AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg skal snart male en husvegg. Ikke så begeistret for kraftvask. Er det noe annet jeg kan benytte? Hva med Zalo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. mars 2012 #2 Del Skrevet 5. mars 2012 En vegg utendørs? Bruk Jotun husvask evt salmiakk om du ikke vil bruke kraftvask. Er det svertesopp så husk Jotun sopp- og algedreper etter vaskingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Del Skrevet 5. mars 2012 En vegg utendørs? Bruk Jotun husvask evt salmiakk om du ikke vil bruke kraftvask. Er det svertesopp så husk Jotun sopp- og algedreper etter vaskingen. Kan jeg ikke bruke klorin eller zalo ultra fremfor å gå til innkjøp av de dyre merkeproduktene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Del Skrevet 5. mars 2012 Ja utendørs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. mars 2012 #5 Del Skrevet 5. mars 2012 Zalo må du skylle veldig godt vekk, og klorin vil jo desinfisere. Hvilken maling vil du bruke, siden du er opptatt av å spare penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Del Skrevet 5. mars 2012 Zalo må du skylle veldig godt vekk, og klorin vil jo desinfisere. Hvilken maling vil du bruke, siden du er opptatt av å spare penger? Har tenkt kvalitetsmaling, Drygolin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. mars 2012 #7 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Vanlig drygolin? Så får du myyyye for pengene i kampanjeperiodene. Men Drygolin Extrem har enda bedre holdbarhet og er bedre mot svertesopp. Extremen er den beste malingen, for den bruker jeg . Endret 5. mars 2012 av Best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #8 Del Skrevet 5. mars 2012 Når kan jeg begynne maleesongen? Før April?Evt skrape vaske ferdig nå før jeg begynner og male i april? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. mars 2012 #9 Del Skrevet 5. mars 2012 Er smart å vaske tidlig for da er du klar til en godværsperiode:) Må du skrape, så må du grunne med Visir før toppstrøk. Husk lang tørketid om temperaturen er lav. Jeg hadde ventet til det var behagelig arbeidstemperatur, ta evt med malingen inn for bedre konsistens om det er kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #10 Del Skrevet 5. mars 2012 Er smart å vaske tidlig for da er du klar til en godværsperiode:) Må du skrape, så må du grunne med Visir før toppstrøk. Husk lang tørketid om temperaturen er lav. Jeg hadde ventet til det var behagelig arbeidstemperatur, ta evt med malingen inn for bedre konsistens om det er kaldt. Kun småflekker som må skrapes, på garasjeveggens granport. Så ikke Visir da eller..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. mars 2012 #11 Del Skrevet 5. mars 2012 Du burde grunne alt bart treverk, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #12 Del Skrevet 5. mars 2012 Du burde grunne alt bart treverk, ja. Ok takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 5. mars 2012 #13 Del Skrevet 5. mars 2012 Ok takk for tips Til og med spikerhull på ferdiggrunnet kledning bør grunnes, + all endeved selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 7. mars 2012 #14 Del Skrevet 7. mars 2012 Har tenkt kvalitetsmaling, Drygolin. du vil bruke kvalitetsmaling og spare på husvask? Ta nå de kronene som skal til for å vaske huset godt nok utendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 7. mars 2012 #15 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) du vil bruke kvalitetsmaling og spare på husvask? Ta nå de kronene som skal til for å vaske huset godt nok utendørs. + fra meg! Men bare hun skyller veldig godt så er Zalovask bedre enn ingen vask. (Så lenge folk holder seg langt unna grønnsåpe). Hvor mange er det ikke som slurver med vaskinga, og maler utenpå sopp og skitt? Endret 7. mars 2012 av Best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BraMaling Skrevet 8. mars 2012 #16 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg er nok redd for å bruke Zalo eller et annet vaskemiddel som er beregnet på innendørs bruk blir for mildt vaskemiddel når du skal rengjøre veggen før du maler. I tillegg til at det er et mildt vaskemiddel, så vil det legge igjen en fetthinne og det er heller ikke bra. Jeg ville spandert på meg de 89,- kronene en liter kraftvask koster og gjort det skikkelig. Kjedelig å ta noen snarveier og så må du gjøre alt opp igjen etter kort tid. Sier ikke at det skjer, men at muligheten er til stede for at det kan skje. Malesesongen kan starte så tidlig det begynner å bli fornuftig temperatur ute, April er en god måned for det. Bare obs på om du bruker en vannbasert maling beregnet for utendørs så må du være sikker på at det ikke er nattefrost. Jo tidligere du starter på året med å male, jo bedre er det, vår og tidlig sommer er beste tiden på året. Skal du følge boken, så skal alle stedene du skraper ned til bart treverk grunnes på nytt, men hva du gjør er jo en helt annen sak. Om du orker, så kan der du skal flekkmale på bart treverk tynnes 10-15% med white spirit for at malingen skal trekke bedre inn i treet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå