Gå til innhold

Bonger i baren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne tråden tok jo helt av...kan vi ikke være enige om å være uenige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
pappa og stemoren min skal til sverige i mai' date=' og gjett om jeg skal utnytte meg av det, sparer jo kjempemye på det!Tror og håper jeg! :ler:[/quote']

Gå inn på www.systembolaget.se og sjekk prisene på forskjellige drikkevarer før du sender noen handleliste over til "søta bror".

Du skjønner, det er ikke alt som er billigere i Sverige enn i Norge.

Bare noen eksempler fra vår egen alkohol-liste:

Bailey's; Sverige 189,- Norge 159,90

Lakka Lapponia; Sverige 134,- Norge 99,-

Det er jo ikke store summene det er snakk om, men "penger spart er penger tjent" :wink:

Vi har regnet ut at vi sparer ca 3000,- på å kjøpe de fleste av varene på vår alkohol-liste i Sverige. (Dette inkluderer "selvfølgelig" vin og øl), og disse pengene kommer jo da godt med andre steder :wink:

*klem*

Skrevet

Jeg har vært i flere billige og "uformelle" bryllup (de er etter min mening som regel hyggeligere enn stive, formelle greier, da blir jeg bare nervøs og drikker for mye :lol: )

I ett var det som pusekatt skriver om: Fri drikke til maten og vi hadde med oss til festen etterpå, og så var jeg i ett der man på en fiffig måte hadde fortalt om rimelig bar i innbydelsen (husker ikke formuleringen, men den var litt elegant samtidig som vi skjønte det var lurt å ha med spenn). I dette bryllupet hadde de vin og øl i baren, og så kjøpte man svært billig (en tier for en øl tror jeg, tjue for et glass vin og 75 for en flaske eller noe). Dette paret tjente ikke på baren sin, men fikk igjen litt av utlegget.

Dessuten må jeg si at jeg syns det holdt å ha vin og øl! Trenger ikke drinker til festen, da blir folk bare kjempefulle så fort.

Var forresten i et bryllup der de hadde masse fancy å drikke, helt gratis... Senere fikk vi høre at det hadde vært en misforståelse, at de egentlig skulle ha tatt betalt og at bryllupet ble flere titalls tusen dyrere enn planlagt pga dette... :o

Skrevet
Var forresten i et bryllup der de hadde masse fancy å drikke' date=' helt gratis... Senere fikk vi høre at det hadde vært en misforståelse, at de egentlig skulle ha tatt betalt og at bryllupet ble flere titalls tusen dyrere enn planlagt pga dette... :o[/quote']

:hakeslepp:

Skrevet

Vet faktisk at "vårt" hotell har gjort den feilen en gang. En kollega av pappa feiret sin sønns bryllup der og etter middagen ble baren åpnet - gratis. Det var ikke meningen og stakkaren satt med en bar regning på nesten 100 000 etter festen. Vi skal passe på å si fra om dette flere ganger + få det med i kontrakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...