AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Hvordan var det? Både mtp pensum, forelesninger, obligatoriske aktiviteter, semesteroppgaver, vanskelighetsgrad og varighet på eksamen, sosialt...? Setter stor pris på svar!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Nå er det vel akkurat innført eksamen I Trondheim. Tidligere har studentene hatt eksamen ved UiO, som privatister. Eksamen har da vært lik for alle, 6 timer skriftlig eksamen, som regel praktikum dag 1 og teori dag 2. Noen tar ting lett, andre ikke. Uansett er det et profesjonsstudium som har rykte på seg for å være tungt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Trondheim har vel bare bachelor. Kaller vel ikke akkurat det å studere juss... 2
DUX Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Trondheim har vel bare bachelor. Kaller vel ikke akkurat det å studere juss... Åh... Hva kaller du det da? Studere Nanoteknologi? Jeg hadde ikke studert det uten integrert master selv, og selv om det ikke er den 'tradisjonelle' måten å studere det på, så er det fremdeles juss. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Åh... Hva kaller du det da? Studere Nanoteknologi? Jeg hadde ikke studert det uten integrert master selv, og selv om det ikke er den 'tradisjonelle' måten å studere det på, så er det fremdeles juss. Det har du rett i, men man blir jo ikke jurist og da blir det misvisende i forhold til hva man legger i studere juss. Man sier ikke at de som tar medisin grunnfag er medisinstudenter. De som går på bachelor i juss og ledelse, kan ihvertfall ikke sies å studere juss. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Trondheim har bachelorgrad i juss og det har for så vidt andre høgskoler i Norge også. Man blir ikke utdannet jurist av å gå bachelor i juss.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Jeg studerer juss i Kristiansand, bachelor-grad. Så overfører jeg meg til Bergen/Oslo etter 3 år. Hva er problemet? Det er fremdeles juss. Idioter. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Jeg studerer juss i Kristiansand, bachelor-grad. Så overfører jeg meg til Bergen/Oslo etter 3 år. Hva er problemet? Det er fremdeles juss. Idioter. Hvorfor studerer du i Kr.sand da? Mest sannsynlig kommer du hverken inn i Bergen eller Oslo. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå