Gå til innhold

Barn 2,5år med feber i 3 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt på 2,5 har hatt feber i 3 dager og nedsatt allmenntilstand. Ikke tegn til forkjølelse, ørebetennelse osv.

Hva kan det være?

Tidligere har det kunn vært feber ved forkjølelse, eller så har feberen gitt seg etter maks to dager. Snakket med legevakten som ba meg se det ann et par dager, men jeg ringer legen igjen imorgen hvis det fortsetter. Men tar gjerne imot erfaringer fra andre foreldre så lenge. Man blir jo litt bekymret...

Barnet sover godt om natten, men vil ikke spise noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde akkurat en sånn runde med toåringen her. Hun fkk plutselig høy feber (39-40), ble slapp og mistet matlysten fullstendig. Det varte i fire dager, så var hun helt fin igjen. Hun hostet en del mens det sto på, og hadde lette forkjølelsesymptomer, men var ikke veldig snørrete. Jeg var som deg bekymret fordi feberen varte så lenge, og vurderte også å kontakte legen om det om en femte dag med feber.

Det som slår meg nå er at det kan ha vært den fjerde barnesykdommen. Hun fikk ikke noe utslett, men det trenger de visst ikke få. Ellers ligenr symptomene veldig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde akkurat en sånn runde med toåringen her. Hun fkk plutselig høy feber (39-40), ble slapp og mistet matlysten fullstendig. Det varte i fire dager, så var hun helt fin igjen. Hun hostet en del mens det sto på, og hadde lette forkjølelsesymptomer, men var ikke veldig snørrete. Jeg var som deg bekymret fordi feberen varte så lenge, og vurderte også å kontakte legen om det om en femte dag med feber.

Det som slår meg nå er at det kan ha vært den fjerde barnesykdommen. Hun fikk ikke noe utslett, men det trenger de visst ikke få. Ellers ligenr symptomene veldig.

Ja det er det jeg også har tenkt litt på, men min har absolutt ingen andre syptomer enn feber og nedsatt allmenntilstand. Skal ikke så mye til før man blir bekymret for barna sine :tristbla:

Skrevet

Influensa A, eller parainfluenza.

Holder en knapp på førstnevnte, ungen din begynner å hoste snart.

Skrevet

Ja det er det jeg også har tenkt litt på, men min har absolutt ingen andre syptomer enn feber og nedsatt allmenntilstand. Skal ikke så mye til før man blir bekymret for barna sine :tristbla:

Slik jeg forstår det, så trenger de ikke ha alle symptomene i det hele tatt (fra linken over):

Barnet kan først ha feber fra tre til sju dager. Noen kan ha forkjølelsessymptomer som sår hals og rennende nese. Kjertlene i halsen kan også hovne opp. Når feberen går tilbake etter 3-7 dager kan det oppstå et svakt rødfarget og småprikkete utslett på overkroppen. Det er tydeligst på rygg og bryst, men det kan være så svakt at det er vanskelig å oppdage.

Men så klart, det kan være noe helt annet også. Det er jo ikke alltid så lett å skjønne hva som feiler disse små søte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...