lilletuss87 Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har tenkt å lage ett babyteppe men er usikker på hva som er penest. Rillestrikk eller perlestrikk?? Jeg personlig syns vel kanskje at perlestrikk er penest, men kommer denne strikketeknikken fint frem selvom det er mykt og tynt babygarn? Noen med erfaringer eller meninger som kan gi meg ett lite tips så blir jeg glad for det
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Definitivt perlestrikk. Jeg synes ikke rillestrikk er noe pent.
Niennas Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Er noob på strikking - er ikke rillestrikk kun vrangmasker?
lilletuss87 Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2012 jeg også syns perlestrikk er penere enn rillestrikk. men vil det syns da? jeg tenker på siden garnet er så tynt.. og pinnene også egentlig...
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Er noob på strikking - er ikke rillestrikk kun vrangmasker? Rillestrikk får du om du strikker på to pinner og strikker rett hver omgang, eller om du strikker annenhver omgang rett og vrangt om du strikker på rundpinne. 1
Gjest Mildrid Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Perlestrikk kan synes godt selv om garnet og pinnene er tynne, men blir det for løst derimot ser det rart ut.
Niennas Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Rillestrikk får du om du strikker på to pinner og strikker rett hver omgang, eller om du strikker annenhver omgang rett og vrangt om du strikker på rundpinne. Da var det det jeg mente! Perlestrikk!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har tenkt å lage ett babyteppe men er usikker på hva som er penest. Rillestrikk eller perlestrikk?? Jeg personlig syns vel kanskje at perlestrikk er penest, men kommer denne strikketeknikken fint frem selvom det er mykt og tynt babygarn? Noen med erfaringer eller meninger som kan gi meg ett lite tips så blir jeg glad for det Ser pent og forseggjort ut med perlestrikk. Fin effekt, i forhold til rillestrikk. Strikker sjal i perlestrikk jeg nå.
Blåklokke Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Perlestrikk er nydelig:) Men dersom garnet er veldig tynt, går nok arbeidet litt sakte. Jeg pleier å ta to rette og to vrange, istedet for en rett og en vrang, da går det mye fortere og effekten blir stort sett den samme:)
Gjest PinkLeaf Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Jeg synes dette i perlestrikk er kjempefint! Edit: leif Endret 8. mars 2012 av PinkLeaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå