Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sett det forskjellige plasser nå, og må si at jeg reagerer på dette.

Det jeg reagerte mest på var fra et barnehjem i Brasil, der det var bilde av ei dame sammen med nakne gutter på 4-6 år i en stue.

Syns ikke det er bra! Hun har sikkert selv barn og ville nok aldri lagt ut bilder av dem i en slik situasjon.

Det er som om de ikke er like mye verdt. :tristbla:

Tror ikke de har tenkt over det, og selvfølgelig er alt bare godt ment. Det er jo fantastisk at folk hjelper!!

Jeg har så lyst å si noe, gjøre oppmerksom på det, men kanskje det bare er meg som reagerer?

Hva mener dere?

Endret av Rakel
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nakne barn hører ikke hjemme på FB. Send en hyggelig melding til henne og gjør henne klar over det. Er ikke sikkert at hun har tenkt over det.

AnonymBruker
Skrevet

Uff ja, i de gamle "Mormor og de åtte ungene"-filmene så løp de minste barna rundt nakne. Huff, jeg grøsser bare jeg tenker på det! Tenk på alle de pedofile som har sittet og sett på de filmene og kost seg!

• Liker 2
Gjest Madelene1
Skrevet

Uansett om det er på et barnehjem, fosterhjem, eller hjemme hos mor og far, så passer det seg IKKE å legge ut nakenbilder av sine eller andres barn!

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av datteren min naken, ikke en gang med bare skuldre, så nei - jeg synes ikke det er greit. Send henne en melding og gjør henne oppmerksom på det, uten å være uhøflig eller frekk :)

Skrevet (endret)

Jeg legger ikke ut bilder av datteren min naken, ikke en gang med bare skuldre, så nei - jeg synes ikke det er greit. Send henne en melding og gjør henne oppmerksom på det, uten å være uhøflig eller frekk :)

Synes du ikke det er helt(edit: mente litt, men skrev et annet ord da jeg ble snakket til mens jeg skrev :kjefte: ) hysterisk?

Endret av Niennas
  • Liker 2
Skrevet

Synes du ikke det er helt(edit: mente litt, men skrev et annet ord da jeg ble snakket til mens jeg skrev :kjefte: ) hysterisk?

Nei, jeg har bekjente som har opplevd veldig ubehagelige ting etter å ha delt bilder av barn med bare skuldre. Uten at jeg vil utdype det noe mer.

Gjest anonym
Skrevet

Bilder av barn har ingenting på FB å gjøre ! Hverken med eller uten klær.Den dagen de er gamle nok til å bestemme dette selv, så ok.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er så fælt og stygt med nakne barn?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller du som ikke klarer å forstå hvor utsatte bildene du legger du av datteren din faktisk er.

Pedofile tenner på barn, ikke bare en naken barnerumpe, men barn generelt.

Det er en svært god forhåndsregel og ikke legge ut bilder som viser barn på internett (du er sikker litt for ung til å forstå hvorfor), men du har ingen kontroll på bildene dine, selv ikke med lukket facebook profil ol.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Det jeg reagerte mest på var fra et barnehjem i Brasil, der det var bilde av ei dame sammen med nakne gutter på 4-6 år i en stue.

Syns ikke det er bra! Hun har sikkert selv barn og ville nok aldri lagt ut bilder av dem i en slik situasjon.

Tror ikke de har tenkt over det, og selvfølgelig er alt bare godt ment. Det er jo fantastisk at folk hjelper!!

Jeg har så lyst å si noe, gjøre oppmerksom på det, men kanskje det bare er meg som reagerer?

Hva mener dere?

Hvis du ikke tørr å ta det opp med henne, så er det bare å rapportere bildene til facebook og så vil de bli fjernet da de tydelig bryter med facebooks regler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere?

Ingen ting forbauser meg ang hva folk legger ut på fb.

I Norge er det forbudt å offentligjøre mindreårige som har tilknytning til bvistutisjoner osv. Send mld til fb

Gjest O___o
Skrevet

Kommer an på bildet/ kontekst for min del.

Synes det er leit folk har så hetta for pedofil - at alt i hverdagen må tilrettelegges sånn at ingen kan ha noen form for tanke om at det kan foregå.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel heller du som ikke klarer å forstå hvor utsatte bildene du legger du av datteren din faktisk er.

Pedofile tenner på barn, ikke bare en naken barnerumpe, men barn generelt.

Det er en svært god forhåndsregel og ikke legge ut bilder som viser barn på internett (du er sikker litt for ung til å forstå hvorfor), men du har ingen kontroll på bildene dine, selv ikke med lukket facebook profil ol.

Det kan godt hende, men jeg snyes at det er litt merkelig at man synes det er greit å legge ut bilder av barna sine på nettet, men de kan ikke en gang ha bare skuldre...? Men igjen, det er meg. Neala har sagt at hun ikke vil forklare nærmere, det er sikkert litt lettere å forstå hvorfor hvis det ikke hadde blitt tatt så ut av kontekst.

Skrevet

Poenget mitt er at alle hadde reagert dersom ei mor la ut bilder av barna sine nakne!

Så hvorfor er det greit at bilder av barn fra hjelpeorganisasjoner og barnehjem nakne blir lagt ut?

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne så er det like galt som at man legger ut bilder av egne barn nakne. I mine øyne er dette kort og greit ikke noe man gjør.

• Liker 1
Skrevet

Bilder av barn har ingenting på FB å gjøre ! Hverken med eller uten klær.Den dagen de er gamle nok til å bestemme dette selv, så ok.

Helt enig. Ikke bare av frykt for pedofili, misbruk av bildene ect. men også av respekt for at også barn har et privatliv. De trenger ikke å eksponeres for de 200+ vennene til de som er på lista til mor eller far, det er bare unødvendig.

• Liker 2
Gjest Mamma
Skrevet

Helt enig. Ikke bare av frykt for pedofili, misbruk av bildene ect. men også av respekt for at også barn har et privatliv. De trenger ikke å eksponeres for de 200+ vennene til de som er på lista til mor eller far, det er bare unødvendig.

Enig ! Kommer aldri til å legge ut bilder av mine gull ... Familie og nære venner får bilder på vanlig "gammeldags vis" , tilsendt til dem som ønsker det.

Gjest Vettel
Skrevet

Jeg har noen bilder av mitt barn på FB, men profilen er helt lukket, og mange av de på vennelisten får ikke se bildene mine i det hele tatt.

Naken bilde har jeg ikke lagt ut, barnet får legge ut søte bilder fra da h*n var baby selv, eller la være. Tror ikke jeg har tatt så mye nakenbilder heller, og det er ikke fordi jeg er redd pedofile (de finner sine ofre uansett), men fordi det ikke er så interessant.

TS: Send melding til dama, eller rapporter til FB. Barn på barnehjem er eksponert nok, de skal ha like mye privatliv som alle andre barn.

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Jeg har noen bilder av mitt barn på FB, men profilen er helt lukket, og mange av de på vennelisten får ikke se bildene mine i det hele tatt.

Til alle som legger ut bilder av sine barn på FB : les punkt 2.1

Til de som tror det er greit som lenge de slettes, les punkt 2.2

https://www.facebook.com/legal/terms

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...