Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg skal på alternativ messen neste helg i Bergen. Lurte på å ta en healing, evt. snakke med noen om min dødsangst. Jeg er litt skeptisk til sjamanisme og åndeopplegget der, men sånn aura foto og healing greier virker helt ok å prøve.

Noen som kan anbefale noen? Har mye døsdangst og spørsmål om hva som skjer etter døden, så hadde vært fint å gå til en der som kan si noe om hva som kan skje.

Har ikke lyst til å høre fra noen spydige her inne om at "jammen, etter døden dør vi bare, da er det slutt" også videre. Spar dere! Jeg tror ikke det, og jeg spør ikke hva dere tror, jeg vil bare høre om noen vet om noen bra folk jeg bør oppsøke på messen. OK?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-) Jeg var på messen i Lillestrøm i noevmber, er vel nokså det samme..?Det var såååå masse forskjellig man kunne se på der inne. Gikk i timesvis og snakket med forskjellige healere og sånne som selger steiner som skal bringe lykke osv. Skikkelig spennende!

Hun ene jeg var med ble spådd, kanskje du kan prøve å snakke med en "spåkone/mann"? Det er sikkert bare å prøve seg frem der inne, finnes helt sikkert noen som kan snakke med deg :-)

Ønsker deg lykke til uansett!

Klem fra Vimsi

AnonymBruker
Skrevet

Kvakksalveri, jeg er overbevist om at det er det det er. De utnytter folk som er svake og/eller er i desperat søken etter mening.

Jeg sier ikke at du ikke skal gå på messen, jeg vurderer nesten å gå selv. Det jeg sier er: Ikke ta fram lommeboken før de kan bevise/argumentere for at metodene deres er effektive. Husk at dette er mennesker som først og fremst er ute etter å tjene penger. Det kan være gøy å utforske "den andre siden", og nysgjerrighet og søken er alltid bra, det eneste jeg sier er: Pass på lommeboken din, det er den de har størst interesse av.

Også verdt å merke seg er definisjonen av alternativ medisin: Alternativ medisin er medisin som ikke har noen påvist/dokumentert effekt. Hvis en behandlingsmetode viser seg å være effektiv, og dette kan demonstreres, kalles det ikke lenger alternativ medisin, men medisin.

• Liker 9
Skrevet

For alternativsvindlerne er hva som helst greit. Hele denne messen viser hvor ufattelig kynisk alternativbransjen er, og hvor ufattelig naive kundene deres er.

• Liker 1
Skrevet

For alternativsvindlerne er hva som helst greit. Hele denne messen viser hvor ufattelig kynisk alternativbransjen er, og hvor ufattelig naive kundene deres er.

Jeg liker veldig godt å gå på alternativmesse. Hvorvidt det finnes svindlere der får være opp enhver. Mye er reellt også. Jeg regner med at om man ikke liker slikt/ikke tror på dt så bruker man ikke penger der heller. Jeg bruker penger, og får mye tilbake. Forøvrig finnes det andre andre som selger musikk, engler, røkelse, smykker, hudpleieprodukter, for ikke å snakke om naprapater og massører.

Jeg føler meg ikke naiv, jeg går derifra lykkelig og med bedre selvtillit, så jammen kan de visst å heale også, selv om det ikke var det jeg kjøpte meg i utgangspunktet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt å gå på alternativmesse. Hvorvidt det finnes svindlere der får være opp enhver. Mye er reellt også. Jeg regner med at om man ikke liker slikt/ikke tror på dt så bruker man ikke penger der heller. Jeg bruker penger, og får mye tilbake. Forøvrig finnes det andre andre som selger musikk, engler, røkelse, smykker, hudpleieprodukter, for ikke å snakke om naprapater og massører.

Jeg føler meg ikke naiv, jeg går derifra lykkelig og med bedre selvtillit, så jammen kan de visst å heale også, selv om det ikke var det jeg kjøpte meg i utgangspunktet.

Dyrebeskyttelsen, kirkens sos, røde kors og andre aktører har også stands på messen. Det er ikke "bare" alternative folk. Det er mye rart der men mye bra også. Er enig med at når man går derfra så er man ti kg lettere og har fått håp. Hvis det hjelper de som trenger det, hva er så problemet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hjelper de som trenger det, hva er så problemet?

Et problem som oppstår med jevne mellomrom er at de dør fordi det egentlig ikke hjelper dem selv om de tror det, og at de ikke går til lege som kunne gitt medisiner som hjelper i virkeligheten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et problem som oppstår med jevne mellomrom er at de dør fordi det egentlig ikke hjelper dem selv om de tror det, og at de ikke går til lege som kunne gitt medisiner som hjelper i virkeligheten.

Dette er jo selvsagt ikke bra. Det foreligger regler om at alle som utøver alternativ medisin ikke skal love helbredelse og at de skal anbefale vanlig medisin i tillegg. Det er jo noe enhver må finne ut av og ta sjansen på. Man må nesten tenke litt selv.

AnonymBruker
Skrevet

Man må nesten tenke litt selv.

Nå snakker vi jo om folk som går på altnernativmesse...

(Kunne ikke dy meg, ta det som en spøk :fnise:)

• Liker 5
Skrevet

Det finnes mange flinke folk og organisasjoner på Alternativmessen som er interessert i andre ting enn å tjene penger på angsten din (noe flere av aktørene dessverre ofte er.) Et tips er derfor at hvis en samtale er gratis, da har personen oftest et oppriktig ønske om å hjelpe.

Som en bruker ovenfor sier: Røde kors, kirkens SOS og Den norske kirke er aktører med gratis og profesjonell veiledning i slike spørsmål. De lover neppe gull og grønne skoger, men vil til gjengjeld gi deg sin fulle oppmerksomhet og har mulighet for å tilby videre veiledning også etter alternativmessen. Gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Nå snakker vi jo om folk som går på altnernativmesse...

(Kunne ikke dy meg, ta det som en spøk :fnise:)

Jeg går på alternativ messen, betaler gjør jeg og. Men hadde jeg blitt syk hadde jeg brukt knollen.

• Liker 3
Skrevet
Mye er reellt også.

Ikke av det "alternative".

Skrevet

Ikke av det "alternative".

Joda, det også

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt å ødelegge tråden din altså, men vil bare advare sterkt mot et spesifikt selskap. Det er noe som kaller seg "world of yum" som eies av noe som heter "cooking with monkey". Dette selskapet er eid av en gjeng som har stått bak og blitt dømt for flere pyramidesvindler tidligere. De sier de søker folk som skal spre budskapet og tjene massevis av penger med å jobbe hjemmefra, men det er nok en pyramidesvindel.

Ville bare si fra om det, og så skal jeg liste meg ut av tråden igjen, skeptiker som jeg er :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...