Gå til innhold

Vanlig at ekser gratulerer med giftemål?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min skal kanskje stå for musikken på festen om kvelden i vårt bryllup.. Ser ikke noe problem med det..

Eksen din, ja... Er ikke du 18 eller noe sånt? Og har vært sammen med kjæresten din i flere år? Sier seg selv at det var så seriøst med "eksen" din... :roll:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke uten grunn at en ex er en ex.

Jeg gratulerte ikke barnefaren når han forlovet seg.

Skrevet

Eksen min skal kanskje stå for musikken på festen om kvelden i vårt bryllup.. Ser ikke noe problem med det..

Ikke for å være frekk, men iflg profilen din er du 18 år. I signaturen din står det at du har vært sammen med kjæresten i 4 år og 7 mnd. Du var altså rundt 13 da dere ble sammen? Eksen din kvalifiserer vel knapt til å kalles eks, dere må jo ha vært barn da dere var kjærester... Det blir liksom ikke HELT samme greia...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er sært og unaturlig å fortsatt ( som voksen) ha kontakt med, og omgås en eks, bortsett fra nødvendig kontakt mtp felles barn. Om man er i tenårene og er kompis med eksen blir det noeannet, men som voksen virker det merkelig at man må opprettholde slik kontakt, nesten krampeaktig. Det får meg til å undres på om disse kommer fra et lite sted, der man uansett treffer på hverandre fra tid til tid. På meg virker det som at det å på død og liv skulle ha et så fantastisk forhold til eksen, er for å vise omverdenen hvor forferdelig " voksen " og hvor " narurlig" men opptrer. Det er ikke naturlig.

Skrevet

Nå begynner jeg å tenke på om det bygger på sjalusi, eller om det rett og slett er merkelige krav jeg stiller? Altså at det er vanlig folkeskikk å gratulere med bryllupet, selv om det er ekser?

Jeg syns ikke du bør fundere så mye på dette jeg. At de har en reaksjon i form av ingen reaksjon, er ikke noe bevis på noe som helst hva gjelder disse eksenes tanker og følelsesliv. Det kan hende eksen din er laaaangt over deg, men likevel syns det er litt rart at du nå er en annen manns kone. Det kan hende han er usikker på hva som sømmer seg å si og ikke si, det kan hende han glemte hele greia. Når det gjelder mannen din sin eks så er det det samme med henne. Kanskje hun føler det er usømmelig å drive og kontakte ham nå som han er gift, at hun tenker at da er det kapittelet avsluttet helt og dermed har lukket døren, uten at det ligger noe dramatiske tanker bak. Det kan også selvfølgelig hende at de begge er dypt ulykkelige og er så deprimerte at de ikke orker å gratulere dere i frykt for å knekke helt, men jeg tror forklaringen er mer naturlig og enklere enn som så. Dere er kanskje ikke lenger så viktige for dem, de har lagt dere litt lenger vekk i kartoteket, og dere havnet kanskje lenger bak etter giftemålet, naturlig nok :)

BTW: Gratulerer! :)

Gjest MorAase
Skrevet

Nå begynner jeg å tenke på om det bygger på sjalusi, eller om det rett og slett er merkelige krav jeg stiller? Altså at det er vanlig folkeskikk å gratulere med bryllupet, selv om det er ekser?

Hverken mer eller mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp blitt gift, og har en god del kontakt med min eks, da han er far til mine to barn. Både på foreldremøter i barnehagen, skolen osv.. Vi må jo samarbeide nokså tett, og prater derfor endel sammen. Mest "profesjonelt" ift. barna.

Det var foreldremøte på skolen bare noen dager etter bryllupet. Vi ble sittende sammen, og måtte bl.a. signere på noen papirer. Jeg skrev under med mitt nye etternavn. Det forundret meg at han ikke gratulerte meg, eller kommenterte giftemålet i det hele tatt. Vi var jo tross alt et par i syv år og har to barn sammen.. Skuffer meg litt.

Også mannens eks har vel heller ikke kommentert giftemålet. Da hun måtte signere på noen papirer ifm. bryllupet, har hun kuttet kontakten helt. Hun gratulerte bl.a. alltid ham med dagen via facebook, men ikke etter bryllupet.

Why do you even care??? *sukk* Hvis man sier noe er man frekk og innpåsliten, og hvis man holder kjeft er man sjalu...

Råder deg til å nyte din nye mann og ikke tenke så mye.

AnonymBruker
Skrevet

men... hva har dette med denne saken å gjøre?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...