AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Har en tvil som gnager mer og mer, men er usikker på om den er realistisk. Altså, hadde sex med Y den 13 og hadde deretter sex med X den 18. Første dag av siste mens var den 11, altså to dager før sex med Y. Var akkurat ferdig med mensen da jeg hadde sex med X. Y er sterilisert, og det er derfor jeg lurer på om det er realistisk å tenke at han kan være far? Synspunkter?
Gjest SnowLeopard Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Er vel bare en farskapstest som kan gi noe helt sikkert svar på det. En sterilisert mann skal jo i utgangspunktet ikke kunne bli far, men det har jo skjedd med flere.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Sjansen er absolutt størst for at det er X som er far, men du burde nok tenke på en dna-test når barnet kommer likevel.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Barnet har kommet. X er offisielt far. Men hvor stor er sannsynligheten for å bli gravid andre dag av mensen?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Sjansen er veldig liten, og enda mindre om du har en syklus på mer enn 25 dager. Hvis du har 25 dager, og har el 17 dager før mens (altså så langt unna som mulig innen normalen), så har du el på dag 8. Da må du også ha gode forhold i livmoren, OG mannen bør ha ganske god sædkvalitet for at det skal klaffe på dag 3. Med helt optimale forhold fra mannens og kvinnens side kan du faktisk bli gravid med sex 7 dager før eggløsning, men det er veldig, veldig uvanlig, og da snakker vi ihvertfall om fullstendig mislykket sterilisering. Det er ikke vanlig at sædcellen kan leve mer enn 5 dager. Rotete forklart, håper du skjønte hva jeg prøvde å skrive. 2
Gjest SnowLeopard Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Det blir bare spekulasjoner hvor stor sannsynligheten er her og der. Ta en test, og finn det ut.
Inx Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Har X vedgått farskapet? I så fall er han faren i lovens øyne allerede, det kan selvsagt endres ved dom, men det er jo litt av en prosess vil jeg tro?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Haha Så jævli bra!! Bruk hodet... Problemet her er vel at det er for mange som har brukt hodet. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Har X vedgått farskapet? I så fall er han faren i lovens øyne allerede, det kan selvsagt endres ved dom, men det er jo litt av en prosess vil jeg tro? Selv om "loven sier det" må vel dette kalles både å lure far og barn.
Inx Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Selv om "loven sier det" må vel dette kalles både å lure far og barn. Sant nok, men det er muligheter for å bestride farskapet og kreve DNA test og få dom på det, det er bare det at det er litt av en prosess http://www.lovdata.no/all/hl-19810408-007.html kapittel 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Altså X har erkjent farskapet. Har nevnt dna test for ham et par ganger, men han ser ikke vitsen. (Men så vet han heller ikke om Y) Vi har aldri vært sammen, men hatt et forhold over tid. Det ville jo vært naturlig at han ba om test, men det har han altså ikke gjort, og benekter også at han føler han trenger det. Han er ingen god far, og det er muligvis derfor jeg føler så sterkt på dette. Usikker på om jeg skal be han om en test eller ikke, eller om dette bare er oppspinn i mitt hode.
Tiarra Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 I følge eggløsningskalkulatorene, så kan ikke Y være faren, uansett om han er sterilisert eller ikke. Du skal også ha en ganske så kort syklus og som nevnt manne svært god sædkvalitet for at unnfangelse i det hele tatt skjer den 18 også. Rett meg om jeg bommer fulstendig, gikk tom for snus så hode er ikke helt godt
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tror du kan ta det helt med ro. X er helt sikkert pappaen
Inx Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tror du kan ta det helt med ro. X er helt sikkert pappaen Helt sikkert er det jo ikke. Det beste ville vært å få avklart det ved en DNA test, hvis begge to går med på det...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 I følge eggløsningskalkulatorene, så kan ikke Y være faren, uansett om han er sterilisert eller ikke. Du skal også ha en ganske så kort syklus og som nevnt manne svært god sædkvalitet for at unnfangelse i det hele tatt skjer den 18 også. Rett meg om jeg bommer fulstendig, gikk tom for snus så hode er ikke helt godt Takk for svar! Har nok kort syklus. Hadde kun sex disse to gangen hele md, så det må ha skjedd den 18. Men selvfølgelig det kan jo ha skjedd et par dager senere da sædcellene kan leve noen døgn.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Sjansen er veldig liten, og enda mindre om du har en syklus på mer enn 25 dager. Hvis du har 25 dager, og har el 17 dager før mens (altså så langt unna som mulig innen normalen), så har du el på dag 8. Da må du også ha gode forhold i livmoren, OG mannen bør ha ganske god sædkvalitet for at det skal klaffe på dag 3. Med helt optimale forhold fra mannens og kvinnens side kan du faktisk bli gravid med sex 7 dager før eggløsning, men det er veldig, veldig uvanlig, og da snakker vi ihvertfall om fullstendig mislykket sterilisering. Det er ikke vanlig at sædcellen kan leve mer enn 5 dager. Rotete forklart, håper du skjønte hva jeg prøvde å skrive. Takk takk! Nå ble jeg lettet. Har kort syklus, ca 26 dager, men kan jo ikke være helt sikker på at den ikke var kortere. Hadde rotet litt med angrepiller i mndene før unnfangelse.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #18 Skrevet 6. mars 2012 Helt sikkert er det jo ikke. Det beste ville vært å få avklart det ved en DNA test, hvis begge to går med på det... ja, men som nevnt så har jeg nevnt det et par ganger for han, men ønsker ikke å si at det faktisk er en mulighet. Men mulig jeg bare må gjøre det for å få fred.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #19 Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor tar dere ikke bare testen så slipper dere å anta og spekulere? Hadde jeg hatt den minste tvil ville jeg tatt testen, hvis ikke hadde det plaget meg resten av livet.
Anglofil Skrevet 6. mars 2012 #20 Skrevet 6. mars 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå