Orthia Skrevet 12. januar 2004 #1 Del Skrevet 12. januar 2004 Er det noen som vet hva som er vanlig pris for dagmamma? Barnet mitt er snart tre år, og skal mest sannsynelig til dagmamma. Dagmammaen har selv ett barn på samme alder. Oppholdstiden blir 5-6 timer daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 12. januar 2004 #2 Del Skrevet 12. januar 2004 Vi betaler 200.- dagen. Som inkl lunsj og frukt... Bor på østlandet. Men når vi bodde i nord var vanlig pris 150.- kr dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine-77 Skrevet 12. januar 2004 #3 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har nå egentlig ikke peiling på hva en dagmamma koster, men er det ikke litt dyrt med 200 kr pr. dag. Det vil jo faktisk si 4000 kr i måneden. Da lurer jeg egentlig bare på en ting...hva skjer med prisen på dagmamma når staten skal innføre makspris på 1500 kr for en barnehageplass til neste år??? Noen somhar gjort seg noen tanker om dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 12. januar 2004 #4 Del Skrevet 12. januar 2004 Da lurer jeg egentlig bare på en ting...hva skjer med prisen på dagmamma når staten skal innføre makspris på 1500 kr for en barnehageplass til neste år??? Noen somhar gjort seg noen tanker om dette??? De som har barn i barnehage får ikke kontantstøtte slik som de som benytter dagmamma gjør. Derfor vil nok ikke maksprisen få noen innvirkning på dagmammaprisene, vil jeg tro. I hvert fall ikke så lenge det ikke er nok barnehageplasser. I dag er det 70 % av foreldrene som ønsker barnehageplass til 1-åringen sin, men bare 28 % får plass. Les om undersøkelsen på nrk.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 12. januar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg syns også 200 kroner dagen (for meg 5-6 timer) høres veldig dyrt ut. Kontantstøtte får man til barnet fyller tre år, og er følgelig ikke alltid noe finansieringsgrunnlag for dagmamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 12. januar 2004 #6 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg så etterpå at ditt barn var tre år gammelt. Men jeg tror likevel ikke at makspris i barnehagene vil føre til lavere pris hos dagmamma så lenge det er fullt av foreldre med 1 - 3-åringer som ikke får barnehageplass og er villige til å betale den prisen dagmammaene krever ved hjelp av kontantstøtten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 12. januar 2004 #7 Del Skrevet 12. januar 2004 Betaler 220,- pr dag inkl. frokost, lunsj og fruktmåltid. Dagmamman vår jobber hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #8 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg hørte om en dagmamma i Osloområdet som tok 6000,- pr. mnd. pr. barn svart. Hun passet to barn og hadde en datter selv. Hun fikk altså 12.000. + kontantstøtte + barnebidrag (var alenemamma) + overgangsstønad. Folk vet å ordne seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #9 Del Skrevet 12. januar 2004 33.- kr. timen blir det. Hva er en dagmamma av verdi egentlig hos dere. Dere setter bort det dyrebareste dere har, men det skal være billig. Som mødre vet dere hva det vil si og ha barn. Ikke noe lett jobb. Som kvinne får jeg en flau smak i kjeften. Noen nevnte barnehagesatsene på 1500 som skal bli innført. Husk at barnehage har tilskudd, noe som ikke dagmamma har. Tror neppe på full b.hagedekning. så dagmamma er nødvendig for mange. Du får ikke kontantstøtte om du bruker barnehage, men det får du om du har den hos dagmamma. Om det koster 4000 hos dagmamma, så er det ikke store utgiften du har på henne så lenge du mottar kontantstøtte. Eller hadde dere ikke regnet med at det skulle være utgifter med å ha barn. Blir stum av enkelte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #10 Del Skrevet 13. januar 2004 Synes jeg ser ei dagmamma som er villig til å passe et barn full tid for kr1500. Jeg tar 4000 mnd. Det blir 200kr dagen og 22 kr timen. Hadde jeg ikke fått "såpass" så hadde det vært helt uaktulet å passe barnet. Foreldrene får 3600 i kontantstøtte for å ikke ha barnet i barnehage. Totalt koster det dem kr 400 mnd for at jeg skal passe han! Synes ikke det er mye! Synes du??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma21 Skrevet 13. januar 2004 #11 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg er dagmamma, å tar 40 kr timen. Her hvor jeg bor varierer prisene veldig. Fra 20kr timen og oppover... Er en veldig krevendes jobb, så jeg synes under 40kr timen er ganske lite... Men jeg har jo også rabbatter da... For de som går fullt. Det vil si 8timer hver dag. Alle måltider er inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 13. januar 2004 Takk til dere som har svart på det jeg spurte om :D (et par gjester kunne kanskje laget sine egne tråder). Ble enig med dagmamma om 2000 i måneden for halv plass (20 timers uke). Det syns både hun og jeg var greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #13 Del Skrevet 13. januar 2004 Morrison: var det noe du ikke likte? Traff deg på en øm tå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #14 Del Skrevet 13. januar 2004 Som et ps til tråden. Enkelte mødre har 0 og ingen respekt for dagmamma og jobben hun gjør. Vet om ei som har dette som fulltidsjobb. Beundrer henne for jobben og det hun gjør for barna. Fantastisk dagmammahjem. Var ei som hadde en 2 åring der i lang tid. Ungen var borte noen dager innimellom pga sykdom. Og mor var hjemme. Lønningsdag kom og hun hadde trukket dm. i lønn!!! Ikke hadde hun gitt beskjed, så får hun lønn selv under barns sykdom. Får være måte på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 13. januar 2004 Morrison: var det noe du ikke likte? Traff deg på en øm tå? Nei da, jeg har ingen ømme tær når det gjelder dagmammaer. Syns derimot det er greit om de som svarer på en tråd holder seg til saken. Denne gangen var saken et enkelt spørsmål; om pris på dagmamma. Dette spørsmålet fikk jeg flere ordentlige svar på. Generelle synspunkter og tildels spydigheter om mødre/foreldre og dagmammaer kan med fordel være temaer for nye tråder istedet for at de avsporer eksisterende. Normal, høflig oppførsel, ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine-77 Skrevet 13. januar 2004 #16 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg er sikker på at dere som er dagmammaer gjør en super jobb, og jeg respekterer dere for den jobben dere gjør, men la oss alle være enig i at det er stor forskjell på dagmammaer. Akkurat nå er jeg i permisjon etter fødsel, og lurer jo på om jeg skal la min sønn begynne i barnehage eller om jeg skal velge dagmamma. Jeg er nesten nærmeste nabo til både en barnepark og en fotballbane, og veldig ofte ser jeg barn sitte borte på fotballbanen og prøver og leke og grave i sanden (som forresten er så hard at det er nesten komplett umulig) sammen med dagmammene sine, for i barneparken kan de jo ikke være for der er det jo barn fra kl 10 til kl 15. Jeg kan ikke akkurat si at jeg ønsker at det er slik min sønn skal sitte og prøve å leke!!!!!! Bare for å si det.......jeg ønsker ikke å tråkke noen på tærene, og ønsker heller ikke å skjære alle over en kam......men slik er det faktisk i nabolaget mitt!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 14. januar 2004 #17 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg betalte dagmammen min 5000 i mnd.. Da var all mat inkludert. Dyrt, men hva gjør man ikke for en god dagmamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå