Gå til innhold

Farge hvite roser blå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier: har noen prøvd å farge hvite roser blå? Har lest at det går an å ha hvite roser i vann som er farget blått med konditorfarge, og de da vil bli blå av vannet. Har noen bilder? Ble det bra? :)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten farget jeg nelliker ved å helle blekk i vannet. Har dessverre ingen bilder, men det går an :) det ble fint mønster i bladene

Skrevet

Jeg får skikkelig Alice In Wonderland-følelse av denne tråden :fnise:

Skrevet

Jeg så blå orkideer i en blomsterbutikk, kjøpte ikke for de kostet så mye samt at fargen ville jo forsvinne etterhvert. De hadde sprøytet inn blåfarge i stilken nær blomsten :)

Har ikke prøvd konditorfarge, men har hørt det skal gå.

Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg så blå orkideer i en blomsterbutikk, kjøpte ikke for de kostet så mye samt at fargen ville jo forsvinne etterhvert. De hadde sprøytet inn blåfarge i stilken nær blomsten :)

Har ikke prøvd konditorfarge, men har hørt det skal gå.

Er alle blå orkideer fake? Jeg så nylig noen mørkeblå og det gikk litt over i lilla. De var nydelige. Men er de fake?

Skrevet

Er alle blå orkideer fake? Jeg så nylig noen mørkeblå og det gikk litt over i lilla. De var nydelige. Men er de fake?

Etter det jeg kan finne på internett så er alle de helt blå orkideene som selges i butikker fake. Om de er litt lilla så kan det være at de er ekte, men du ser det om de har sprøytet inn farge i stilken. En orkide som er farget vil ikke være blå neste gang den blomstrer :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg har dessverre ikke bilder, men mine ble veldig bra! Bare ha litt konditorfarge/fargegele i vannet, la det stå et døgn eller så, så ordner det seg. Om du vil gjøre rosene ekstra spesielle, går det an å splitte stemmen, og ha hver halvdel i en egen vase med farget vann, evt. en hvit. Da blir rosebladene tigermønstrete!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...