Gå til innhold

Noen som har studert jus? Helst i Trondheim...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var det? Både mtp pensum, forelesninger, obligatoriske aktiviteter, semesteroppgaver, vanskelighetsgrad og varighet på eksamen, sosialt...? Setter stor pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel akkurat innført eksamen I Trondheim. Tidligere har studentene hatt eksamen ved UiO, som privatister. Eksamen har da vært lik for alle, 6 timer skriftlig eksamen, som regel praktikum dag 1 og teori dag 2.

Noen tar ting lett, andre ikke. Uansett er det et profesjonsstudium som har rykte på seg for å være tungt.

AnonymBruker
Skrevet

Trondheim har vel bare bachelor. Kaller vel ikke akkurat det å studere juss...

• Liker 2
Skrevet

Trondheim har vel bare bachelor. Kaller vel ikke akkurat det å studere juss...

Åh... Hva kaller du det da? Studere Nanoteknologi?

Jeg hadde ikke studert det uten integrert master selv, og selv om det ikke er den 'tradisjonelle' måten å studere det på, så er det fremdeles juss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh... Hva kaller du det da? Studere Nanoteknologi?

Jeg hadde ikke studert det uten integrert master selv, og selv om det ikke er den 'tradisjonelle' måten å studere det på, så er det fremdeles juss.

Det har du rett i, men man blir jo ikke jurist og da blir det misvisende i forhold til hva man legger i studere juss. Man sier ikke at de som tar medisin grunnfag er medisinstudenter.

De som går på bachelor i juss og ledelse, kan ihvertfall ikke sies å studere juss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trondheim har bachelorgrad i juss og det har for så vidt andre høgskoler i Norge også. Man blir ikke utdannet jurist av å gå bachelor i juss.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer juss i Kristiansand, bachelor-grad. Så overfører jeg meg til Bergen/Oslo etter 3 år. Hva er problemet? Det er fremdeles juss.

Idioter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Signerer med hu ovenfor. samme fag ..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer juss i Kristiansand, bachelor-grad. Så overfører jeg meg til Bergen/Oslo etter 3 år. Hva er problemet? Det er fremdeles juss.

Idioter.

Hvorfor studerer du i Kr.sand da? Mest sannsynlig kommer du hverken inn i Bergen eller Oslo.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...