Gå til innhold

Når brudeparet har ønskeliste i butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som synes det er frekt? Skjønner vel at synet er delt , men jeg tar meg den frihet, handler selv gave JEG finner glede av i den forretningen jeg selv foretrekker. Det er en glede å gi utifr mitt hjerte, og med ønskeliste har jeg opplevd at det ligger en slags forventning i å få nettopp derifra, og har faktisk opplevd bli påminnet om at "jeg måtte huske å kjøpe der de hadde ønskeliste. Jeg gjorde iallefall ikke det, og opplevde snurte kommentarer.. Hva mener folk?

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Bare jeg som synes det er frekt? Skjønner vel at synet er delt , men jeg tar meg den frihet, handler selv gave JEG finner glede av i den forretningen jeg selv foretrekker. Det er en glede å gi utifr mitt hjerte, og med ønskeliste har jeg opplevd at det ligger en slags forventning i å få nettopp derifra, og har faktisk opplevd bli påminnet om at "jeg måtte huske å kjøpe der de hadde ønskeliste. Jeg gjorde iallefall ikke det, og opplevde snurte kommentarer.. Hva mener folk?

Frekt? jeg syns det er veeeldig greit jeg for da vet man hva man skal kjøpe i gave. Utrolig vanskelig å kjøpe bryllupsgaver syns jeg om man skal prøve å være kreativ. Får de noe på ønskelista vet man iallefall at de blir glad for hva de får.

• Liker 22
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg mener den her ligger i feil fora, først og fremst.

Jeg ville ha (men nå er jeg en liten frekking også da) sett på gjestelisten, gått rundt i butikken og deretter med listen i hånden og god hukommelse gått til Nille, Ciro eller Europris og fått i noe som lignet på det billigste på lista.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er frekkere å kjøpe noe tilfeldig ræl, som det kan være store sannsynligheter for at ikke faller i smak hos brudeparet. Er ikke alltid det er like enkelt å bytte varer nemlig..

• Liker 16
Skrevet

Vi kommer til å sette opp ønskeliste i 1-2 butikker hvor de har f.eks servise vi ønsker oss til best pris og andre ting. Men om noen av gjestene velger å ikke følge denne og ønsker å kjøpe noe de vil gi oss så sier jeg ikke nei takk til det. For mange er en ønskeliste noe som forenkler det å kjøpe gave. Man slipper å kjøpe noe som andre allerede har kjøpt da de oppdaterer jevnlig og man har muligheten til å velge slik at paret blant annet kan få det antallet av tallerkener som de har ønske om.

Ofte vises det til ønskeliste da paret sitter med følelsen av at det "har alt de trenger". Om noen velger å lage en gave eller kjøpe noe som de virkelig mener vil passe - hvor blir det feil?

Om folk kommer med sure kommentarer, da har de selv et problem.

• Liker 10
Skrevet

Det virker mye lettere å gi gave dersom de har ønskeliste. Dessuten, viss alle skulle bare finne på noe er jeg sikker på at det ville blitt mye vaser, lysestaker osv. Viss de legger ut ønskeliste kan en f.eks kjøpe glass, bestikk og steintøy. For da vet du hvilken serie brudeparet samler på og hvor mange som er kjøpt av de aktuelle tingene.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Handlelister er greit. Det er ikke alltid en har oversikten på hva brudeparet liker og har av stil og ting. Vi var voksne når vi gifta oss, med vår stil og i grunnen nok "dill" hjemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frekt? jeg syns det er veeeldig greit jeg for da vet man hva man skal kjøpe i gave. Utrolig vanskelig å kjøpe bryllupsgaver syns jeg om man skal prøve å være kreativ. Får de noe på ønskelista vet man iallefall at de blir glad for hva de får.

Du ha et poeng der , men jeg skulle nok stilet spørsmålet litt annerledes. Er det legitimt å handle gave i en annen forretning uten at brudepar blir kommenterer det og blir snurt? Byttelapp medfølger selvsagt

Skrevet

Da vi giftet oss, opplevde vi nærmest at ALLE spurte etter ønskeliste. Man føler nesten at det er frekt som brudepar å ikke ha liste, fordi folk da blir tvunget til å "være kreative".

Men vi forventet selvfølgelig ikke å få noe derfra (vi forventet faktisk ikke noe i det hele tatt), og sure hadde vi aldri i verden blitt over å få en gave. (Det ble litt bytting i etterkant, da :gjeiper: )

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En skal kjenne brudeparet veldig godt, og vite hva slags stil de liker for å kjøpe noe man selv ønsker å gi. Vi hadde noen som var som deg, og som rett og slett ikke kjente oss og som da lagde mer arbeid for oss med å bytte tingene.

Om brudeparet liker en ren og pen stil, kjøper man ikke knasje farger ol på ting og tang. Liker brudeparet knasje farger ol, kjøper man ikke rent og pent.

Når brudeparet legger inn ønskeliste i en butikk, forteller de hva de ønsker seg. En selv bestemmer om en ønsker å følge den ønskelisten eller ikke. Men syns det er merkelig at man ikke ønsker å gi brudeparet noe de ønsker, men gå utenfor det fordi man selv ønsker å gi noe helt annet. Men du har jo rett til å gjøre hva du vil, men jeg selv er veldig glad for ønskelister og da spesielt til mennesker man ikke kjenner veldig godt og vet stilen til.

• Liker 4
Skrevet

Du ha et poeng der , men jeg skulle nok stilet spørsmålet litt annerledes. Er det legitimt å handle gave i en annen forretning uten at brudepar blir kommenterer det og blir snurt? Byttelapp medfølger selvsagt

Det synes jeg, ønskelisten er til for å hjelpe de som ikke er sikre på hva de skal kjøpe. Men viss du har lyst å kjøpe/lage noe annet må jo det være lov.

• Liker 5
Gjest Stronger
Skrevet

Frekt nei? Det er jo hundrevis av forskjellige vaser, boller, kjøkkenutstyr, pynteting osv.. ikke lett å vite hva som vil falle best i smak hos brudeparet! Synest det er lurt at man kan legge ut gavelister, både for parret og gjestene sin del :) Kanskje ønsker de seg forskjellige deler av et service feks, kan jo ikke få litt av alt. :P

• Liker 2
Gjest Sobril
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å lage ønskeliste må jeg innrømme. Ikke ønsker jeg meg noe heller. Servise sparer jeg Ikke på, da jeg synes det er en uting å bruke 300 kroner på en tallerken. Takke meg til noe fint, billig. Så kan man kjøpe nytt hvis det går i stykker.

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde også en veldig etterspørsel etter ønskeliste da vi giftet oss, men til gjengjeld ønsket vi oss ikke bare dyre og fancy ting, vi ønsket oss også vanlige ting som sengetøy, håndduker og varme sokker (som det burde være mulig å finne i butikker i alle prisleier)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ønskeligste, det er ikke alle som synes det er lett å kjøpe gaver og de setter jo selvsagt stor pris på at vi har ønskeliste.

Vi fikk mye som ikke sto på lista også, og dette ble vi jo selvsagt også glad for.

Gavene vi fikk som ikke sto på lista var fine ting, vi har ingen overkreative familiemedlemmer/venner som synes et selvlysende, glitrende elghode er toppen av lykke.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja, ja, man må uansett prøve å finne den beste gave uansett budsjett man er på. Det fortjener brudeparet.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet ditt er jo egentlig om det er greit at brudeparet blir sure for å få gaver utenom ønskelisten, og det synes jeg ikke.

Det er uhøflig og utakknemmelig å bli sur eller fornærmet uansett hva slags gave man får, uansett om det er fra ønskelisten eller utenom. Det hører ikke hjemme noen plass å komme med snurte kommentarer om forventninger til gaver, eller om gaver man har fått. Det gjelder forøvrig ikke bare bryllupsgaver, men alle slags gaver.

Vi hadde ønskeliste, og vi fikk både gaver fra listen, og gaver utenom. Satte like stor pris på alle sammen!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Frekt? Er det ikke en gammel bryllupstradisjon eller kotyme? Jeg synes derimot at å gi gaver ikke handler om å gi seg selv mest mulig tilfredstillelse ved å gi. Det er litt ego synes jeg da. Det handler vel om å gi noe som gjør mottakeren mest mulig glad?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk vi en god del som ikke sto på ønskelista, og det var jo stort sett som å kaste penger ut av vinduet for gjestene våre. 2 vinglass av en serie vi ikke samler på, 2 champagneglass av en annen serie vi heller ikke samler på, vannmugge og grytekluter fra Eva Solo som vi heller ikke samler på, flere dyre pyntefat som virkelig ikke er vår smak eller stil... Alt selvfølgelig uten byttelapper...

Vi har jo ikke bruk for disse tingene og har svært begrenset lagringsplass i vår lille byleilighet. Så vi solgte det unna på finn for en brøkdel av prisen, bare for å bli kvitt det. Var mer bryderi enn moro å få de gavene.

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke blitt det ihvertfall. Ønskelistene er vel mest ment som en veiledning for de som enten hater å handle gaver eller synes det er vanskelig å finne på noe.

Endret av Armitage
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...