Gå til innhold

Min venninnes eks er forelsket i meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan ser dere på det å gå ut med en tidligere eks av en venninne?

De var visst sammen 2-3 mnd for 1,5 år siden, hun sa aldri noe om dette til oss venninner. Men de var mye sammen så vi tenkte jo vårt. Hun er ikke en av mine aller nærmeste venninner, men vi har god kontakt, og treffes innimellom. Går på byn, spiser middag ol. Treffes ikke så ofte.

Nå har han blitt forelsket i meg, men jeg har vel egentlig sett på venninners eks som forbudt område....... er det det? De har jo ikke hatt et kjempeseriøst forhold......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sier det var 2-3mnd for 1,5 år siden.. jeg hadde ikke brydd meg.. hadde de vært sammen i 2-3 år er det litt annerledes.. man har ikke et seriøst forhold i så kort tid.. stikk og ta han :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er foresten 28 år om det er av betydning. Og de har hatt et seksuelt forhold, eller vært elskere kan en kanskje kalle intill for ikke så lenge siden. Men det har visst ikke vært noe mer seriøst mellom dem siden for 1,5 år siden. Og jeg vet jo at venninnen min har møtt andre menn den siste tiden, så jeg ble litt overrasket da han fortalte meg at de hadde hatt sex den senere tiden.....

Gjest Dolphina
Skrevet

Mener nå egentlig at venners ekser er ekser uansett hvor lenge det har vart og da er det forbudt område!

Men hvis du bestemmer deg for å satse på han eller gå ut med han, så snakk med vennina di først!!!

Skrevet

Jeg hadde ikke likt at venninna mi hadde blitt sammen med en av mine ekser. Jeg hadde heller ikke villet ha noen av eksene til venninnene mine, hadde syns det hadde blitt meeeget rart å ha sex med noen venninna mi har hatt sex med...

Skrevet

Dersom venninda di er ei du ønsker å fortsette å ha som ei venninde, så burde du i det minste snakke med henne først.

Som du sier, så kanskje det ikke betyr noe for henne, og da vil hun jo bare svare deg det.

For min del så er venninders X-er tabu, uansett om de var sammen 1 mnd eller 6 år, sånn er det bare for meg. Men vi er alle forskjellige, så nettopp derfor kan det lønne seg å prate med henne, dersom hun er en du ikke ønsker å risikere å "miste".

Gjest Anonymous
Skrevet

Man innleder ikke et forhold til GODE venninners ekser :roll:

Gjest sexysadie
Skrevet

For å unngå kjerringbråk så bør du holde deg unna denne typen, det kan være hun hadde føleleser for ham siden de har hatt ett lite knullkompisopplegg for noen måneder siden....

Skrevet
Hold deg unna! En eks er en eks.

Enig med Starie.

For meg blir det nesten som et familiemedlem å regne,

og jeg tenner ikke på mine søskenbarn.....

Skrevet

Enig i at du bør snakke med venninnen din først. Men når det er sagt, så må jeg for min egen del si at hvis en venninne av meg vil ha mine left-overs, - så gjerne for meg.

Jeg er FERDIG med mine exer, og da går det ikke en eneste nerveimpuls gjennom meg, uansett hvem det er som gidder å være sammen med de.

:briller:

Skrevet

Jeg hadde holdt meg laaangt vekke!! Hvis du er hodestups forelsket selv og ikke vet dine arme raad, maa du fortelle dette til henne. Hvis ikke, spar henne og deg selv for mye stress, og kutt det ut...

Hadde ei venninne av meg rotet seg borti en eks av meg hadd jeg blitt FORBANNA! Selvfoelgelig situasjonsbestemt, men allikevel...

Skrevet

Jeg ser også på mine venninners ekser som "forbudt område". Men jeg ser at ikke alle vennegjenger har det slik. Blant mannen min sine venner er det tvertimot ganske vanlig at flere har vært sammen eller hatt et seksuelt forhold til de samme. Såpass vanlig at jeg undret meg endel over dette i begynnelsen. Nå kjenner jeg dem bedre og mennesker er forskjellige. Det ser ikke ut til å plage dem, og da er det jo igrunn ikke så ille. Men for meg hadde det blitt helt merkelig. Jeg ville også ha snakkket med venninnen om dette hvis jeg var deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser du får tips om å snakke med venninna di først...

Min erfaring;

Den gangen det ble slutt mellom meg og mr X så ble min venninne "midt imellom barken og ved'en" Jeg flyttet inn til henne, samtidig så var jo mr X en i venneflokken! Hun lyttet og pratet med meg og hun hadde mye kontakt med han som hadde det vanskelig... Det gikk vel greit det, kan ikke huske jeg brydde meg så mye. Ikke før jeg fikk meg ny type, for det likte jo ikke venninna mi... Var jo relativt raskt etterpå da!!

Vel, denne perioden begynte hun å tilbringe mer og mer tid hos mr X.

Klart jeg lurte... men kunne jo ikke si no....

ca 8-9 mnd etter bruddet ble de offisielt et par.. og jeg flyttet ut! Ingen

som spurte meg og ikke var det noen "GYLLEN REGEL" om at X'er ligger man unna. Om den regelen hadde rådet mellom oss, så hadde jeg vært en hindring for kjærligheten.

FOR;

Idag er disse to gift på 4 året, de har et barn sammen og de er lykkelige! Og mr X og jeg som IKKE var på talefot er gode "kompiser" idag!

DET GÅR AN

- og om man har en X så betyr vel det at man som regel er forbi det følelsesmessige stadiet. Skal min venninne komme til meg og spørre; "Hey, du han X'en din, er du ferdig med han? Kan jeg ta han nå?"

:ler:

Gjest ikke innlogget sissi
Skrevet

Enig med siste gjest....

Syns dette kategoriske "veninners x`er holder man seg unna" blir litt for dumt, eller rettere sagt, naivt og fjortis-aktig!

En ting er om det blir slutt mellom besteveninna mi og samboeren (de har vært sammen i drøyt 10 år), da ville det nok vært litt vanskelig å "ta over". En annen ting er faktisk både litt mer perifere veninner/bekjente og de hvor forholdene ikke nødvendigvis har vært så lange. I tillegg handler det om hvor lenge er det siden det ble slutt. Det kan jo tenkes at man treffer en veninnes x ti år etter, er han da fremdeles tabu?!?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Snakk med venninnen din du, for det er hun som eventuet kan gi deg klarsignal ut i fra hvordan du føler det. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...