Gå til innhold

Strippeklubber i Oslo selger egentlig østeuropeiske horer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=10061290

Jeg vet at det er jenter som blir med på hotellrom for å ha sex. Eller de lar kundene ta dem på intime steder, fingre dem og slikt. Senest i forrige uke var det ei som ga en gjest en avsugning, forteller en av jentene, som vil være anonym.

Det hevdes, fra både tidligere strippere og to tidligere sjefer ved en av Oslos klubber, at det heller ikke er uvanlig at kundene tar med seg jenter hjem.

- Først lot vi kundene sitte igjen etter vanlig stengetid, om de fortsatt bladde opp store penger. Men det ville jo vært katastrofe om skjenkekontrollen kom og så det. Det var derfor klubben begynte å la kundene leie med seg jentene hjem. Jeg spurte ikke, men det er ikke så vanskelig å tenke seg hva de kanskje ville ha dem til, klokken 4-5 på natten, sier den tidligere daglige lederen til VG Nett.

Kildene i dokumentaren hevder at en svært stor del av inntekten til de som jobber på strippeklubbene, kommer fra å få kundene til å kjøpe alkohol til dem og seg selv. Det medfører, ifølge de tre stripperne i filmen, at det misbrukes svært mye alkohol i miljøet.

- Det var det verste, syntes jeg. Jenter i starten av 20-årene, som måtte drikke seg stup fulle hver eneste kveld. Det var et fast mønster i det. Etter noen måneder begynte de med kokain og annen narkotika ved siden av. Noen holdt i noen måneder, noen holdt i flere år. Men jeg har ikke tall på hvor mange jenter jeg så møte veggen. De ender opp som vrak, sier den tidligere daglige lederen.

Fortsetter under...

Gjest Gjest

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10061433

Høyres justispolitiske talsmann, stortingsrepresentant Andrè Oktay Dahl, sier til VG Nett at han har hørt rykter om tilstandene i miljøet tidligere.

- Norge er et rikt land med åpne grenser. De mørkere miljøene vil alltid finne måter å etablere seg og tjene penger på. Det er dette enda et bevis på, mener han.

Han reagerer på påstandene om jenter som føler seg presset til å gå stadig lenger med gjestene på klubbenes bakrom, og krever at regjeringen kommer på banen:

- Regjeringen må inn å evaluere dette nå. Jeg tar det som en selvfølge at de følger opp denne saken nå.

Høyre stemte imot de gjeldene lovene mot sexkjøp. Oktay Dahl mener det viser seg som en stadig bedre avgjørelse.

- Vi har advart mot dette før. Miljøet blir tøffere, kampen om kundene blir hardere, og kyniske bakmenn blir smartere. Vi mener jo derfor at vi bør fjerne sexkjøp-loven, og heller kjempe mot det vi kan få kontroll over - som er bordell- og hallikvirksomhet. Sexkjøp-loven skaper bare nye lukkede måter å selge sex på, som det dere skriver om nå, sier han.

I lys av dette så er det kanskje en idé å fjerne sexkjøp-loven som Oktay Dahl foreslår?

• Liker 1
Gjest Gjest

Ottar-kvinnenes logikk er noe jeg stadig blir fascinert av...

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1018/subcat1018/thread242388/

Problemet med sexkjøpsloven er (slik jeg ser det) at den kun forbyr kjøp av sex og ikke salg av sex. Den har med andre ord et nedlatende og ulikestilt forhold til kvinners intellekt og evne til å ta selvstendige valg. I stedet behandler loven henne som et umyndig og uselvstendig individ som har behov for beskyttelse, omtrent på linje med barn og andre som ikke kan ta vare på seg selv og beskytte sin egen integritet. Dersom man virkelig hadde villet prostitusjon til livs, burde man i det minste forbudt både kjøp og salg av sex.

Sexkjøpsloven er, slik den fungerer i dag, kun en slags halvveis intensjon om å gjøre noe med prostitusjonen i Oslo, en aktivitet det slett ikke er full enighet om å anse som kriminell i seg selv, verken blant kvinner eller menn. Mens store deler av den organiserte kvinnebevegelsen velger å lukke øynene for de faktiske forhold, har Pro-senteret direkte kontakt med reelle prostituerte, deres hverdag og utfordringer (problemer). De prostituerte forsvant tydeligvis ikke med loven om forbud mot kjøp av sex.

Gjennom sexkjøpsloven gjør derfor store deler av den organiserte kvinnebevegelse på mange måter (uforvarende) felles sak med konservative religiøse menn.

AnonymBruker

Ottar-kvinnenes logikk er noe jeg stadig blir fascinert av...

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1018/subcat1018/thread242388/

Ottar er ikke en feministisk organisasjon. Det er noen psykopater som leder den organisasjonen. De forsøkte blant annet å kuppe 8 mars parolen i år med "legg ned pro senteret" som parole. Det ble nedstemt nå i mandags av kvinnefronten.

Se: kvinnefronten.no nyheter om parolemøtet

8.mars-markeringer.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...