CherryBlossom Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 I følge oppskriften (scampi på toast med ostekrem), skal jeg steke baguett-biter i pannen etter at jeg har gnidd dem inn med hvitløk (kuttsiden av et halvt hvitløksfedd) og penslet dem med smør. Problemet er at jeg ikke synes de smaker hvitløk når jeg gjør det på denne måten... Er det noen som har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Dette lurer jeg også på. Det smaker aldri nok hvitløk!
LeaMichele Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Du kan jo blande hvitløken sammen med smøret, typ hvitløkssmør. Eller bare gni hvitløken over etterpå, etter du har stekt dem i panna.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 når jeg lager brushetta pleier jeg å: først riste skivne med olivenolje litt i ovnen, ta dem ut, gnikke dem inn med hvitløk og deretter steke dem ferdig. Føler hvitløken setter seg mye bedre da. Kanskje du kan prøve det?
CherryBlossom Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2012 Du kan jo blande hvitløken sammen med smøret, typ hvitløkssmør. Eller bare gni hvitløken over etterpå, etter du har stekt dem i panna. Ja? Har tenkt på begge deler. Hvis jeg presser feddet og smører det på med smøret, var jeg redd det ville bli svidd hvitløk, men det går kanskje bra? Kanksje jeg skal steke brødene litt først og så smøre på blandingen og ha det tilbake i pannen?
CherryBlossom Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2012 når jeg lager brushetta pleier jeg å: først riste skivne med olivenolje litt i ovnen, ta dem ut, gnikke dem inn med hvitløk og deretter steke dem ferdig. Føler hvitløken setter seg mye bedre da. Kanskje du kan prøve det? Ja, det kan jeg prøve på!
CherryBlossom Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2012 Du kan jo blande hvitløken sammen med smøret, typ hvitløkssmør. Eller bare gni hvitløken over etterpå, etter du har stekt dem i panna. Hvis jeg skulle lage det som hvitløksbørd - blander jeg da hvitløk med kaldt smør, smører på skivene og har dem i oven? Eller må jeg riste dem litt først? Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå