Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med en oppgave her og lurte på hva dere synes er at for dyrt i Norge? Da tenker jeg på ikke på mat eller store ting. Men litt mindre ting, som dere gjerne kunne tenkt dere å kjøpe men som dere synes er for dyrt i det store og hele.

Setter stor pris på hvis noen vil hjelpe meg her og gjerne starte en liten debatt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du skriver ikke mat. MEN jeg synes allergiprodukter i dagligvaren burde blitt billigere. 1 vanlig lettmelk koster fra 12-13 kroner. En laktosefri lettmelk koster det dobbelte, rundt 24 kroner.

• Liker 3
Skrevet

Parfyme :rodmer:

vindjakker og vintersko

ordentlig treningstøy

Vet ikke helt om det var slike ting du var ute etter, men dette er slike ting som jeg syns er viktig å ha ordentlig kvalitet i (kanskje ikke parfymen :fnise:), men som ikke fungerer helt med vårt budsjett.

AnonymBruker
Skrevet

Hobbyartikler kunne godt vært billigere.

Skrevet

Treningstøy, accessories generelt, parfyme, kubbelys

Skrevet

Kinobilletter!

• Liker 9
Skrevet

vindjakker og vintersko

ordentlig treningstøy

Enig i dette.

Skrevet

Parfyme :rodmer:

vindjakker og vintersko

ordentlig treningstøy

Vet ikke helt om det var slike ting du var ute etter, men dette er slike ting som jeg syns er viktig å ha ordentlig kvalitet i (kanskje ikke parfymen :fnise:), men som ikke fungerer helt med vårt budsjett.

Jo, det var i grunnen varer i disse og lignende varer jeg tenkte på :-) også kanskje mindre små ting som diverse tilbehør som er overpriset ( som det aller meste) i Norge

Skrevet

sminke

klær til mannfolk

strøm

kollektiv

taxi

utstyr til babyer

treningstøy

hårpleie ( ikke butikkkjøpt)

Legebesøk (alla, inn i to min og betale 2-300 kr)

drivstoff

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes frukt, grønnsaker og generelt sunn mat burde bli billigere. Ellers kan godt junkfood, snop og brus bli dyrere hvis tapet skal tjenes inn igjen noe sted.

Ops, så ikke at du skrev at vi ikke skulle skrive mat.

I såfall burde kollektivtrafikk bli billigere, og tannlege.

Endret av Jade
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Parfyme(men egentlig er det bra at det koster litt, hvis ikke hadde nok skapet mitt vært overfylt med parfymer):P

Hudpleie generelt, nå bruker jeg ganske dyre merker så det er jo litt selvvalgt, men synes de godt kunne skrudd ned prisen på "skikkelige" hudprodukter.

Hundeutstyr.

Glemte å nevne BENSIN! Det er latterlig dyrt for tide.. Husker når jeg vokste opp kostet det jo bare 7-8kr liksom og nå er det godt gjort å få den under 15kr:(

Endret av challenger
Skrevet

Å gå til tannlegen!

• Liker 11
Skrevet

Kom på noen ting til; nye blekkpatroner til skriveren og nye barberblader! Gaaaaah! Hvorfor er det så dyrt egentlig? :bond:

Vin kunne godt vært litt billigere også :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bind og tamponger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kollektivtrafikk

Tannlege

Bensin

Motorolje

Kommunale avgifter

Vindusviskere til bil

Hundemat

Undertøy

Merkeklær

Renskåret kjøtt

Bompenger

:popcorn:

Skrevet (endret)

Kosmetikk, løpesko og kjøkkenartikler.

Endret av Glynis
Gjest Regza
Skrevet

Kom på noen ting til; nye blekkpatroner til skriveren og nye barberblader! Gaaaaah! Hvorfor er det så dyrt egentlig? :bond:

Vin kunne godt vært litt billigere også :)

Enig i den, hvorfor i allverden er det så himla dyrt med blekkpatroner?

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke prisen på bensin, strøm osv bør gå ned. Ei heller prisen på de fleste ting, vi kjøper jo altfor mye her i Norge, Men jeg synes sunne og miljøvennlige alternativer bør være billigere, slik at flere velger det. Kollektivtrafikk, absolutt.

Tannlege bør også sponses mer ja. Forskning har jo vist at bra tenner og tannkjøtt har innvirkning på helsa vår. Kultur burde heller ikke vært så dyrt, det har mye å si for livskvaliteten.

Endret av Badabing
  • Liker 5
Gjest Levitate
Skrevet

Røyk og snus.

Hårprodukter (som du får kjøpt hos frisøren).

Wallstickers, herrefred så dyre dem er her i Norge i forhold til hva prisen ligger på på eBay...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...