AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 i en lokal butikk i Sandnes så opplever jeg mye dyremisshandling, døde dyr, tynne dyr og syke dyr. jeg har varslet mattilsynet MANGE ganger og alltid med bilder. men det skjer ikke noe. hvem kan jeg varsle til som vil gjøre noe?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 i en dyrebutikk? Ikke en som er i Amfi-senteret vel?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 nei ikke på amfi nei, men har ikke lov til å utgi hvilken butikk på forumet... men alle som er litt dyrevenner og bor i sandnes vet nok hvilken men poenget er ikke å henge ut noen... men å hjelpe de stakkars dyra som dør pga uvitenheten(latskapen) til de ansatte..
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 i en lokal butikk i Sandnes så opplever jeg mye dyremisshandling, døde dyr, tynne dyr og syke dyr. jeg har varslet mattilsynet MANGE ganger og alltid med bilder. men det skjer ikke noe. hvem kan jeg varsle til som vil gjøre noe? Du har altså sendt gjentatte bekymringsmeldinger til Mattilsynet med full kontaktinfo og bilder over en lengre periode? Har du kvittering på alle bekymringsmeldinger og bilder? Har du varslet politiet? Selv om de ber deg varsle Mattilsynet eller sender deg videre som en kasteball, skal de loggføre melding om dyremishandling. Denne statistikken er svært viktig nettopp for å få en oversikt over hvor mange saker som blir meldt inn, men ikke fulgt opp - slik at man kan bevise behovet for et eget organ som forvalter dyrevelferd. I tillegg kan du sende dokumentasjon på dine bekymringsmeldinger til Dyrevernalliansen Min lenke Til sist: Hvordan vet du at Mattilsynet ikke har fulgt opp denne saken? Observerer du denne mishandlingen utenfra, eller er du selv ansatt og vet med sikkerhet at rutiner og dyrehold strider mot dyrevelferdsloven?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Du har altså sendt gjentatte bekymringsmeldinger til Mattilsynet med full kontaktinfo og bilder over en lengre periode? Har du kvittering på alle bekymringsmeldinger og bilder? Har du varslet politiet? Selv om de ber deg varsle Mattilsynet eller sender deg videre som en kasteball, skal de loggføre melding om dyremishandling. Denne statistikken er svært viktig nettopp for å få en oversikt over hvor mange saker som blir meldt inn, men ikke fulgt opp - slik at man kan bevise behovet for et eget organ som forvalter dyrevelferd. I tillegg kan du sende dokumentasjon på dine bekymringsmeldinger til Dyrevernalliansen Min lenke Til sist: Hvordan vet du at Mattilsynet ikke har fulgt opp denne saken? Observerer du denne mishandlingen utenfra, eller er du selv ansatt og vet med sikkerhet at rutiner og dyrehold strider mot dyrevelferdsloven? loggføre jah, det skal jeg begynne å gjøre, jeg får jo referanse nr for hver gange jeg sender inn! jeg er ikke ansatt men kunde, bor 5 min fra butikken. det er ikke slik at dyret dør i morgen lixom, men jeg så den når den kom inn og var frisk og fin, men nå er den 1\3 del av størrelsen den var når den kom inn og lever i sin egen avføring jeg har også tatt bilder av døde dyr og sendt inn. men dyrene som blir misshandlet er der enda og det er ikke blitt bedre for de. har også sendt inn bilder av ulovlige dyr som de har solgt. men enda skjer det ikke noe der heller. men fra dag av skal jeg loggføre!!
Sugerøret Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 (endret) http://www.dyrevern.no/sporsmal_og_svar/dyr_i_nod mattilsynet har ikke midler til å hjelpe,helt sykt.Fortsett å melde i fra til Mattilsynet og event.ta bilder som kan dokumentere forhold dyrene lever i. Send bildene til Mattilsynet. Du kan anmelde dette til Politiet også Ellers kan du kontakte Dyrebeskyttelsen i Norge : http://www.dyrebeskyttelsen.no/kontakt (les under Jeg har mistanke om mishandling av dyr.) Endret 6. mars 2012 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 http://www.dyrevern.no/sporsmal_og_svar/dyr_i_nod mattilsynet har ikke midler til å hjelpe,helt sykt.Fortsett å melde i fra til Mattilsynet og event.ta bilder som kan dokumentere forhold dyrene lever i. Send bildene til Mattilsynet. Du kan anmelde dette til Politiet også hei ja tar masse bilder, problemet er at man bare kan sende et bilde av gangen, så jeg kan lixom ikke sende bilde av det avmagret dyret, det grønne vannet, avføringshaugen, osv :S jeg sender ca 1-2 varsler i uka!! om ulovlige dyr, syke dyr og til og med døde dyr :O men ingenitng bedrer seg :s jeg vil ikke legge til navnet mitt osv fordi mattilsynet har plikt til å oppgi navnet til tipser om de faktiskt følger opp saken!
Sugerøret Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 (endret) eh det har jeg aldri hørt om. Du kan være anonym når du henvender deg til Mattilsynet http://www.mattilsynet.no/varsle "Dersom du oppgir e-post-adresse, vil du automatisk få en kvittering på at meldingen din er mottatt. I e-posten får du et referansenummer du bør bruke hvis du vil kontakte oss igjen i samme sak. Du blir ikke orientert om den videre saksgangen. " Tolker dette som du faktisk kan være ab ,dvs ikke oppgi navn /email adresse ang flere bilder. Lag en mappe og legg bildene i denne. SÅ høyreklikk på mappen og velg : send til zippet mappe (eller noe,jeg har engelsk versjon.) Da blir bildene zippet i en ny fil.Denne kan du sende til Mattilsynet Endret 6. mars 2012 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 hei ja tar masse bilder, problemet er at man bare kan sende et bilde av gangen, så jeg kan lixom ikke sende bilde av det avmagret dyret, det grønne vannet, avføringshaugen, osv :S jeg sender ca 1-2 varsler i uka!! om ulovlige dyr, syke dyr og til og med døde dyr :O men ingenitng bedrer seg :s jeg vil ikke legge til navnet mitt osv fordi mattilsynet har plikt til å oppgi navnet til tipser om de faktiskt følger opp saken! Mattilsynet har skal ikke oppgi privatpersoner i noe offentlig register, men det kan være slik at den som blir meldt inn kan få oppgitt tipseren. Dersom saken blir fulgt opp og det avdekkes lovbrudd ser jeg ikke helt problemet med å ha navnet ditt på bekymringsmeldingen? Som du ser av sitatet under får du alltid kvittering på bekymringsmeldingene dine. Kvitteringen er en kopi av alt du har skrevet ned, utenom vedlegg. Du burde derfor allerede ha "logget" alle meldinger du har sendt inn per dags dato. I tillegg kan du laste opp bildene i eget album med passord som du linker til og legger ved i bekymringsmeldingen. Da vil alle instanser ha tilgang til de samme bildene dersom du sender bekymringsmelding til Mattilsynet, Politiet og Dyrevernalliansen. "Dersom du oppgir e-post-adresse, vil du automatisk få en kvittering på at meldingen din er mottatt. I e-posten får du et referansenummer du bør bruke hvis du vil kontakte oss igjen i samme sak. Du blir ikke orientert om den videre saksgangen. Meldingen din sendes til et av Mattilsynets distriktskontor ut fra hvilket postnummer du fyller ut i skjemaet. På bakgrunn av informasjonen du har gitt avgjør distriktskontoret hvordan saken skal følges opp. Bekymringsmeldinger blir behandlet innenfor vanlig kontortid. Gjelder meldingen din en alvorlig dyretragedie som ikke kan vente til neste arbeidsdag, kontakt Mattilsynets beredskapsvakt på telefon 06040. Meldingen din blir registrert i Mattilsynets offentlige journal. Hvis du varsler som privatperson, vil navnet ditt ikke synes i denne journalen. Dersom meldingen din gjelder en privatperson, vil heller ikke navnet på den du melder om, synes i den offentlige journalen. Den som saken angår (den du melder om) vil som regel ha rett til å få vite hvem du er og hva du har varslet om. Hvis andre krever å få se meldingen, vil vi vurdere dette etter reglene i offentleglova i hver enkelt sak." Hentet fra Mattilsynets nettsider.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 I slike tilfeller kan du faktisk politianmelde MT for å ikke følge opp saken. MT har selv pålagt seg og følge opp alle saker, men om dette blir forsømt, så er det brudd på loven og de kan politianmeldes. Veldig bra du tar tak i dette her TS.
Nio Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Kan du sende PM om hvilken butikk det er? Tror jeg vet hvilken du snakker om, men har sett dyremishandling på de fleste dyrebutikker en eller annen gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå