Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg er i 7.prøvemåned, og denne gangen var jeg ganske sikker på at vi hadde truffet eggløsningen. Jeg har hatt sykluser på 28-35 dager, men de siste månedene har de vært på 28-29 dager. Denne måneden kom det ingen mens etter 28 dager, og etter 35 dager tok jeg en test som var negativ. Men mensen har uteblitt - helt til i dag, 12 dager på overtid. Hvordan kan det skje hvis jeg hadde eggløsning for 4 uker siden? Kommer ikke mensen alltid ca 14 dager etter eggløsning? Noen som har opplevd liknende,eller som kan svare meg på hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, mensen kommer alltid 11-16 dager etter eggløsning (såfremt man ikke er gravid, selvsagt), så du har vel noen alternativer.

1) Du bomma på eggløsning, og den var senere enn du trodde.

2) Du hadde ikke eggløsning, og dermed ikke "orntlig mens" - men blod som samles opp i mellom syklusene (tror dette ligger langs livmorveggene elns, husker ikke sikkert).

3) Du var gravid, og hadde en spontanabort.

Dette skjedde meg en gang i min prøveperiode, jeg tok ikke mindre enn 3 tester og var kanonforbanna og deppa når mensen kom. En gang senere "hoppet" kroppen min over en hel syklus, men da var jeg forberedt og bare forbannet den dumme kroppen min litt etter graviditetstest nummer 2...

Du får uansett ha lykke til med prøvinga!

Gjest lilletroll
Skrevet

Og noen ganger henger jo mensen seg opp fordi man håper så veldig (eller gruer tilsvarende:))

Skrevet

Lilletroll: Mensen kan faktisk ikke henge seg opp hvis eggløsningen har vært der. Mens kommer punktlig den - alltid (hvis man ikke er bfruktet) - men egglsøningen derimot kan henge seg opp om man stresser eller er nervøs. Gammel myte det der.12

Skrevet

Hvis dere prøver så kan underbevistheten din spille deg et puss. jeg har opplevd at jeg har hoppet over en mnd. når man prøver så "stresser" dere kanskje litt med tanken og det kan utsette mens, kanskje var det nok at du slappet av litt etter den negative testen. Mensen kan være borte i opptil 6mnd, uten at det trenger og være farlig, ikkr noe gøy når man prøver. det beste er nok og slappe av og ta det som det kommer, jeg lykktes endelig, fordi vi drev med flytting, så jeg tenkte ikke på og bli gravid, nå er jeg 17+4.

Slapp av og bare nyt sexen for det det er så kommer nok resten av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...