Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg er mann, bare så det er sagt I romjulen ifjor bestemte jeg meg for å gjøre ett tiltak for å gå ned i vekt. Jeg søkte litt rundt på nettet, og fant siden www.herbalife.no å leste gjennom hva det omhandlet. Jeg skrev inn navn, telefon og e-post sånn at jeg kunne bli kontaktet av en distributør. Kvelden etter fikk jeg en e-post fra en distributør med spørsmål om han kunne ringe meg. Jeg skrev tilbake at det passet dårlig på grunn av at jeg var på familiebesøk, og at på grunn av Dagmar orkanen, så var telefonforbindelsen så som så. Likevel, 2 timer senere ringte han til meg, og jeg ble sittende i 2 timer på å høre han prate. Jeg sa på ett tidlig tidspunkt at jeg ikke ville komme til å bli fristet med å jobbe med herbalife selv, men kun intressert i å ta dette for en periode for å gå ned i vekt, for så å kunne gå tilbake til et normalt liv uten pulver. Jeg sa også ifra om at jeg brydde meg lite om de andre herbalifeproduktene, som aloe vera tilsetning i vann, omega3 og urte te. Over nyttår fikk jeg pulveret. Jeg gjorde sånn som fortalt. Drikke dette en gang om morgen og kveld, drikke masse vann, osv. Min herbalife distributør ringte meg da nesten en gang for dag for oppfølging. Så kom det til helgen, og vi skulle på overnattingbesøk. Jeg syntest det var flaut nok å fortelle vennene mine at jeg gikk på pulver, men de forstod meg godt, så det gikk bra. Så på fredagskvelden ringte han meg. Jeg valte å sende ham en sms om at det ikke passet, på grunn av at vi var på besøk hele helgen. Fikk tilbake sms fra ham "ok". Men han ga seg ikke med dette. Kvelden etter, da vi satt å spiste så ringte han meg igjen. Jeg valgte å svare, å sa at jeg var fortsatt på besøk, men kunne godt prate med ham om det gikk kjapt. Det endte med 1 times laaaang prat igjen, med pinlige spørsmål vedr min avføring osv. Han måtte jo skjønne at jeg satt sammen med andre folk, og tilslutt måtte jeg bare gå ut i et annet rom for å snakke videre. Så går det en stund, og han ringer ikke på lenge, men naturligvis, når jeg var på siste boksen ringer han meg igjen. Vi hadde da en lang samtale igjen på hvordan det gikk, osv. Han begynte da å være litt mer påtrengende med de andre produktene som herbalife har å tilby. Jeg svarte høfflig nei takk til de andre produktene. Ca 1 1/2 mnd hadde gått, og jeg hadde gått ned 7 kilo, litt over halvveis til mitt mål. Da ringte han for å høre hvordan det gikk. Denne gangen var han mer intens, og jeg skjønte raskt at han ikke var vant til å ta et nei for et nei. Spørsmål som å møte opp på diverse seminarer, bli distributør, få mine venner, familie og barn gå på pulver (jeg har sagt til han tidligere at jeg er far til 2åring, og har høygravid kone, med andre ord er ikke vi rette kundegruppen) Så var de andre produktene han ramset opp på nytt, blant annet aloe vera tilsetningen til vann, der han da sier "....for som du tidligere har sagt, så hater jo du vann" Noe jeg aldri har sagt. Jeg har derimot sagt at det aldri har falt meg inn å drikke så store mengder vann på en dag En kveld da jeg satt på dataen, fant jeg en annen side der man kunne handle herbalife produktene, for rimligere penge, uten noe oppfølging. Jeg kjøpte 3 bokser derfra. Uka etter ringte han meg igjen. Jeg valgte å ikke ta telefonen. Han la igjen beskjed på svareren. Jeg sendte ham en mail der jeg skrev i korte trekk at det gikk bra med meg, men at jeg var på ferie og ønsket fri. Vekta hadde ikke gått ned noe nevneverdig, og at jeg hadde handlet ny forsyning selv. Dagen etter fikk jeg svar fra ham, han ville da at jeg skulle navngi hvem som hadde hjelpt meg å danne konto. Jeg skjønte da at det han var ute etter var å verve meg, og tjene på det på en eller annen måte. Jeg svarte tilbake at ingen andre enn meg selv hadde ordnet dette. Han vil komme til å ringe meg denne uken. Jeg vil egentlig ha fred fra ham. Hvordan skal jeg få sagt dette på en måte sånn at han forstår at jeg ikke er intressert i dette lenger? Føler dessuten at jeg ikke har lyst til å nå mitt mål lenger, da det blir sånt mas
Arlandria Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Jeg regner med at du har sagt rett ut at "jeg er ikke interessert i noe mer, beklager. Nå ønsker jeg ikke å ha mer kontakt." eller lignende? Den første tanken som slår meg etter det, er rett og slett å la være å ta telefonen inntil da. Men kjære tid,for en fyr 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Du er da helt utrolig medgjørlig. Herbalife-selgere får beholde noe sånt som 25% av det du kjøper for, så han tjener rått på deg. Såklart blir han desperat hvis du handler et annet sted. Slutt å tro at du må rapportere noe som helst til denne fyren!!! Hvis du ikke greier å gi ham kontant beskjed om å ligge unna og aldri kontakte deg igjen, så får du iallefall slutte å svare. Send ham én sms hvor du sier "Jeg er ikke kunde hos deg lenger, vennligst ikke kontakt meg igjen". Det er faktisk så enkelt. Stram deg opp og rydd opp 7
Lykkelitenen Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Ignorer vesenet. Si at du ikke er interessert lenger og at du ikke ønsker kontakt med han. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Jeg vlle ignorert all henvendelse fra han. Svar ikke på mail, svar ikke på tekstmeldinger og svar ikke på telefonen. På et elelr annet tidspunkt vil han bli lei, og henge seg på nye mennesker som ønsker å gi han litt av tiden sin.
I-AM-Nicole Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Gi beskjed at du ikke ønsker oppfølgingen lenger, og du har fått en annen leverandør. Men time etter time på tlf med en slik fyr? Hadde ikke jeg orka =P
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Trådstarter her Er ikke noen naiv type til vanlig. Skjønte nokså raskt at dette var buisness. Blir bare så drit irritert på han fyren. Noen som vet hvordan man svartelister telefonnummer på iphone 3, forresten?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Send mail og skriv at du ikke er interessert i noe videre kontakt.
Gjest tine Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Husker du hvilken dialekt han har? Lurer på om jeg vet hvem det er...
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Trådstarter her Er ikke noen naiv type til vanlig. Skjønte nokså raskt at dette var buisness. Blir bare så drit irritert på han fyren. Noen som vet hvordan man svartelister telefonnummer på iphone 3, forresten? Det er da bare å la være å svare. Han slutter nok å ringe hvis du slutter å svare på tlf, mail osv. Jeg synes det er merkelig at du i det hele tatt har utlevert så mye om deg selv til en selger. 3
loffen Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 I all verden for en plagsom fyr! Du skal da ikke behøve å finne deg i slikt mas. Men da må du gi klar beskjed om at du ikke er interressert!
Gjest :) Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Opplevde det samme for 12 år siden, jeg var smellfeit på den tiden, men som sosialklient hadde jeg ikke råd til dette.. Hun som ville selge meg dette holdt meg opptatt både 1 og 2 timer i slengen på veien, og preika verre enn en prest om hvor bra produktet var mens jeg bare sa ha og ja på de rette plassene.. Tiden gikk og hun holdt på i 3-4 uker .. Da jeg omsider satte foten ned og sa at hun ikke fikk plage meg mer og at jeg ikke kom til å kjøpe dette uansett hvor mye hun preika, var d plutselig familien min som fikk høre hvor stor plageånd JEG var! I dag er d HUN som er smellfeit, mens jeg har gått ned i vekt med riktig kosthold 2
Gjest :) Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 Hvordan gikk d? Har du fått svar fra gærningen som på død og liv vil selge deg herbalife?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Slutt nå å skriv mail og fortell om hvordan det går?! Si nei og legg på når han ringer, og ferdig med det. Feks: Han: ring ring. Du: Hallo? Han: Hei hvordan går det Stein? Du: Vet du hva, jeg er ikke interessert i å kjøpe produkter. Slett meg vennligst fra listen din. Takk skal du ha. Hadet! Du legger på. Om han ringer igjen, ta tlf, når han svarer, legg på. 1
Gjest trådstarter Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 Tirsdag sendte jeg mailen om at jeg helst ønsket at han ikke tok mer kontakt med meg. Igår fikk jeg svar fra ham. Han prøvde for aller siste gang å presentere fordelene med å verve seg via ham, med rabatter som gudene veit hva, å at han ville bare gi meg det jeg ønsket mtp veiledning. Nå handler jeg i ro og fred herbalifen enten på dinherbashop.no eller ebay.no Til dere som har skrevet at jeg har vært så godtroende til han fyren, så har jeg følgende å si: Jeg har IKKE likt fyren fra dag 1. Hver samtale med ham har jeg prøvd å vise minst mulig interresse. Har svart han på spørsmål ang min vekt, men da han stilte spørsmål ang min avføring så valgte eg å ignorere på det. Jeg satt jo sammen med andre folk. Jeg hadde desverre latt ham få lov til å prate i det uendelige om forretninger innen herbalife, noe som er pisspreik fra det ene til det andre. Jeg tror formuen med å holde på å selge pulver lar seg vente hos de fleste av de distributørene i norge. Ingen kan leve på en inntekt på å bare selge pulver. Om du skal kjøpe herbalife, så anbefaler jeg ikke å gå via herbalife.no, men heller via dinherbashop.no eller ebay.no. Det er en trivelig fyr i Storbritania som selger samme pulveret via ebay for 280,- per boks levert til norge. Ber du ham om å skru ned verdien til 200,- så slipper man moms på det også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå