AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har lenge hatt mye slim i avføringen, i sikkert et år nå. Har aldri tenkt noe over det, regnet med at det var normalt. Etter at jeg har søkt en del på nettet nå de siste dagene, har jeg funnet ut at det ikke er så veldig normalt? Jeg er ikke allergisk mot noe som jeg vet om, spiser helt normalt, trener et par ganger i uken og alt er ellers greit. Problemet mitt er at før jeg går på do, har jeg ofte litt vondt i magen og en del luft. Når jeg da går på do, kommer det ofte ut slim, noen ganger bare slim. Hvis jeg ikke går på do og "får slimet ut", har jeg veldig mye luft i magen. Hvis jeg ikke får ut det her slimet (eller avføringen) med en gang jeg står opp på morgenen (f.eks ikke har tid til å gå på do før jeg skal på jobb), går jeg rundt hele dagen og har litt vondt i magen. Virker tydeligvis som at dette ikke er helt sånn som det skal være. Er dette normalt/unormalt? Hvis det ikke er normalt, hva kan det være?
Sugerøret Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 kan være intoleranse,melk eller annet.Eller cøliaki. Ville kontaktet lege for vidre undersøkelser
Gjest loler Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har også masse slim.. ofte kommer det slim i stedet for avføring... ekkelt.. har sjekka meg på sykehuset med et kamera i ...ja,du veit... og de fant ikke noe galt annet enn at det kunne være irritabel tarm
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har også masse slim.. ofte kommer det slim i stedet for avføring... ekkelt.. har sjekka meg på sykehuset med et kamera i ...ja,du veit... og de fant ikke noe galt annet enn at det kunne være irritabel tarm har du hatt det lenge? tror jeg har hatt det i hvertfall et år.. bør jeg gå til lege? får man noe medisin mot irritabel tarm, eller går det bare av seg selv?
Gjest loler Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har hatt det lenge.. hatt det i hvertfall to år... legen sa at om det kom blod måtte jeg kontakte legen... men irritabel tarm har ingen medisiner.. de mener det er psykisk, stress osv som forårsaker det.. ikke veit jeg, men jeg er rimelig lei av magen min.. men om du ikke har gått opp eller ned i vekt, og heller ikke har andre "farlige" plager med det, tror jeg ikke du trenger å kontakte lege.. nen dette er noe du må kjenne etter selv
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Jeg hadde liknende symptomer, mye slim og mye vondt i magen. Jeg tok bilde av slimet og hadde med til legen. Hun så litt forstyrret ut og sa at det var klart jeg skulle undersøkes nærmere. For min del var det "bare" laktoseintoleranse. "Bare" fordi det ikke er farlig, men litt slitsomt å skulle styre utenom vanlig melk hele tiden. Symptomene kan skyldes skumle saker, og derfor syns jeg du skal sjekke det hos legen din. Samtidig, du har jo hatt det lenge, og hadde det vært farlig ville du sikkert vært skikkelig syk nå. Sånn sett kan du jo puste rolig.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Det kan være alt fra irritabel tarm, laktose eller glutenintoleranse, candida sopp... For mye inntak av sukker og gjær om man har noe av det ovenfor forverrer det enda mer om man først plages...j
Gjest inox Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Det kan være alt fra irritabel tarm, laktose eller glutenintoleranse, candida sopp... For mye inntak av sukker og gjær om man har noe av det ovenfor forverrer det enda mer om man først plages...j Bare legger til fruktoseintoleranse til denne lista
Gjest Lolo24 Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har aldri hatt det før, inntil jeg begynte å spise druer, først da kunne jeg se antydning til det.
Siri L. Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Jeg hadde slim i avføring i mange år, og hard avføring, og mange-små-klumper-sammen-avføring. Dette forsvant som dugg for solen da jeg la om kostholdet. Jeg utelot sukker og gluten, blant annet. Det er hva vi spiser som skaper avføringa vår! Vi er nødt til å spise mat vi fordøyer for at vi skal få i oss næring og ikke bli sjuke. Fjern alle ting fra kostholdet som vanligvis gir plager (som nevnt i innlegg over her). Du kan enten leve sånn videre eller innføre én ting en periode for å se om avføring endres. Test ut hver matsort slik så er det mulig du finner ut hva som bør være ditt kosthold. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå