mammamora90 Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Hvordan høres rotter som går på loftet ut? Jeg sitter nå hjemme hos mamma og pappa på det gamle rommet mitt for å lese til eksamen, men så begynte jeg å høre noe risling og rasling oppå loftet. Høres ut som det er et dyr som løper rundt omkring, har hørt det før og sakt ifra til mamma og pappa men de mener at ¨nei de har ikke rotter, må være en katt som går oppå taket¨.. Men nå så hørtes det litt bedre ut enn tidligere. Og jeg mener det umulig kan høres så godt at en katt springer rundt på taket?
paddington Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som mus på loftet, de lager utrolig høy lyd til å være så små.... Mus på loftet er jo nokså vanlig, mer vanlig enn rotter ihvertfall. 1
loffen Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som mus ja. De gnager på ting, så ta en tur opp dit og se om du finner spor etter den. Vi hadde en liten mus på loftet en gang, og den laget masse støy og ødela en hel del ting på kort tid. Kjøpte felle og det tok en dag, så var den død. :gjeiper:
Moscato Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som mus ja. De gnager på ting, så ta en tur opp dit og se om du finner spor etter den. Vi hadde en liten mus på loftet en gang, og den laget masse støy og ødela en hel del ting på kort tid. Kjøpte felle og det tok en dag, så var den død. :gjeiper: Ikkje berre gneg dei, men dei bæsjar òg. Masse! Og bæsjen ligg ofte endå meir over alt enn gnagespora gjer. Sjå spesielt langs veggar og andre kantar, for dei likar best å gå inntil ting (i staden for å springe tvers over golvet).
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Jepp, vi har et gammel hus som vi bruker som hytte og noen deler av huset kommer musa seg inn. Mengden av avføring er helt enorm. Dessuten, er det rotter vil avføringen være større. Musene holder særlig til på et rom på loftet over mitt soverom. Rommet er ikke i bruk og det har ligget litt div. planker ol. der. En kveld bråkte det sånn at jeg var helt sikker på at det var et stort dyr eller menneske der oppe. Var alene, så måtte få noen med meg opp dagen etter. Bare mus, men de rakkerne har greid å dra/dytte disse treplankene bortover gulvet. Bruk feller. Jeg foretrekker de nye typene i plast, får da slipper du å ta i musa. Kjøpte noen sånne museskremmere fra Clas Ohlson som lager en pipelyd, men det virker ikke noe særlig, men lar de stå i likevel. Ellers sies det at musene ikke liker lukten av eier, så pleier å legge det ut utenfor og sette i krukker inne. Det beste er å prøve å finne ut hvor de kommer inn, men i slike gamle hus er det nesten umulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå