Gå til innhold

Foreldre og barn som kysser hverandre på munnen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om det? Gjøre dere det selv? Jeg synes jeg ser det over alt, men synes det er så feil!

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor små barn er det snakk om? Hvorfor synes du det er feil? Jeg jobber i barnehage, og ser stadig vekk at mammaene kysser ungene sine på munnen når de skal dra. Dette er noe som gir seg i 4-årsalderen (bare et røft ca-tall), men synes ikke det er noe galt i det!

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Synes du det er feil? Jeg husker jeg gjorde det hele tiden da jeg var liten:) Det er jo helt uskyldig da, et barn som kysser foreldrene sine med trutemunn, haha:P

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig, synes også at det blir feil. Nå jobber jeg i bhg. så jeg ser MYE av det. De aller, aller fleste gjør det faktisk. Noen få som kysser og blir kysset på kinnet.

Selv vokste jeg opp med kinn-kyssing.

• Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Jeg er vokst opp med å kysse både mor og søstre på munnen.

Det finnes seksuelle kyss, og det finnes ikke-seksuelle kyss. På samme måte som det finnes seksuell og ikke-seksuell nakenhet. Jeg tror nok de fleste foreldre og barn føler et veldig tydelig og naturlig skille mellom hva som er hva, og at et smask på truten kan være fullstendig ikke-seksuelt. Dessverre lever vi i et samfunn hvor man knapt kan uttrykke familiekjærlighet fysisk lenger i frykt for å stemples som perverse. I grunnen er det mye vi ikke lenger kan gjøre i frykt for å stemples som perverse. Alt er seksuelt. Da jeg var liten badet jeg splitter naken på stranden mens moren min lå toppløs på håndkleet og solte seg. Hun kunne tilogmed finne på å klemme meg og kysse på meg toppløs til alle de andre strandløvenes beskuelse. Nå ser jeg bikinitopper på småunger ned i ettårsalder, og mødrene tar heller ikke av seg på overkroppen her til lands.

• Liker 37
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kysser min 4-åring på munnen, både hjemme når det bare er oss her, og i det offentlige rom. Det kan jeg ikke se noe galt i. Gutten min kommer også ofte å kysser meg på munnen.

Kysset jeg gir/får av min sønn er selvsagt ikke det samme som jeg gir kjæresten min.

Jeg syns derimot det er "verre" med de som reagerer på noe så uskyldig som dette.

• Liker 9
Skrevet

Jeg kysser fortsatt mine foreldre, og min bror, på munnen innimellom, og jeg er 30. Vel og merke ikke ute i offentligheten. Som Cosette skriver: ikke-seksuell adferd, men et tegn på familiekjærlighet. Det var for eksempel helt naturlig for meg at min far kysset meg på munnen i våpenhuset i kirken før han skulle føre meg opp kirkegulvet som brud.

Helt naturlig for meg, sikkert helt unaturlig for andre. Enhver familie har vel sine egne "greier".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kysser min 4-åring på munnen, både hjemme når det bare er oss her, og i det offentlige rom. Det kan jeg ikke se noe galt i. Gutten min kommer også ofte å kysser meg på munnen.

Kysset jeg gir/får av min sønn er selvsagt ikke det samme som jeg gir kjæresten min.

Jeg syns derimot det er "verre" med de som reagerer på noe så uskyldig som dette.

Dette er jeg 100 % enig i. Moren min kysser meg enda på kinnet, og jeg er 23. Det er jo en kulturting. I andre kulturer er kyssing en form for hilsen på samme måte som klemming er det her.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

For meg ser det unaturlig og merkelig ut.

Men jeg er heller ikke oppvokst med å kysse/få kyss av foreldrene mine. Tror ikke vi har brukt å kysse på kinnet en gang.

• Liker 4
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg ble bare kysset på kinnet, og er glad for det. Skal ikke kysse mine på munnen om jeg ev. skulle få noen barn. Er så snever at jeg aldri kunne tenkt meg å kysse mitt eget barn på munnen, er ikke kinnet bra nok? :gjeiper:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men å si hadet til familien sin, først kysse mannen sin på munnen, og så barna... Det virker helt feil...

Gjest Giiiidameien
Skrevet

Nei, herregud!! Kunne jo bli oppfattet som pedofili og inscest!!!!!!!!

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så feil. Jeg er 21, og selv om det ikke skjer så ofte lenger ville det ikke føltes rart å få et raskt lite nuss fra mamma :fnise:

• Liker 3
Gjest Sobril
Skrevet

Det JEG synes er feil er når man skal synes så feil om alt alle andre gjør som ikke er innenfor egen norm!!

Hva den ene eller andre gjør spiller jo ingen rolle så lenge alle er komfortable og det ikke er seksuelt ladet.

Jeg og mine foreldre gir hverandre knapt en klem. Mon tro om stemningen kanskje hadde vært litt bedre om den ikke var så uptight ?

Skrevet

Jeg kysser sønnen min på 1 år på munnen mange ganger om dagen, og han har begynt å lage trutmunn for å nusse tilbake. Trodde dette var noe de fleste gjorde, jeg! :ler:

• Liker 7
Skrevet

Hva er det vi er i ferd med å gjøre med oss selv?

Jeg mener; er det galt at foreldre gir barna sine et suss på munnen?

Det er da bare en kjærlig handling! Det er ikke et tungekyss vi snakker om!

Nå er alarminnstillingene så følsomme at de løser ut på omtrent alt!

Husker min gamle far sa at han snart ikke våget å gi barnebarna sine en klem i frykt for hva en eller annen måtte finne på å beskylde han for. Det fikk meg til å tenke!

• Liker 9
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er søtt :) Når jeg får barn så kommer jeg til å gjør det. Foreldrene mine (eller mamma) gjorde det alltid på meg og søstera mi da vi var små. Synst ikke det er feil.

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er feil at andre gjør det, men for -meg- er det unaturlig og faktisk litt ekkelt. Jeg er aldri blitt kysset på munnen av foreldre og jeg kommer ikke til å kysse eventuelle barn på munnen. Kyss på munnen er forbeholdt min mann.

• Liker 2
Gjest Kongsdatteren
Skrevet (endret)

Jeg syns det er søtt! Jeg og mine søsken gjorde dette med våre foreldre når vi var små.

Dessuten er det bare tørre susser med overdreven trutmunn :fnise:

Endret av Kongsdatteren
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...