AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Hei, jeg har nettopp fått beskjed at jeg ikke lengre får fornyet kontrakt, og denne går ut i mai, får jeg da dagpenger av nav? jeg har jo ikke sagt opp selv, men vet ikke helt hvordan dette fungerer. Jeg får heller ikke anledning av arbeidsgiver til å ta fri for å dra til nærmeste NAV kontor, og alle gangene jeg har prøvd å nå saksbehandlere hos NAV blir jeg enten satt videre eller får høre at ingen er tilgjengelig :/
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Kommer an på hvor mye du har tjent i fjor, om du er fast ansatt eller vikar er irrelevant. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Jeg var student fra januar til juni.jobbet resten av året, er det nok tror du? hvordan skal jeg legge fram inntektene mine? har de oversikt over dette i en database eller må jeg ta med lønnslippene(hadde 2 jobber) 1 100% og en tilkalling.
Rosalie Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Helt riktig som Anonym Bruker over sier, hva din status på arbeidsplassen var spiller ingen rolle, det som spiller noen rolle er hvor mye du hadde i skattbar inntekt forrige likningsår, dvs i 2011. Du kan lese om dagpenger her: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger
Rosalie Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Jeg var student fra januar til juni.jobbet resten av året, er det nok tror du? hvordan skal jeg legge fram inntektene mine? har de oversikt over dette i en database eller må jeg ta med lønnslippene(hadde 2 jobber) 1 100% og en tilkalling. Du skal ha mottatt lønns- og trekkoppgaver fra alle arbeidsgiverne du hadde i fjor. Så sjekk dem, evt lønnsslippene fra i fjor for å finne samlet skattbar inntekt for 2011. NAV skal ha oversikt over inntekten din fra forrige likningsår i databasene sine (informasjon hentet fra Skatteetaten), så du trenger ikke ha med lønnsslipper eller liknende. Du må ha med en bekreftelse fra nåværende arbeidsgiver om hva sluttårsaken er, nemlig at du ikke får forlenget vikariat. Endret 6. mars 2012 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 tusen takk for hjelpen Nå er det bare å finne inspirasjon nok til å starte jobbjakten på nytt igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Viktig at du får bekreftelse på hva sluttårsaken er, som Rosalie sier. Sier du opp jobben må du vente 8 uker før du får dagpenger, det slipper du dersom vikariatet går ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå