AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Hei! Jeg er en jente på 19 år som studerer mot å bli lærer (lektorprogram ved UiO). Jeg kunne derfor tenke meg en vikarjobb ved siden av studiene, men er litt usikker på hvordan jeg bør gå frem. Jeg har nettopp flyttet inn hos kjæresten min litt utenfor Oslo, og er ikke særlig kjent her. Jeg registrerte meg hos Adecco for en stund siden, og fikk en telefon om at søknad og CV så lovende ut, og at hun skulle ta kontakt med ulike skoler/barnehager og kontakte meg tilbake hvis hun fikk ordet interjvu. Jeg har nå ikke hørt noe mer på rundt en måned, så jeg tenker å heller ta kontakt med skolene selv. Men hvordan bør jeg gjøre dette? Typen min og foreldrene hans mener det holder å ringe skolene og høre, men ville det ikke være bedre å møte opp og snakke med noen? Hva burde jeg i så fall si? Og bør jeg ha med ferdigskrevet søknad og CV selv om jeg i utgangspunktet bare har tenkt å høre om de har noe ledig? Håper noen kan hjelpe. Jeg er litt rådvill, men har veldig lyst på jobb!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Ring eller møt opp personlig på de skolene du ønsker å jobbe på :-) De fleste skoler har en såkallt "vikarliste". Det er mye bedre å være ansatt direkte av skolen/kommunen istedet for vikarbyrå (lønnsmessig f.eks).
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Ring eller møt opp personlig på de skolene du ønsker å jobbe på :-) De fleste skoler har en såkallt "vikarliste". Det er mye bedre å være ansatt direkte av skolen/kommunen istedet for vikarbyrå (lønnsmessig f.eks). Takk for svar! Som sagt er det dette jeg har tenkt å gjøre, jeg lurer bare på om det er best å ringe eller møte opp, og om jeg eventuelt bør ha med søknad/CV hvis jeg velger å møte opp
beige Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 møt opp med cv og søknad. hvis de har noe ledig, leverer du bare papirene da, slik at de kan vurdere det ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå