i Trondheim. Ville valgt Trondheim. Dessverre så må jeg tilbake til Oslo igjen nå til høsten, gruer meg. Men er en annen skole så kan jo hende det blir bedre
MellonCollie Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Trondheim! Bodde der i fire år under studietid, og det var helt fantastisk. Koselig by og fantastisk studiemiljø. 1
piapetrine Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Bergen i mitt hjerte! Angrer ikke en dag på en fantastisk studietid her!
otilie Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 er student i en hel annen by, men om sjangsen byr seg hadde jeg studert i bergen:) Bodde der ett år i forifjor, og det er en fantastisk by:) Sentrum er ikke så stort, greit å finne frem, og torgallmenningen er så fin og stor. Ikke sånn trang og stappfull av mennesker som karl johan i oslo. I tillegg er det kanskje bare sånn 2-4 tiggere i Bergen sentrum, til forskjell fra oslo som kryr av dem. Samme med narkisene. De holder seg liksom for seg selv i Bergen.... Også er det fint med alle fjellene rundt, og Bryggen :D Var også på vors i en båt som sto ved Bryggen engang. Sååååå koselig :D Spesielt for meg som kommer fra innlandet og ikke er vant med sånt:) Virker også som det er greit å studere der. Har et par venner om gjør det, og de trives veldig^^
Gjest Bobler Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Bergen. Eneste storbyen jeg kunne flyttet til hvis jeg MÅTTE.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har bodd i Oslo som student tidligere, studerer nå i Trondheim. Ville valgt Trondheim. Dessverre så må jeg tilbake til Oslo igjen nå til høsten, gruer meg. Men er en annen skole så kan jo hende det blir bedre Jeg har også studert både i Oslo og i Trondheim - og Trondheim var definitivt best! Trivdes mye bedre her. Men det kan nok ha en sammenheng med at mitt nordnorske lynne passer bedre sammen med trøndere 2
Earthbird Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2012 Så Bergen er plassen med best studentmiljø? TS
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 Likt mellom Bergen og Trondheim, egentlig. Så Bergen vinner fordi det er lenger sør og fordi jeg studerer samfunnsfag, men jeg ville valgt Trondheim for alt av teknologi og realfag. Trondheim er en super studieby og hver gang jeg har vært på besøk der har jeg blitt misunnelig på vennene mine. De var dog misunnelige på meg i Bergen. Min plan er å få to barn og plassere en i Bergen og en i Trondheim. :D 1
challenger Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 Bergen, lett! Norges vakreste by Har ikke ord for hvor mye jeg elsker den plassen, og håper virkelig det blir en realitet å flytte dit en dag:)
Gjest Badabing Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Valgte Oslo, for jeg elsker Oslo. Men om man er fra Østlandet, synes jeg godt man kan flytte litt på seg. Jeg har bodd utenfor Tromsø og Stavanger, og likte begge byene godt. Hadde noen av mine beste naturopplevelser den tiden jeg bodde i Nord-Norge. Har også vært en del i Bergen og Trondheim, og de byene har også mye å by på.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 Av de byene: Trondheim, Tromsø og Oslo, har studert/studerer i to av disse. Bergen og Bodø ville vært helt uaktuelt! 1
aliata Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Jeg vil anbefale Oslo, Tromsø eller Trondheim. Bodø blir ALT for lite. Bergen erog fylt av Bergensere dessverre.... Og på fine solskinnsdager er det en helt fantastisk by, men de er ikke der så alt for ofte. Det er en tung høst. I Oslo kan du velge og vrake og skape din egen lille by ut av byen. Så ikke bry deg om de som snakker om tiggere etc. Det er i sentrum. Kommer du deg utenfor, så ser du hvilken bydel du trives å bo i, hvilken del av byen du har favorittcafeer, utesteder og så videre. Med tanke på økonomien er Trondheim den billigste byen å bo i mht husleie. Den øker i større grad, men er gjennomsnittlig mye lavere enn Oslo - og til og med Bergen. Trondheim er den største studentbyen i Norge, og studentmiljøet er veldig aktivt. I tillegg er folk mer åpne. Er du ute etter mye festing som student er det riktig plass å dra. Og er du ute etter et stort studentmiljø med seriøse studenter er det også riktig plass å dra. Trivelige Trøndelag. Tromsø er bare vakkert. Endret 6. mars 2012 av aliata 1
Gjest navnelapp Skrevet 6. mars 2012 #18 Skrevet 6. mars 2012 er student i en hel annen by, men om sjangsen byr seg hadde jeg studert i bergen:) Bodde der ett år i forifjor, og det er en fantastisk by:) Sentrum er ikke så stort, greit å finne frem, og torgallmenningen er så fin og stor. Ikke sånn trang og stappfull av mennesker som karl johan i oslo. Men du går jo ikkje rundt på Karl Johan og virrar når du er student i Oslo? Eg hadde valgt Oslo omigjen når som helst, ein strålande fin by. Men sosialt må du sjølv vere aktiv, mange som studerer i Oslo har allereie sine nettverk. Er du aktiv og finn din gjeng er oslo heilt strålande, med eit unikt tilbod når det gjeld kultur, uteliv og ting som skjer. 2
Gjest Survival Skrevet 6. mars 2012 #19 Skrevet 6. mars 2012 Tromsø! Ikke for mange mennesker, men massevis av studenter man kan være sosiale med. Ikke for stor by, men har alt man trenger og mer. Man blir også svært for kjent med byen og alle strøk av byen. Relativt lite kriminalitet, gode muligheter for idrett/friluft/trening. Godt universitet, gode bussforbindelser (har dog vært litt tull med bussene den siste tiden, men satser på at det blir ordnet rimelig kjapt). Flott natur og miljø, ikke kalt nordens Paris for ingenting De eneste bakdelene ved byen er kulda, det kan bli rimelig kaldt om vinteren. Og det dyre boligmarkedet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #20 Skrevet 7. mars 2012 Så Bergen er plassen med best studentmiljø? TS Det er mye hva du gjør det til selv, også. Men Oslo er et ganske stort studentmiljø i forhold til Bergen og Trondheim, så det er lett å bli borte i mengden. Tromsø og Bodø er vel mindre studentmiljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå